Jump to content
Annons

Flatten Timestretch and transpose i Cubase


JJMusik

Recommended Posts

Hej!

Kör cubase 4.5.1 - såg just nu att steinberg har en 4.5.2 så jag tankar den i skrivande stund.

I min manual ska man leta efter "freeze timestretch...." men i programmet heter det "flatten timestretch..." varför så?

Och den viktigaste frågan - Jag har kvantiserat ett basspår som efter warpningen låter lite knackig så jag tänkte frysa den med någon trevlig algorithm men när jag väljer flatten timestretch har jag inga alternativ mer än "realtime" inga trevliga mpex3 eller så.

Bug eller jag som missat något?

Tack!

Redigerat av hullan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detsamma gäller VariAudio i 5'an, endast realtime. Blev lika besviken som du när jag insåg det eftersom realtime inte låter sådär jätte hifi.

Jag kan tänka mig att det kan bero på att flatteningen görs icke-destruktivt. Dvs att ljudfilen fortfarande är oförändrad i sitt orginal.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Hej!

Kör cubase 4.5.1 - såg just nu att steinberg har en 4.5.2 så jag tankar den i skrivande stund.

I min manual ska man leta efter "freeze timestretch...." men i programmet heter det "flatten timestretch..." varför så?

Och den viktigaste frågan - Jag har kvantiserat ett basspår som efter warpningen låter lite knackig så jag tänkte frysa den med någon trevlig algorithm men när jag väljer flatten timestretch har jag inga alternativ mer än "realtime" inga trevliga mpex3 eller så.

Bug eller jag som missat något?

Tack!

Jag har exakt samma problem, alltså jag har spelat in några spår med gitarrer och free warpat lite här och där. När jag sedan ska köra Flatten får jag bara upp alternativet Realtime... Men här kommer det skumma: På VISSA spår får jag även alternativen MPEX3/Poly Complex osv...! Jag har suttit i timmar nu och försökt lista ut vad skillnaden mellan spåren är (om det är någon!) och vad som gör att det funkar på vissa men inte andra!

Hjälp... Please...

/Lars Ekengren

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...