Jump to content
Annons

Recommended Posts

Är den nåt att ha? Är inte bassist men använder ju bas till inspelningar och min värdelösa "skolbas" låter inte bra helt enkelt. Så därför undrar jag om mexikanska fender p-bas är sjysst?

Köpte en mexico stratta 50-reissue och den känns för jäkla billig och mickarna sög så dom bytte jag ut direkt. Men jag är novis när det gäller bas så jag undrar därför om ni som kan den branschen kan komma med råd? Kanske finns nån ännu mer lämplig bas för mig?

Epiphone thunderbird är rätt läcker, jag lirar det mesta förutom metal, gillar p-basen för att den sticker ut lite i ljudet och låter hårt. Vill ha en bas med mkt anslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är den nåt att ha? Är inte bassist men använder ju bas till inspelningar och min värdelösa "skolbas" låter inte bra helt enkelt. Så därför undrar jag om mexikanska fender p-bas är sjysst?

Köpte en mexico stratta 50-reissue och den känns för jäkla billig och mickarna sög så dom bytte jag ut direkt. Men jag är novis när det gäller bas så jag undrar därför om ni som kan den branschen kan komma med råd? Kanske finns nån ännu mer lämplig bas för mig?

Epiphone thunderbird är rätt läcker, jag lirar det mesta förutom metal, gillar p-basen för att den sticker ut lite i ljudet och låter hårt. Vill ha en bas med mkt anslag.

bumpar lite.

Gillar P-bas och vill ha en till studion. Vilka är vettiga att kolla på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag provade mig runt och var ett tag inne på squiers nya jazzbas, Vibe nånting hette den. Den var helt ok, provade även highway one basen samt mexico modellen och de var sisådär. Sen fanns US standard p-basen, råkade prova den och då ville jag inte ha dom billigare nåmer så de blev den. Kändes lite overkill att köpa en 13000 kronors bas när man inte är bassist men nu behöver jag aldrig upgradera iaf så jag får se det så. Den är mkt snygg att ha stående hemma också, har inte använt den än...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

ja, det får väl bli USA modellen. Är sjukt sugen på SVT VR toppen också, synd att den är så snordyr bara..

Nån som för övrigt vet vilka årtal de bästa p-basarna gjordes? Finns gott om information angående bra årgångar vad gäller fender gitarrerna men inte alls lika mycket vad gäller basarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Jo lira på skitbas är inte så kul. Kör själv en billig yamahabas och den är bara jaha. Inget som man blir glad av eller låter speciellt rolig. Men är inte heller direkt nån bassist så den skräpet för duga tills vidare. Inte högsta prioritering en ny bas men nån gång blir det något bättre i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev en Fender P-bass usa, men faktiskt Highway 1 modellen (den senare med badass stall). Enkelt val för mig då den vägde lite, var lätt att spela på och lät skitbra. Fick väl händerna på ett bra exemplar helt enkelt.

Kunde inte riktigt motså så jag köpte SVT-VR toppen. Distar sjukt snyggt när man drar på lite.

Redigerat av Daniel
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...