Jump to content
Annons

Korg Wavestation sysex


Tomas E

Recommended Posts

Har gjort backup på de fabriksförinställda ljuden i min Korg Wavestation. Efter att ha skickat "ALL" och "PERFORMANCE RAM 1 ALL" samt "PERFORMANCE RAM 2 ALL" så syns en tydlig skillnad i storlek mellan dessa.

post-9095-1233071687.png

Nån som vet hur mycket data som följer med när man skickar enbart en av performancebankerna? Själv tycker jag det logiska vore att alla wavesequences och patcher som ingår i dessa banker följer med. Men av storleksskillnaden att döma verkar det tveksamt. Nån som vet hur det förhåller sig? Jag skulle kunna testa skicka bankerna men jag vill ogärna börja mixtra innan jag vet. ROM-banken inkluderas väl inte i "ALL"? Den går i alla fall inte att skicka separat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok, har nog de flesta av de bankerna (ligger på gamla datorn). Blev tyvärr inte så mycket klokare av det som stod att läsa. Men tack ändå! 😛 Det blir nog till att testa hur det funkar. Jag har ju tidigare laddat andra banker men det är flera år sen så jag kommer inte ihåg hur det förhåller sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...