Jump to content
Annons

Vad är det ni inte gillar med musik?


Jajje

Recommended Posts

Nu har vi fått en läxa till ett ämne och det är att hålla ett 3 minuter långt föredrag om vad Vi tycker är dåligt/negativt med musik/musibranschen.

Några har pratat pratat om b.la. melodifestivalen, hur dagens musik komprimeras, band som de ogillar, namedropping m.m.

En liten del om vad jag tänkte prata om:

Fördomar. Hur vi människor kategoriserar och generaliserar. Vi dömer oftast musik efter utseende. T.ex Emo-genren har blandats ihop med klädstilen fashioncore och därför tror många att folk som lyssnar på emo har långt svart hår, piercings etc. Genren emo har verkligen fått en negativklang tack vara detta. Och tack vare detta så missar många genren emo därför att man känner ingen "gemenskap". Man tror att alla bär svarta kläder och har svart hår.

Lite andra fördomar.

T.ex Jazz. Det spelas bara utav gamla gubbar som dricker whiskey. Har man inget gemensamt med de så gillar man förmodligen inte jazz.

Så detta med fördomar kan jag tycker är lite negativ men ändå inte. Hade alla sett likadana ut så hade det ju naturligtvis inte funnits mycket till fördomar men hur kul är det när alla ser lika ut? Så därför pratar jag lite emot mig själv. Jag tycker det är negativt men det måste ändå finnas.

Så nu undra jag, vad tycker ni är dåligt/negativt med musik/musikbranschen i största allmänhet?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...