Jump to content
Annons

Några Final fantasy-fans här?


Plankis

Recommended Posts

Annons
rankey (oregistrerad)

Lyssnat flera gånger nu, riktigt bra jobbat, 2.22 är riktigt fint.

Bra klang i grejerna. Mycket detaljrikt genom hela låten som du säger, hörs att det ligger en massa jobb bakom.

Vad körde du på orgeln man hör alldeles i introt, för att få den där "glittrande" effekten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice. Har bara kört FFX... men väntar på 13:e episoden 🙁

btw. borde inte denna ligga bland låtkritik? 🙂

Nej, jag tror inte det. Om jag inte minns helt fel så får man inte ladda upp covers där...

Jag rekommenderar dig att lira sjuan också, det är ingen omöjlighet att hitta en datorversion numera.. Om inte, bara för musiken. Soundtracket i spelet är helt ofattbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inget fan av spelet direkt men av musiken. 🙂 Musiken som Noboue Eumatsu gjort till åttan och nian, eller om de är tian har jag lyssnat på väldigt mycket. Både orginalen, pianoversionerna och rockversionerna med Nobous band Black Mages.

Kände inte igen din låt men det lät bra!

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis: Mäh inte gilla sjuan? Nästan i klass med att häda ju! håller på att lira 8an just nu. Kan dock säga att sjuan har Mycket bättre soundtracks. tycker jag iaf. Storyn är mycket bra i båda måste jag säga.

Aron: Tackar. 😄 Välkommen till forumet också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis: Mäh inte gilla sjuan? Nästan i klass med att häda ju! håller på att lira 8an just nu. Kan dock säga att sjuan har Mycket bättre soundtracks. tycker jag iaf. Storyn är mycket bra i båda måste jag säga.

Haha, alltså, jag har knappt testat spelen, bara kollat på när andra spelat åttan o tian. 😛 Så jag gillar inget av spelen mer eller mindre. Fokuserar bara på musiken. 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Finns inget bättre spel än FF7! Fan va jag älskar de spelet och det finns inget som slåtr det, inte ens wow som jag spelat så jädra mycket:P

Nä blir att åka hem sen och lyssna på dom fina låtarna:) DU borde ju göra en metalcover på bossfighten!😛

Link to comment
Dela på andra sajter

UNDERBART!

Älskar Final Fantasy-Spelen så oerhört mycket.

Har dock bara varvat sjuan, åttan, nian, tian, och tolvan.

Detta lät jäkligt fint! Sjukt bra låt är det.

Har även själv gjort någon remix på nåra FF-låtar.

Här är en;

http://www.speedyshare.com/827739928.html

Remix på, självklart, Jenova Theme. Trummorna låter skit osv, och jag gav upp med den efter ett tag. Men det är alltid kul att leka med Nobuo Uematsus underbara kompositioner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice. Har bara kört FFX... men väntar på 13:e episoden 😄

btw. borde inte denna ligga bland låtkritik? 😛

Om du har ett PS1/X-minneskort så kan jag tänka mig att låna ut 7:an för det är helt klart värt att spela. 🙁 12:an är också bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har ett PS1/X-minneskort så kan jag tänka mig att låna ut 7:an för det är helt klart värt att spela. 😄 12:an är också bra.

Sjuan finns till dator! Fast helt klart inte samma känsla!

12:an känns inte riktigt som ett final fantasy. Bland annat för att nobuo uematsu inte har gjort musiken till den(förutom när det är med gamla låtar).

Fast ändå ett sjukt bra spel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar den. 😄

Drloop: Va precis den reaktionen jag sökte. :rolleyes: Jag undrar om den sista delen hade varit lika kraftfull om jag inte våldat så med automation som jag gjorde.

Stoneyoung: Nä, jag tror inte jag gör någon bossfight, alldeles för överskattade tycker jag. Dessutom tycker jag det är roligare att göra covers som inte har gjorts tusenmiljoner gånger.

Sidekick: Åh jag var nästan 100% säker på att jag skulle höra ännu en BULB-ig version när de skrev att det var Jenova theme. Men icke, tyckte det lät riktigt bra. Cool version!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjuan finns till dator! Fast helt klart inte samma känsla!

Jaaa men då måste man spela med antingen skitliten bild eller jättepixlig. Jag har gjort det. 😆 Förutsatt att det är samma fil såklart.. Tror dock inte att det fanns så många.

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

ujuj, det här var fan riktigt jävla bra, grymt plankan!

Blir riktigt sugen på att köpa spelet nu bara för det....

//Tommie

P.s släpper fan nästan tårar till detta.. Är fan fina grejjor detta.

Redigerat av SoloNo1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...