Jump to content
Annons

Logic, Kontakt 3 och Vienna


fabian

Recommended Posts

Hej

Jobbar just nu med på klassiskt stycke med Logic, Kontakt 3 och Vienna och har stött på ett problem.

Så här gör jag.

När jag skapar mina midi-spår så väljer jag vilken midi-kanal spåret har i inspectorn. Det är den midi-kanalen som jag sen "assignar" ett instrument till inne i Kontakt.

Problemet är att jag bara kan välja mid-kanal 1 - 16 i inspektorn i logic och jag kommer behöva fler än 16 instrument från Kontakt. Det är ju inga problem att öppna fler Kontakt och lägga upp fler instrument inne i kontakt men var ska jag skicka dom om Logic bara kan ta emot på 16 midi-kanaler.

Förmodligen har jag fått lite tunnelseende i det här problemet och jag har ju fått så bra hjälp här innan så jag testar igen.

Tack på förhand.

MVH

Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skapa ett instrumentspår med Kontakt, i kontakt öppnar du ett gäng lager med olika midispår kopplade till, kör upp till 16 om du vill, sedan skapar du 16 instrumentspår till som du inte lägger nån plugg på, dessa väljer du sedan midiutgång 1-16 på. I Environment drar du nu kabel från varje spår till ditt Kontakt-spår (överst till höger på varje strip finns ju en liten kabel). Nu kommer alla dina instrumenttracks vara kopplade till ditt Kontakt-spår och styra varsin midikanal. Behöver du 16 till är det bara göra samma procedur en gång till så får du 16 spår till som är kopplade till en annan Kontaktplugg.

Hoppas det inte blev allt för rörigt 😏

Kan tillägga att jag gör på detta sätt med East West Symphonic Orchestra med runt 120 spår. 16 är bara din limit per Kontakt-plugg.

Redigerat av JonasW
Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa ett instrumentspår med Kontakt, i kontakt öppnar du ett gäng lager med olika midispår kopplade till, kör upp till 16 om du vill, sedan skapar du 16 instrumentspår till som du inte lägger nån plugg på, dessa väljer du sedan midiutgång 1-16 på. I Environment drar du nu kabel från varje spår till ditt Kontakt-spår (överst till höger på varje strip finns ju en liten kabel). Nu kommer alla dina instrumenttracks vara kopplade till ditt Kontakt-spår och styra varsin midikanal. Behöver du 16 till är det bara göra samma procedur en gång till så får du 16 spår till som är kopplade till en annan Kontaktplugg.

Hoppas det inte blev allt för rörigt

Ushh vad avancerat 😏 . Det går ju även att öppna Kontakt i Multi-läge och ha en eller fler multi-instrument (en enviroment plugg ) som är

kopplade till midispår i arrange. Mer övergripligt enligt mig och man slippen en jävla massa kanaler i enviroment.

Två metoder för samma resultat.

Som sagt 16 midi är vad EN instans av Kontakt kan skicka ut m.a.o 10 x Kontakt = 160 kanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för svaren.

Väldigt mycket enklare än ja trodde.

Det var kanske så här ni menade men när jag valde att skapa ett nytt spår så kryssa ja i Multi-timbral. Då blir de ju 16 midi-spår och automatiskt väljs kanal 1 - 16 på dessa spår. Sen öppnar jag Kontakt i något av dessa 16 spår och väljer Multi output 16 x stereo. Då hamnar den aktuella Kontakt i alla 16 midi spår automatiskt. Jag gillar automatiskt:)

Vill jag ha fler instrument lägger jag till ett nytt Multi-timbral "paket" och öppnar en ny Kontakt i dessa. På så sätt slipper jag gå in i Enviroment.

Har inte hunnit dubbelkolla men ja tror det ska funka.

mvh

Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...