Jump to content
Annons

Färgkodat tangentbord för logic


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

I.o.m att det inte förändrar nåt så fungerar det inte bättre än ditt nuvarande tangentbord, enda skillnaden är att du helt enkelt ser vad varje knapp gör. Men självklart är det smidigt att jobba så, på studion kör vi med digidesigns tangentbord till pro tools, snabbar upp arbetet rätt rejält. Har dock aldrig testat detta så jag vet inte hur tidsbesparande det är.

Macoteket säljer väl dessa? Bara gå dit och kolla på det och känna hur det känns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis beställt en uppsättning klistermärken från http://www.editorskeys.com/ blev typ 12 euro med frakt.

Logic01.jpg

sen finns det ett koolt överdrag till macens tunna tangentbord... (men valde bort det då det inte verkar finnas på svenska)

Logic-Wired-Ultra-Th4992f0237d2e4.jpg

Logic-Ultra-thin-Wide-fold.jpg

Du behöver väl inte åäö när du jobbar i logic? När du är färdig tar du ju bara av skinen, har funderat på att köpa en sån faktiskt, tycker det verkar helsmidigt. Nån som provat och vet om det är samma känsla i knapparna med skinen på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver väl inte åäö när du jobbar i logic? När du är färdig tar du ju bara av skinen, har funderat på att köpa en sån faktiskt, tycker det verkar helsmidigt. Nån som provat och vet om det är samma känsla i knapparna med skinen på?

Jag tyckte det verkade för jobbigt:) det händer ju att man växlar program och så.. mest för att det är många tangenter som ligger helt annorlunda på det amerikanska tangentbordet och datorn är ju inte inställd det.

Hursomhelst, jag satt och pillade på alla små klisterlappar och det gick rätt bra! har inte märkt att det snabbat upp arbetsflödet ännu, men det kommer väl när man inser att man ska börja GLO på tangenterna... men ett par nya keycommands har man ju lärt sig:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...