Jump to content
Annons

Community overload


nattvaktaren

Recommended Posts

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Va fan är twitterblog för nåt? Vill man nån nåt så går det väl fortare att ringa, men det är klart man kan ju hitta nån ny på nätet att ringa iofs. Det enda som är riktigt bra med nätet är youtube dvs att kunna hitta nya artsiter och kolla på livemusik. Som det här

För att inte tala om alla videos med Tommy Emanuell, uj den karn är från en annan planet. Men i övrigt vad ska man med sånt som facebök o allt annat larv till egentligen, tror folk har för mycket tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det har sällan varit några större problem. Men de sista två åren har jag märkt att om jag inte svarat på ett mail eller ett telefonsvararmeddelande

inom ett par dagar så blir många riktigt irriterade och flera har skällt ut mig för det. Så var det inte för några år sedan. Men nu är man kanske van vid

att man svarar på SMS, Facebook, Myspace, mail osv, direkt. Nån slags realtidsbrevväxling.

Mina vänner stör sig på att jag inte går att nå via mobiltelefon.

Jag stör mig på att de samtal jag har med mina vänner, när vi ses, så ofta avbryts av att de svarar i sin mobil.

+1 Så rätt så rätt. Alla förväntar sig idag att man ska kunna nås närsomhelst. Gör man inte det får man veta det genast. Det här är en del av egoismen och inget annat. Man anser sig vara viktig om man kan nås hela tiden och vara upptagen. Vill man inte bli nådd, vilket man inte vill ibland, har folk ingen som helst förståelse utan bara tycker man är underlig eller frågar om man är deprimerad bara för att man vill vara ifred. 😏

Sen är mycket medias fel med där man anses vara en bakåtsträvare utan ett liv om man inte hakar på det senaste. Att hänga med anses vara ett mått på framgång när det istället handlar långt mer om den lättutråkade och avtrubbade befolkningen som bara väntar på nästa grej. En av det moderna livets plågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Kan man inte sätta GPS på renarna så man kan följa dem på google maps?

Sen kan man beställa hemkörning av sina renar via online-lasso.com

Då kan man ju samtidigt chatta med andra renskötare, och man slipper smutsa ner skotern.

Kanske har hemkörning av renskav då istället för pizza? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...