Jump to content
Annons

JJ Labs?


wicked_s

Recommended Posts

Annons

Du hittar inte någon tillverkare som heter JJLabs, eftersom det är JAM:s eget "märke". De köper från en fabrik i Kina, där man kan få sin egen logga tryckt på skalet på en befintlig modell om man köper ett visst antal. Om JAM har fått gjort egna modifieringar på konstruktionen vet jag inte, men det finns många "märken" som bara är ommärkta och alltså i övrigt identiska med den ursprungliga CEM-konstruktionen.

Det är likadant med TSM - men om jag kommer ihåg rätt, så har det gjorts modifieringar på ursprungskonstruktionen, så att de låter annorlunda.

ADK gjorde likadant tidigare och hela tiden haft egna modifieringar av fabrikens ursprungskonstruktion - men ADK har enligt uppgift senare byggt en egen fabrik i stället. Ett tag fick ADK tillverkat sin Generis-serie på den gamla fabriken, medan de gjorde sina ADK-modeller i den egna fabriken - men numera tillverkas både ADK och Generis i deras egen fabrik.

Studio Projects får tillverkat sina micar (enligt egna specar) på den kinesiska fabriken 797 Audio - och de är nog det enda av de billiga märkena som över huvud taget nämner vilken fabrik som är inblandad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...
Tänkte kolla in lite produkter från JJ-Labs, fast hur jag än letar på nätet så hittar jag inte deras webbsida... kan det vara så att de inte har någon alls? Låter ju lite skumt... har letat överallt!

🙂

Testa att gå in på www.jam.se

Det är huvudförsäljaren för JJlabs i Sverige.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

😮

Årets avdammning...? En över 4 år gammal tråd ser dagens ljus igen... 😉

Som sagt, så är det JAM som importerar från OEM-fabriker och får sitt "märke" tryckt på produkterna.

För något år sedan så gjorde JAM en separat hemsida för JJlabs: http://www.jjlabs.se , där man kan hitta en del info.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Årets avdammning...? En över 4 år gammal tråd ser dagens ljus igen... 😉

Som sagt, så är det JAM som importerar från OEM-fabriker och får sitt "märke" tryckt på produkterna.

För något år sedan så gjorde JAM en separat hemsida för JJlabs: http://www.jjlabs.se , där man kan hitta en del info.

Hehe, ja, märkte för sent att det var lite väl gammal tråd jag skrev i, ber om ursäkt för det. Och såg sedan också att folk redan hade svarat på frågan tidigare. Får skylla på ovana med forum 😮

Men du verkar ju veta lite granna om märket i fråga. Funtar på att köpa in två passiva JJ-labs burkar, FP215 tror jag de hette. Lyssnade på dem i butiken och de lät fint. Vad säger du? Ska ha dem till live-sång i studentsammanhang.

MVH Rampitsch

Link to comment
Dela på andra sajter

😮

Årets avdammning...? En över 4 år gammal tråd ser dagens ljus igen... 😮

Som sagt, så är det JAM som importerar från OEM-fabriker och får sitt "märke" tryckt på produkterna.

För något år sedan så gjorde JAM en separat hemsida för JJlabs: http://www.jjlabs.se , där man kan hitta en del info.

Hehe, ja, märkte för sent att det var lite väl gammal tråd jag skrev i, ber om ursäkt för det. Och såg sedan också att folk redan hade svarat på frågan tidigare. Får skylla på ovana med forum 🙂

Men du verkar ju veta lite granna om märket i fråga. Funtar på att köpa in två passiva JJ-labs burkar, FP215 tror jag de hette. Lyssnade på dem i butiken och de lät fint. Vad säger du? Ska ha dem till live-sång i studentsammanhang.

MVH Rampitsch

😉 Så kan det bli ibland.

Jag har bara testat några av deras mikrofonmodeller (finns på min testsite), så övriga prylar vet jag tyvärr inget om.

Som Pirateking säger, så är det prylar som är helt ok, så även om mitt svar kanske kan tolkas som negativt, så är det inte menat så, utan bara lite info om hur OEM-marknaden fungerar... Deras mikrofoner var i alla fall helt ok - och behöver inte skämmas bland andra budgetmärken. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...