Jump to content
Annons

Who are you?


Frengers

Recommended Posts

Får se om det här blir rätt nu.

Ja...jag spelade in en låt en gång för ett ganska bra tag sen. Så jag tänkte lägga upp den här, för att se vad ni tycker om den. Jag kan inte ändra något i redigering för den finns inte mer, men ni kan ju säga vad som är bra och dåligt. Antar att det är ganska mkt som finns att anmärkas på, eftersom jag inte är speciellt van vid att spela in låtar, och ingen speciellt bra sångare heller. Menmen, här är den iallafall. Det är jag som har skrivit all text och musik. Kör själv gitarrerna och sången. En kompis tog trummorna och basen eftersom jag inte var så bra på det där då.

Låten...."Who are you?"

Redigerat av Frengers
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du verkar ha förstått grunderna. Men det finns otroligt mycket kvar att lära. Fortsätt spela in, vänd dig till forumet för tekniska frågor när de dyker upp. Om ett halvår ett år ungefär är det nog dags igen att lägga upp nästa demolåt.

Tills dess, passa på att läs igenom reglerna för demopostningar.

Och lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar de lugna partierna, tycker soundet och mixningen passar som handen i handsken där, när det blev mer fartfyllt önskar jag mer av framför allt trummor.

Keep on rocka..!  🙂

jo jag tycker detsamma.....i efterhand fattar jag inte varför vi körde på ride-cymbalen hela vägen igenom...kunde gott varit lite annat...menmen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sång: På sina håll lite sur. Sångaren låter lite ansträngd och verkar vara lite osäker på vart sången ska ta vägen.

Trummorna: Aningens otajta kring 1:25. Samt (som sagt) lite variation på riden. Men kan även tillägga att snaren gärna hade fått ligga lite längre fram i mixen.

Gitarr: Panoreringen på gitarren i de lugna partierna är väldigt mycket höger, och det blir lite jobbigt när man lyssnar i lurar. Några sura toner här och var.

Soundet tycker jag funkar fint. Lite lagom smutsigt sådär. Tajta upp det så kommer det bli riktigt bra.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om den här slags musiken. Så skit i vad jag skriver!

Men jag gillade det i början, lite skönt distade gitarrplonkandet.

Sången.............. njae ni måste sjunga mer och träna på tekniken..

Lite mycket autotune där.. ?

Det finns potential o kvaliteter i låten.. men det behövs mer färdighet enl min åsikt. Fortsätt öva!!

Link to comment
Dela på andra sajter

det här är ju som sagt en gammal låt, men jag tänkte börja köra den lite med bandet nu...fast ändra en hel del då förstås, framförallt trummorna....och frågan är; skall trummorna vara så strikta och vanliga komp som det är nu eller ska man köra lite mer konstiga rytmer på kompet, jag menar lite typ Mew....det kommer väl visa sig ganska snart när vi börjar repa, men skriver ändå det här för att ha nåt och skriva, och se vad ni tycker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tillägga att jag tycker att mycket av det bristfälliga bara ger låten och inspelningen en charm på ett sånt där lite mespopigt vis 🙂 (detta var positivt menat, ifall nån undrar 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte om låten.

Vet inte om jag kan ge någon konstruktiv kritik. Det finns de som är bättre på det än jag, t.ex. Neko, Demoniqus (f'låt om jag stavat fel) m.fl. lyssna på dem!

Det skulle dock vara kul att få höra låten i ny tappning.

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...