Jump to content
Annons

Inspelning med automatiska omtag


MusicGene

Recommended Posts

Finns det någon funktion i Sonar som gör att man kan köra automatiska omtag när man spelar in? Jag skulle vilja markera t.ex en refräng och sen loopa den, gå bort till sångbåset och sen sjunga in refrängen tio gånger, och helst få ut varje tagning till olika spår (som allt efter som m(j)utas). Det hade sparat en massa tid och varit ballt för körpålägg o.dyl.

Nån som har nått tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jop, det ska gå finfint...

Gör loopen på sedvanligt sätt, sedan är det bara att spela in. Tagningarna kommer att ligga på samma spår, men som separata filer, så det är bara att dra ner dom till egna spår efteråt. Muta spåret innan du börjar spela in, så slipper du höra allt...

Det finns även en inställning nånstans så att det skapas ett nytt spår för varje tagning, men jag kommer inte ihåg vart...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jop, det ska gå finfint...

Gör loopen på sedvanligt sätt, sedan är det bara att spela in. Tagningarna kommer att ligga på samma spår, men som separata filer, så det är bara att dra ner dom till egna spår efteråt. Muta spåret innan du börjar spela in, så slipper du höra allt...

Det finns även en inställning nånstans så att det skapas ett nytt spår för varje tagning, men jag kommer inte ihåg vart...

Funkar kanon! Inställningar i options->record options.

Väldigt smidigt med track layers. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...