Jump to content
Annons

akustik - Hemprodstudio


Kokanin

Recommended Posts

Tja! Första inlägget här, så får se hur det ser ut. 😉

Jo! Jag har en projekthemmastudio som tar alldeles för stor plats i min 1,5-rumslägenhet (33,5 kvadrat). Tänkte försöka möla in skiten i min sovalkov, som är mer som ett mindre sovrum. Rummets mått är ca 4 x 2 meter. Det blir inte mkt plats kvar när man har garderober, säng och byrå (men byrån kanske måste ryka).

Det jag är mest fundersam över är om det kommer fungera med att ha vänster vägg (garderoberna) så mkt närmare än till högerväggen? Om inte, har ni något förslag på vad som kan fungera? Kanske bygga en rumsavdelare, eller sätta upp en skiva på höger sida om skrivbordet?

Har också lite frågor om akustiken. Vet inte så mkt som sånt än och undrar om det är OK att bakre väggen är sned? Går det att ha en hög byrå (med slät yta) bakom eller bör jag akustikbehandla bakre väggen också?

Kanske blir konstigt med mina vinklar i rummet (basfällor och skit). Kom gärna med idéer om hur NI skulle ha gjort av detta!

Jag kommer plugga till ljudtekniker/producent ett tag nu och kommer så småningom fixa en lokal. Men innan dess vill jag få det så proffsig som möjligt i min lilla alkov, så jag kan träna hemma. I hemstudion kommer jag mest göra elektronisk musik, mixa och mastra.

Tacksam för alla hjälpande svar! Ställ gärna frågor.

Så här ser lyan ut:

//Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...