Jump to content
Annons

Hej alla! Vad ska jag börja med...Hjälp!


Brumm (oregistrerad)

Recommended Posts

Brumm (oregistrerad)

Hej! E en musik och teknik galning som just nu filar på vad jag ska köpa in för prylar för att kunna börja med inspelning/mixning. Eftersom jag pluggar (musik och audio teknik på HIK) så e min budget ganska låg.... Så jag tänker börja med ett ljudkort och en mixer eller nått allinonestuk.

Min pc:

P4 2.8Ghz 800Mhz HT, 1024mb ram, tot 360Gb 2st SATA disk, ATI9800pro. USB 2.0 firewire

Här e några kombinationer jag funderat på: (tyck till!!! SNÄLLA!!!)

1. M audio Delta 1010LT och en Behringer UB1622FX (nån som vet om den har directout?)

"Mest möjligheter utan att köpa til mer prylar?"

2. EMU 1212M och en liten billig mixer för att sedan när man har mer stålar använda adat för att få fler ingångar.

(vet någon om den digitala coax utgången stödjer DTS och dolby digital signal VILL kunna se på dvd med DTS/DD signal till min bioförtärkare)

"Bäst ljud/utvecklingsbart?"

3. En billig lösning som jag funderat på e Behringer B-CONTROL AUDIO BCA2000 http://www.behringer.com/BCA2000/index.cfm?lang=ENG Någon som har testat denna? Betyg?

"billigast/kom igång med en gång?"

Mjukvara: Äger redan cubase så det har ingen betydelse.

Skulle vara intressant och höra vad ni tycker jag ska välja eller ni kanske har någon bättre lösning? Max pris 3500kr (ingånsinterface/preamps för gitarr och sång och ett ljudkort gärna med så många I/O som möjligt)

Kul att hitta ett så bra forum med så många duktiga människor!

Redigerat av Brumm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en BCR2000, den modellen du undrar om fanns inte när jag köpte min... (ska nog köpa en sån också) men för att ge så bra svar jag kan..

Behringer kontrollerna är väldigt prisvärda, robusta och stabila..

Hade den modellen du frågar om funnits när jag köpte min så hade jag köpt den istället.. men..

den jag har.. extremt bra.. nöjd till topp.. dock finns det en hel del att plugga på om man vill lära sig att programmera den manuellt.. men det finns mjukvara att göra detta via datorn istället..

Om du är osäker.. leta reda på en och prova själv.. man kan ju köpa på öppet köp i värsta fall..

BTW: Någon som vet om BCA2000 är ett bra komplement istället för ett mixerbord till hårdiskinspelning?

Mvh

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen!

UB1622FX har väl en massa inbyggda effekter? onödigt om du pysslar med hårddiskinspelning. Lägg hellre pengarna på schyssta preamps och använd vst effekter.

De flesta mixers har direct out i form utav insert. plugga i kabeln tills det klickar en gång så har du bara signal ut. en gång till = ut/in.

Kör själv ett delta 1010lt, men ihop med en Mackie mixer. Funkar då jätte bra. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brumm (oregistrerad)

Tror jag har bestämt mig för EMU 1212M och en liten plutt mixer bara för att komma igång! Utvecklar senare med en 8 kanals preamp via adat! och kanske en midi controller typ behringer B-CONTROL FADER BCF2000!

Tack för svar och välkomnande!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...