Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Förslag:

Skapa ett register över de produkttester som gjorts i tidningen. Exempel (för övertydlighetens skull):

...

Camel Audio Alchemy 1.08 - Studio 10/2008 - Betyg 75%

Steinberg Cubase 4 - Studio 3/2006 - Betyg: 80%

...

Jag bara gissar i exemplet, men ni fattar nog. För sådana som mig som sitter med alla tidningar kvar sedan starten OCH bara shoppar begagnat kan det vara bra. För tidningen Studio är det sen bara att flinka in en länk till en PDF på testet som kan laddas hem för en billig slant, så finns ett affärsmässigt incitament också =)

Annons
Posted
Förslag:

Skapa ett register över de produkttester som gjorts i tidningen. Exempel (för övertydlighetens skull):

...

Camel Audio Alchemy 1.08 - Studio 10/2008 - Betyg 75%

Steinberg Cubase 4 - Studio 3/2006 - Betyg: 80%

...

Jag bara gissar i exemplet, men ni fattar nog. För sådana som mig som sitter med alla tidningar kvar sedan starten OCH bara shoppar begagnat kan det vara bra. För tidningen Studio är det sen bara att flinka in en länk till en PDF på testet som kan laddas hem för en billig slant, så finns ett affärsmässigt incitament också =)

Verkar smart! Jag tycker också det är en bra idé!

Posted

Veckans bästa förslag!

Nu får vi se om Studio-redaktionen har sina artiklar kategoriserade och lagrade i en databas

eller om det är en mer konstnärligt anarkistiskt approach på redaktionen 🙂

Posted

Jättebra! Vilken fakta- och kunskapsbas det kan bli! Kanske möjlighet för studioister att kommentera? T ex om det står om någon bugg som drar ner betyget så kan man posta att det felet nu är avhjälpt med den och den buggfixen/uppdateringen?! Då hålls ju testet aktuellt under längre tid.