Jump to content
Annons

DAT-bandspelare Sony DTC-790 DAT


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Glömde säga det viktigaste... Tänk på att de där låga DAT-arna från Sony bränner sönder lätt. Min gjorde det efter 1.5 timmes användning en solig dag, där dock solen inte sken in och rumsfläkten var på. Men det hjälpte inte. Då var skiten några månader gammal bara. De bytte ut hela innanmätet - garantijobb. Värsta de sett, sa de, rena turen att den inte orsakat eldsvåda. Nu funkar den fortfarande perfekt, tror jag... för jag har knappast inte använt den sedan dess. Klart den inte brinner då haha. De nämnde att det i ES-serien finns en högre modell, den dyraste, och den vänder sig till studios och vad jag minns hade den inte det där kopieringsskyddet. Kan den ha hetat ES89? Hursomhelst, eftersom den var högre så var den rymligare och lär inte brinna lika lätt. Tror den låg på 25 då, men har sett den begagnad för knappt 10 nu.

DAT-band kan vara knepigt att få tag på också, men det lär finnas något decennium, om man söker på Nätet. Om nu Nätet finns om 10 år.

Att du hade problem att få tag på CDRW-skivor låter fantastiskt.

Revox nämner du... det är ju bara bäst!! Ampex finns det också.

Jag är lite som du, vill egentligen kanske helst ha fysiska reglar, men dator är behändigt och portabelt om det är en laptop.

OM den fungerar.

Good löck!

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...