Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

SlÄr vad om att de flesta som sysslar med samplingsbaserad musik har en eller flera absoluta favoritsamplingar som Äterkommer gÄng pÄ gÄng i lÄtarna man kastar ur sig..

SjÀlv har jag en klar favorit som jag samplade frÄn nÄn gammal tranceskiva för ett antal Är sen och döpte till "sweep1.wav". AnvÀnder den i nÀstan alla houselÄtar jag gör, precis innan det dundrar loss. Det blir ett sÄnt enormt jÀkla rivigt sug av det hÀr ljudet och det lÄter nÀstan alltid skitbra. AnvÀnde det kanske 4 gÄnger i min senaste lÄt, haha.

Dela gĂ€rna med er av era favoriter om ni har nĂ„gra. 🙂

Annons
Postat

Sauronljudet! Samplat frÄn sagan om ringen 1 nÀr Isildur hugger av hans finger med ringen pÄ:

BeooooOOOMwwwfffsssfsssdödsmuller_______ .

Bra pÄ t.ex tonartshöjningar.

drloop (oregistrerad)
Postat
BeooooOOOMwwwfffsssfsssdödsmuller_______ .

😕 kanonbeskrivning.

Postat

Jag har anvĂ€nt samma crash-cymbal i mÄÄnga lĂ„tar, men annars har jag varit dĂ„lig pĂ„ att spara undan favoritsamples och synthljud. Jag börjar om frĂ„n början med allt varje gĂ„ng 😛

• 3 veckor senare...
Oryxis (oregistrerad)
Postat

Jag diggar kör ljuden i Sampletank 2.5 😄

Antar vÀl kanske att det finns bÀttre kör ljud ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.