Jump to content
Annons

Marknadsundersökning: Vad skulle du betala för det här?


Dingbats

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Så du säger att bara för att de är killar så är det självklart att de legat med en tjej?

För mig är det självklart att jag ligger med tjejer och inte killar. Beträffande HP vet jag inget och bryr mig inte vilket. Men du kanske är avundsjuk? Får varken nåt från tjejer eller killar? Får går lägga dig i helgen med fröken höger och herr vänster? Kanske blir kul som omväxling och får båda två som rycker i den lille? Om nu den inte är för liten för det och det krävs en i taget istället? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Ja, det är väl viktigt. Antar jag. Eller egentligen... jag vet inte. Jag har inte tänkt på det så himla mycket. Det viktigaste är väl att man kopplar ihop musiken med artistnamnet. Och gärna med nånting grafiskt också för den delen, musik utan bild till känns inte lika fulländad på nåt sätt. Sen är det väl kul om man kopplar ihop det med mig som person också, men det är inte nåt jag tänker på i första hand.
Det handlar om att jag inte ser det som att "min musik kommer från min inre själ" eller nånting, utan att musiken är nånting som finns oberoende av mig, som jag bara råkar vara skapare av. Jag vill inte att man nödvändigtvis måste koppla ihop musiken jag gör med en person.

Och så vill jag som jag sa också lämna öppet för att kunna släppa musik under andra namn, och det blir lite svårt om jag kallar mig för mitt eget namn med det jag gör nu. Då blir det ju som att det jag håller på med nu är viktigast, även om det jag gör om tio år som låter helt annorlunda kanske egentligen är många gånger bättre.

Lika dynamisk som Overkill?

Link to comment
Dela på andra sajter

Små upplagor av CD kan du enkelt göra hemma. Du behöver en skrivare som kan skriva direkt på CD (exempelvis har Canon ett gäng olika såna, kring 1000-lappen). Snygga skivor finns det att få tag på: Verbatim Glossy printable CD-R är det jag kör med.

http://www.it-shoppen-butik.se/Shop/Index.php?sArtId=6704046

Snyggt tryck på skivan. Enkelt omslag brukar jag trycka i skrivaren också på fotopapper och vika och lägga i.

Det hela ser rätt proffsigt ut om jag får säga det själv. Men man orkar max sådär 100 skivor. Sen börjar det kännas tjatigt.

Skiva 4 kronor

2 x fotopapper = 2 x 4 kronor = 8 kronor

fodral 20 kronor

färgpatroner 4 kronor

total 36 kronor.

Lägg till jiffy-kuvert: 4 kronor

Porto 2 x 6 = 12

totalt 52 kronor i rörlig kostnad

Investeringar är skrivare + skärmaskin + ett antal misslyckade försök

// Gunnar

Man kan också köpa små serier med tryck från nästan alla cdr-presserier för en tjuga plus moms. Då slipper man bläckstrålefärg som rinner av och får dessutom tid över att borsta tänderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det ska väl va fan själv o hans polare:)

Jag formulerade mig egentligen fel, inser jag nu. Skall vara hur många som egentligen använder en idag. Till och med jag har ju en Onkyo liggande i gaderoben! 😄 Men jag känner ingen som använder kassettband längre. Jag känner ingen som använder vinyl längre. Jag känner nästan ingen som använder CD längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det självklart att jag ligger med tjejer och inte killar. Beträffande HP vet jag inget och bryr mig inte vilket. Men du kanske är avundsjuk? Får varken nåt från tjejer eller killar? Får går lägga dig i helgen med fröken höger och herr vänster? Kanske blir kul som omväxling och får båda två som rycker i den lille? Om nu den inte är för liten för det och det krävs en i taget istället? 😄

OJ!!

😄

Är det nu nån blir avstängd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh nej. Det finns massor av band, musiker, artister, musikarbetare och andra i branschen som "gör pengar" - naturligtvis inte i nivå med dom superstjärnor du räknar upp men ändå fullt tillräckligt för att betala hyran. Så mycket mer (om ens det) tror jag inte dingbats är ute efter. Rätta mig gärna.

Nattvaktaren! Nu gör du mej besviken! Du som i regel verkligen LÄSER det du kommenterar... Jag skrev inte "gör pengar". Jag skrev "verkligen gör pengar". Med det menar jag pengar tillräckligt att i onödan köpa en Ferrari som ändå bara kommer att stå i garaget.

Visst, är trådskaparens avsikt att bara dra ihop en krona till fredags-fikan så kanske det kan funka att skicka ut nån gammal sönderklippt The Commodores platta från 70-talet.

("Så mycket mer (om ens det) tror jag inte dingbats är ute efter. Rätta mig gärna". Sant. Kanske jag, med många, tror att mr dingbats eftersträvar mer i sin tanke.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog dingbats idé är ganska god. Nya tag behövs! Varför inte dra det ett strå längre...låna ut en själv mot en nätt avgift på ca 1000:- där man åker å spelar en av låtarna live för sitt fan/sina fans? Fan vilken briljant idé 🙂, då får man ju gigs åxå....hmmm 🙂 Hihi...ändå...

Till er som bråkar: jag bussar min brute på er! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Till er som bråkar: jag bussar min brute på er! 😉

Kom igen bara, jag är redo. 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som snackar skit? Påstå inget som jag inte har sagt ens. Har aldrig sagt nåt om hur mycket nåt säljer eller överhuvudtaget nån åsikt om mp3. Undrar vem som lever i en fantasivärld?

Självklart, du bräker ur dig att andra "snackar skit" men själv har du inte ens någon åsikt. Ditt senaste inlägg tänker jag inte ens kommentera, men jag förstår att jag provocerade fram det. För det ber jag trådskaparen om ursäkt.

EDIT: Ditt näst senaste inlägg menar jag.

Redigerat av tugboat
Link to comment
Dela på andra sajter

Lika dynamisk som Overkill?

Båda inläggen är försök att svara på frågor som jag dels inte har förstått riktigt, och dels inte sett som särskilt relevanta för det jag håller på med. Så då är det klart att det blir lite att jag hittar på nånting bara för att få nånting sagt.

Fråga det du vill veta, för jag förstår fortfarande inte riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

inläggen är försök att svara på frågor som jag dels inte har förstått riktigt, och dels inte sett som särskilt relevanta för det jag håller på med. Så då är det klart att det blir lite att jag hittar på nånting bara för att få nånting sagt.

Men om du nu hittar på nånting bara för att få nånting sagt när du inte förstår något — hur vill du att din omgivning ska förstå när du inte hittar på, utan säger din ärliga mening?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om du nu hittar på nånting bara för att få nånting sagt när du inte förstår något — hur vill du att din omgivning ska förstå när du inte hittar på, utan säger din ärliga mening?

Whatever.

Fråga det du vill ha svaret på så ska jag svara om jag förstår frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga det du vill ha svaret på så ska jag svara om jag förstår frågan.

Jag har frågat; du har gett två svar, som dessutom — skulle man kunna säga — gav "total utsläckning".

Men tack ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag formulerade mig egentligen fel, inser jag nu. Skall vara hur många som egentligen använder en idag. Till och med jag har ju en Onkyo liggande i gaderoben! 🙂 Men jag känner ingen som använder kassettband längre. Jag känner ingen som använder vinyl längre. Jag känner nästan ingen som använder CD längre.

Nema problema. Jag förstod vad du menade. Jag försökte mig väl på att med viss portion självironi påpeka att jag faktiskt lyssnar på kassetter, om än i rätt liten omfattning. Jag har två aktiva kassettdäck, ett i sov/studio- och ett i vardagsrummet.

Vinyl lyssnar jag på varje dag, och jag köper LP-skivor hyggligt ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

hörru dingbatts.

såhär tänkte jag precis!

härom veckan köpte jag en skiva (första skivan jag köpt på 5 år), den kostade 295:-!

Varför då?! den va assnygg och de va två skivor. Och dessutom fanns den inte på itunes, spotify eller typ piratebay (ah javet, dålig stil...).

Eh, hursomhelst så när jag kom hem så öppnade jag den, pressade in allt i datorn på högsta kvaliten och röjde gärnet.

Skivan åkte ner i en låda och har inte dykt upp ever since. -Men skivan var ju snygg sa du! jo javet, men min tjej bestämmer hur det ska se ut hemma, och dessutom har jag typ två skivor, det blir ingen fet samling man kan ha framme direkt.

Så nu tänkte jag efter vad jag själv skulle vilja ha för nått om jag köper lite musik.

Först och främst tar skiva för lång tid att konvertera om till mp3 och ibland har man inte internet så id3 taggarna kukar ur, så då fåre bli usb minne istället. Där allt redan är färdikonverterat och har rätt bildmaterial och info i mp3 taggarna (de vore svingrymt).

+ sen så skulle jag vilja ha (om det fanns), video material med artisten på sådant som inte alla andra har. Typ "the making of this song/cd/video", eller gruppens officiella video i HD kvalité.

Men framför allt tror jag (kanske är för att jag är musiker) att man skulle vilja se hur skivan skapades och spelades in, lite som en dokusåpa.

Vad skapar inte större gemenskap med artisten än typ att följa honom/henne under en tid? jamenar dokusåpakändisar är ju ett bra exempel på att det funkar (silikon är ett plus).

I och med att du är ganska o-famous och bor ute i vischan (gurra-gangsters4ever!) så vet ju inte folk så mkt om dig antar jag.

De vore ju perfa då med en video där man lär känna er, och hur plattan gjordes.

Det skulle jag själv betala typ 100:- för.

Alla vill ju ha kunskap, typ alla som köper studio tidning för det står "prodda som timbaland" de e ju kul tycker jag...

Roligare vore det om timbaland skickade me en video där han visar hur han gjort en låt.

Och specielt nu när varannan person gör musik skulle det ju vara en säljidé.

Hela video grejen, video blog osv tror jag kommer ta över snart.

orkar återigen inte läsa om jag formulerat mig bra, hoppas att någon förstod mitt inlägg.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bakgrundsmaterial om artisten och musiken tycker jag också är kul, men digitalt material går inte att försöka begränsa spridningen på sådär. Jag skulle säkert kunna komma undan med det eftersom jag är så liten och okänd, men av princip tänker jag inte ta betalt för digitala filer.

Men en mer personlig koppling till artisten tror jag på.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Självklart, du bräker ur dig att andra "snackar skit" men själv har du inte ens någon åsikt. Ditt senaste inlägg tänker jag inte ens kommentera, men jag förstår att jag provocerade fram det. För det ber jag trådskaparen om ursäkt.

EDIT: Ditt näst senaste inlägg menar jag.

Vad snackar du för skit nu igen? Jo jag har åsikter så där har du fel igen. Men här ska du få en till: Du är en lika stor mupp som din avatar. Den passar perfekt in på dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bakgrundsmaterial om artisten och musiken tycker jag också är kul, men digitalt material går inte att försöka begränsa spridningen på sådär. Jag skulle säkert kunna komma undan med det eftersom jag är så liten och okänd, men av princip tänker jag inte ta betalt för digitala filer.

Men en mer personlig koppling till artisten tror jag på.

Det finns ju skivbolag nuförtiden som säljer vinyl-skivor, där man på köpet får man ladda ner samma låtar som mp3. Då får kunderma både det lite mysiga med vinyl, och (färdigtaggade) låtar till datorn/telefonen/mp3-spelaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Jag gillade idén. Skulle säga att marknadsvärde borde ligga på en hunking om affischen är snygg, 80 för affischen och 20 för kassetten - om däremot affischen är vanvettigt snygg går värdet upp, säg att den dessutom bara ges ut i 300 ex så är den värd 300:- Men då hjälper det om någon kändis är inblandad förstås, säg en Bengt Elde-målning, inte för att jag gillar kitsch men det är väldigt bra kitsch han gör och därför säljer det (till massorna, typ). En idé är att använda en känd musiker till att måla affischen - det måste såklart vara någon som kan måla.

Om du är en känd artist eller har hängivna fans kan samlarvärdet på kassetten i sig vara en femtilapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...