Jump to content
Annons

GRUNDBULTEN - ett forumsamarbete pågår


laxlaxlax

Recommended Posts

GRUNDBULTEN

Det här är en låt vi gör tillsammans. Ingen klassisk låtstruktur, bara spelglädje och uppfinnarjocke. Ladda ner låten, bygg på en ny bit eller dubba något på det som redan ligger. Saknas det en bas? Lägg till den. Lägg ett metalbreak, trummor eller äggskalare. Sjung en bit! Eller lägg på stämma på någon annans sång. Klipp upp och arrangera om låten. Härma någon annans parti fast i synttappning. Starta en rapbattle mitt i låten. Sjung om indianer. Är låten för töntig? Lägg till ett seriöst parti. Ha kul

Regler: Den som är sugen säger TJING. Och har pax tills den är färdig. sen tar nästa över. Annars inga regler, men lyssna och ta hänsyn till varandras partier. Ta inte över låten. När du spelar in något, så lägg till och bounca vidare. Skriv i inlägget vad du har gjort. Och jobba snabbt.

Och till sist, lägg inga effekter på det som redan är befintligt eller på masterkanalen, annars kommer vi sluta med en stor blaffa.

Jag började, gjorde ett parti med akustiskt gura och reverbkörer.

grundbulten1.mp3

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Av alla musikaliska, ljudtekniska, samarbetsmässiga, åsiktsmässiga problem som skulle kunna uppstå med en sån här idé ...

... och det börjar med definitionen av köksverktyget som används för att greja ägg? 😉

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fick du det till för bpm förresten? Jag fick det till 99,6. 🙂

Jag klippte/drog/crossfade/timestretchade på några små ställen och så fick jag det i 100 bpm prick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ååååh jag blev sugen att lägga en "70-talsdeckarwahwah" men jag kan ju inte väcka grabben mitt i natten med whackawhacka (datorn är i hans rum). Jag ser hur långt ni hunnit imorn annars är jag på... kul detta 😏 Det kreativa flödet ni vet...

TJING på wahwah....ska skynda mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, svårt att lägga på nåt som skulle fixa iordning den. Tycker det är formen det åker på. Gillar den fram tills delen med körer kommer tillbaka andra gången. Mellandelen med wahwahn, solot och ägget är grymt. Akustiska gitarren och mina körer blir uttjatade när de loopas

Hacke blev dina trummor osynk? Tycker de känns lite baktunga

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, svårt att lägga på nåt som skulle fixa iordning den. Tycker det är formen det åker på. Gillar den fram tills delen med körer kommer tillbaka andra gången. Mellandelen med wahwahn, solot och ägget är grymt. Akustiska gitarren och mina körer blir uttjatade när de loopas

Hacke blev dina trummor osynk? Tycker de känns lite baktunga

Men nu har vi ju en bra skiss att gå på. Tror det kan bli riktigt bra! Kan ingen (du) göra göra en färdig låtform så skickar man filerna separat så får nån übertekniker mixa ihop det? Int vet jag...men kanske vore nåt. Eller krånglar vi för mkt då? Ska ju vara kul detta med musik. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu har vi ju en bra skiss att gå på. Tror det kan bli riktigt bra! Kan ingen (du) göra göra en färdig låtform så skickar man filerna separat så får nån übertekniker mixa ihop det? Int vet jag...men kanske vore nåt. Eller krånglar vi för mkt då? Ska ju vara kul detta med musik. 🙂

Ja, vi krånglar för mycket då 😉

Lägg upp en ny grundbult istället om du inte tror att det går att göra något mer på den här, så får nån som kan fixa till den här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vi krånglar för mycket då 😄

Lägg upp en ny grundbult istället om du inte tror att det går att göra något mer på den här, så får nån som kan fixa till den här.

Du har just gjort ditt 500 inlägg! en får väl lov att gratulera! 😄

Går säkert att göra mer av denna men jag har inte den kunskapen. Tycker att det är en skön körgrej du gjort som jag oförhappandes kommer på mig själv med att nynna på då å då...

Ja vi får väl se, kanske bultar upp nåt. GRUNDBULTAR är kul! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...