Jump to content
Annons

Samplern i Logic?


kolin

Recommended Posts

Vill börja med att säga att det var synd att jag inte fattade tidigare vad Logic var för program. Det verkar ju helt enastående på alla punkter. Men nu till mitt sampler problem. När jag ska ta fram samplingarna från Studio skivan som kom med nr 8 08 så verkar samplern i Logic inte ta det filformatet. Jag gör ju ändå som jag förstår att det står i bruksen. Kan någon vara till hjälp?

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Men nu till mitt sampler problem. När jag ska ta fram samplingarna från Studio skivan som kom med nr 8 08 så verkar samplern i Logic inte ta det filformatet. Jag gör ju ändå som jag förstår att det står i bruksen. Kan någon vara till hjälp?

Nu vet jag inte i vilket format dom kom i men om det INTE medföljde en fil med nanm xxxxxxxx.EXS så kan inte sampler läsa den ,

så det du för göra då är att skapa en egen sådan av samplingarna som troligtvis följde med.

Och det du får göra då är att öppna en EXS klicka på edit och välja vilka samplingar du vill ha osv osv.

Det står i manulen hur man skapar egna EXS bibliotek , och det finns säker videon på Youtube om hur man gör detta.

Logic EXS Filmer

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hunnit testa det ännu. Men den andra frågan, vilka filformat läser samplern in?

Kolin

AIFF, WAV, SDII, CAF

det går även importera ljud från AKAI

S1000 and S3000, SampleCell, Gigasampler, DLS, and SoundFont2 sample file formats

instrumentfilerna du skapar eller öppnar i exs24 heter .exs

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...