Jump to content
Annons

8 ch. Mic Preamp. Förslag?


crillemannen

Recommended Posts

Hallå,

Nu är det dax att göra en stor uppgradering i min studio. Först tänkte jag investera i en Digi 003+

men jag skulle även behöva komplettera med 8st extra mic pre's.

Jag vill inte hamna i en situation där jag behöver köpa nytt om jag skulle uppgradera till Protools HD.

De jag funderar runt är...

Focusrite ISA 828 cirka 25000:-

RME OCTAMIC II cirka 13000:-

Audient ASP008 cirka 13000:-

Focusriten är i princip dubbelt så dyr som RME och Audienten och jag undrar om någon har erfarenhet av

dessa som kan ge mig en inblick om det är värt de extra pengarna Focusriten kostar.

Tack på Förhand // Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hade en Onyx 800R som jag sålde. Hade jag haft kvar den kunde du fått köpa den av mig! Det är bra preamps till sitt pris!

Om du inte är i behov av så många som 8 kanaler extra så kan jag rekommendera dig att köpa API:s lunchbox med 2 st 512c preamps till att börja med.

Jag går hellre på kvalité och sparar lite extra och köper något som låter riktigt bra. Tänk kvalitéskillnaden mellan att fokusera 15 000:- på 8 preamps mot 2 st. (Detta förutsatt att du inte är i behov av så många kanaler).

Hoppas det löser sig! Det är alltid lika svårt att bestämma sig...

Mvh. Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Vad sägs om Line Audios 8 kanalare som är bra och en FENOMENAL preamp: Earthworks ZDT 1022.

Absolut den bästa preampen jag och mina kollegor testat - och vi har testat mååååånga.

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...