Jump to content
Annons

Hej alla! Vad ska jag börja med...Hjälp!


Brumm (oregistrerad)

Recommended Posts

Brumm (oregistrerad)

Hej! E en musik och teknik galning som just nu filar på vad jag ska köpa in för prylar för att kunna börja med inspelning/mixning. Eftersom jag pluggar (musik och audio teknik på HIK) så e min budget ganska låg.... Så jag tänker börja med ett ljudkort och en mixer eller nått allinonestuk.

Min pc:

P4 2.8Ghz 800Mhz HT, 1024mb ram, tot 360Gb 2st SATA disk, ATI9800pro. USB 2.0 firewire

Här e några kombinationer jag funderat på: (tyck till!!! SNÄLLA!!!)

1. M audio Delta 1010LT och en Behringer UB1622FX (nån som vet om den har directout?)

"Mest möjligheter utan att köpa til mer prylar?"

2. EMU 1212M och en liten billig mixer för att sedan när man har mer stålar använda adat för att få fler ingångar.

(vet någon om den digitala coax utgången stödjer DTS och dolby digital signal VILL kunna se på dvd med DTS/DD signal till min bioförtärkare)

"Bäst ljud/utvecklingsbart?"

3. En billig lösning som jag funderat på e Behringer B-CONTROL AUDIO BCA2000 http://www.behringer.com/BCA2000/index.cfm?lang=ENG Någon som har testat denna? Betyg?

"billigast/kom igång med en gång?"

Mjukvara: Äger redan cubase så det har ingen betydelse.

Skulle vara intressant och höra vad ni tycker jag ska välja eller ni kanske har någon bättre lösning? Max pris 3500kr (ingånsinterface/preamps för gitarr och sång och ett ljudkort gärna med så många I/O som möjligt)

Kul att hitta ett så bra forum med så många duktiga människor!

Redigerat av Brumm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en BCR2000, den modellen du undrar om fanns inte när jag köpte min... (ska nog köpa en sån också) men för att ge så bra svar jag kan..

Behringer kontrollerna är väldigt prisvärda, robusta och stabila..

Hade den modellen du frågar om funnits när jag köpte min så hade jag köpt den istället.. men..