Jump to content
Annons

unbishen


unbornichen

Recommended Posts

hei. Jag har glidit runt på forumet ett bra tag nu. Läser ofta men skriver ganska sällan. Jag har hållit en ganska låg profil så för många är jag säkert grön. Jag tror det beror lite på att jag inte riktigt greppar formatet forum. Allt man säger ska ju vara utbildande, lärande och ha med ämnet att göra. Blir lite som i verkligheten, tycker om att träffa folk men i vissa situationer är det en massa regler och rutiner som gör att man står över en runda.

När jag var liten plockade jag upp instrument jag kom över och spelade. Frågade och prövade mig fram. Har spelat ett par år med några vänner i ett "band", men vi har inte haft replokal på länge så det har inte spelats ordentligt på ett bra tag nu.

Har på sistone suttit mycket och knåpat grejer på datorn. Blir mycket Reason kombinerat med eget inspelade saker. Ibland bara direkt inspelning. Kan absolut inget om någon speciell musikgenre. Är och petar lite var som helst.

Jag blir:

- Snurrig när alla byter avatars hela tiden, är jättedålig på att komma ihåg ord så jag behöver associera personer till bilder.

- Nervös och uppspelt när jag har hållit på med musik. (Så ingen musik efter 20:00 om jag ska kunna somna på vardagar)

- Tjock om jag äter fler kalorier än jag förbrukar (inte testat än)

Har lärt men en hel del här på forumet under senaste året. Inte minst om människor. Tack!

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men, men..? Du håller väl inte låg profil? Din existens är man ju väldigt medveten om. På ett positivt sätt! 😄

Håller med om det där med avatars... som om ens vänner skulle springa omkring i olika heltäckande maskeradkostymer varje dag? Näää, sånt håller inte. Sluta byta avatars, men sätt gärna på tomteluvor på alla. 😄

Hur som helst... välkommen då, nästan ett år i efterhand! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hackeman: Ja precis, du förstår iaf =)

aspucko: Juste, det var du som lurade mig! Nä, det funkar skitbra fortfarande. Ser ju den lilla lila saken på bilden. Helt underbart ljudkort.

tack för välkomnanden 😄

tillägg: uhm, några minuter senare så flippar ljudkortet ut totalt, hänger Reason och börjar tjuta. :\

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Lurade?

Fint kort. Lite overkill för min del bara. Minns att jag fick schysst ljud på elbasen när jag ploppade in den direkt iaf.

Skojade alltså, blev inte lurad. Jo jag tycker man kan koppla in det mesta och det låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lurade?

Fint kort. Lite overkill för min del bara. Minns att jag fick schysst ljud på elbasen när jag ploppade in den direkt iaf.

Skojade alltså, blev inte lurad. Jo jag tycker man kan koppla in det mesta och det låter bra.

Så vad är det för ljudkort? Jag undrar nämligen vad man ska köpa för ljudkort... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lurade?

Fint kort. Lite overkill för min del bara. Minns att jag fick schysst ljud på elbasen när jag ploppade in den direkt iaf.

Skojade alltså, blev inte lurad. Jo jag tycker man kan koppla in det mesta och det låter bra.

Så vad är det för ljudkort? Jag undrar nämligen vad man ska köpa för ljudkort... 😉

Soundblaster 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir också nervös och uppspelt när jag håller på med musik. Inte så mycket när jag sitter hemma och klinkar, men däremot när jag spelar med studentorkestern jag är med i. Har ofta svårt att somna de kvällar vi har repat. Men det är otroligt kul!

Det är då man tar fram A1200:an, startar upp Protracker och gör en chiplåt; funkar alltid när man är nervös och rastlös 🙂..

--

Känns förövrigt lite konstigt att säga välkommen till Unbornichen när han har varit här såpass mkt längre än vad jag varit 😉 .. Men trevligt med en presentation iallafall 🙂

mvh

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Hej på alla! 🙂

Aardvark Q10 har jag sett några stycken uppe på vendolin. Nypris ligger på ungefär 11-12000:- i sverige men annonserna på vendolin är nere på 5-6000:-. Kortet har ju som sagt 10 ingångar, och det är väl overkill för de flesta.

Glad påsk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha!

Ja vi hade gärna fortsatt sända i 4an men det är ju mest upp till dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejhej... Kan väl knappast vara lämpligt för mig att välkomna dig då du vatt medlem här bra möcke längre än jag, men jag gör det ändå...

Gillar dina lagboksinlägg angående juridik och forumregler skarpt! 🙂 Men blir lite nervös verje gång och tror jag ska bli nedflugen till Egypten av cia och mossad med ett stolpiller i röven...

Hur som helst OHOJ!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar dina lagboksinlägg angående juridik och forumregler skarpt! 😆 Men blir lite nervös verje gång och tror jag ska bli nedflugen till Egypten av cia och mossad med ett stolpiller i röven...

Hajjade inte riktigt den...?

Hej och tack allihopa! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående att ändra avatarer...jag diggade din page-peruk som satt lite på snedden... kan du inte dra på den igen? 😆

Haha!

Det var ingen peruk, jag använde Regain. Rakade av det igen för jag inte trivdes i långt hår, men ska låta det växa ut igen snart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...