Jump to content
Annons

Musiker81

Recommended Posts

Hej

Jag undrar ifall Digital MPA är en bra digitalmicförsttärkare? Jag har ett RME hammerfall DSP 9632 ljudkort och undrar om den skulle funka fint med det ljudkortet? Just nu kan jag bara spela in i 24 bitar 44.1Khz men är helt överygad om att man måste ha en digital micföstärkare för att komma åt 24 bitar 96Khz. Eller är det nån som har något att säga emot för jag är helt övertygad att mitt ljudkort bara klarar 24 bitar 44.1Khz analogt. För jag har prövat allting i princip men med en digital micförstärkare går det förmodligen att köra med 96Khz och till och med 192Khz men det klarar inte Cubase SX. Alltså min fråga lyder: Är digital MPA den bästa digitala micförstärkaren runt 10000kr eller finns det någon bättre? Och en sak till jag vill gärna ha synpunkter på det där med att det bara går att spela in 24 bitar 44.1Khz. För jag tycker jag har prövat allting mn det går ändå bara att spela in med 24 bitar 44.1Khz. När jag har vält 96Khz i project i cubase SX och när jag sen går och kollar input och output då står det ADAT på både input och outputs. Men när jag har ställt in 44.1Khz i project då går det att välja analog på både input och output. Så då kan det väl ändå inte gå att spela in 24 bitar 96Khz analogt?? För man ställer väl ändå in Khz i Cubase SX??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Från den tekniska spec'en till RME hammerfall DSP 9632:

Supported sample frequencies: Internally 32, 44.1, 48, 64, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz. Externally 28 kHz - 200 kHz

Jag föreslår att du ställer samplingsfrekvens i 'settings dialog' till ditt kort innan du kör igång SX.

Just click on the hammer symbol in the systray of the taskbar and the settings dialog of the HDSP 9632 comes up.

Edit: ganska kul stavfel

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...