Jump to content
Annons

Dimebag & Vinnie skjutna


Print

Recommended Posts

Jaha… nu har nån mupp skjutit Dimebag Darrel och Vinnie Paul. Fy fan va sur jag blir på sånt. Vem ska nu spela alla dessa riff och ha den hårdaste baskaggen i historien?

Tråkigt. Det kom mycket bra musik från dessa pågar.

🙁:rolleyes:

Edit: Jag skriver som en kratta.

Redigerat av Print
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Före detta Pantera-gitarrist mördad på scen

Fem personer sköts i natt ihjäl på en nattklubb i Columbus i Ohio och två skadades.

Gitarristen Dimebag Darrell 38, är död. Han spelade tidigare med den kända hårdrocksgruppen Pantera.

Dödsskjutningen skedde under en spelning med hans nya band.

Enligt de senaste uppgifterna ska brodern Vinnie Paul, 40, ha överlevt attacken, i motsats till den första informationen.

Hårdrockskonserten hade just börjat när en man öppnade eld mot bandet Damageplan där de båda bröderna spelade.

Hoppade upp på scenen

Dimebag Darrell, vars riktiga namn är Darrel Abbott, och hans bror Vinnie Paul var de första som attackerades. Mannen som sköt hoppade upp på scenen på nattklubben Alrosa Villa när bandet just börjat spela.

Han siktade och sköt på medlemmarna i bandet. Sedan vände han sig ut mot publiken och fortsatte skjuta, enligt polisbefälet Brent Mull.

Polisen fick larm om den pågående skottlossningen och en polisman som tog sig in i lokalen via en bakdörr sköt ihjäl pistolmannen.

Sköts med minst fyra skott

Ögonvittnet Calvin Bota sa att han såg skottlossningen där han stod precis framför scenen.

- Någon kom, jag vet inte om det var från publiken eller vad…han kom upp på scenen och…först sköt han gitarristen, sen sköt han några skott till och sen försökte han gömma sig bakom scenen.

Enligt ett annat vittne, Gerald Caudill, sköt pistolmannen Dimebag Darrell med minst fyra skott.

"Börja skjuta på folk"

- Jag var helt nära scenen och såg en kille springa upp från sidan och jag hörde några skott och såg någon hoppa på vinnie Paul och sen stod killen bara kvar på scenen och började skjuta på folk, sa han.

Förutom Dimebag Darrel dödades andra människor också i skottlossningen från massmördaren. Om det var någon av bandmedlemmarna är ännu obekräftat.

Två personer blev skadade i skottlossningen. För en av dem är tillståndet kritiskt.

Respekterade i hårdrocksvärlden

- Otroligt tragiskt att det kan hända så där mitt under en konsert. Det har aldrig hänt något liknande i hårdrocksvärlden, säger Marcus Grahn, hårdrocksskribent i Aftonbladet.

- Många hade nog hoppats på en återförening med Pantera, ett av de absolut största banden. Båda bröderna är mycket respekterade i hårdrocksvärlden.

Ingenting om motivet till massmordet är ännu officiellt bekräftat. Marcus Grahn hänvisar till att det kan vara ovänskapen mellan Dimebag Darell och det förra bandet Panteras sångare som ligger bakom dådet.

"Splittrade Pantera"

Det kan vara det som utlöst raseriet hos mannen som sköt.

På ett hårdrocksforum på internet finns ett inlägg av en person som skriver att han var närvarande på konserten. Hans upplevelse tycks bekräfta teorin.

" ...sen såg jag killen hoppa upp från publiken på scen...han skrek nåt om att du splittrade Pantera...du har förstört mitt liv".

R.I.P

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en länk från Superjoint rituals sida var inte phil och dime ovänner. Det är media som blåst upp det hela! Phil skall tydligen vara hos familjen Abott och försöka bearbeta denna tragedi.

En hjälte har lämnat oss. Pantera är det enda bandet jag verkligen aldrig tröttnat på, tvärt om, bara gillat bättre och bättre. Det är sorgligt att folk kan vara så svårt korkade och helt omedvetna om sina egna handlingar. Det svider i hjärtat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...