Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 ...jag vet! ...men jag kan inte rĂ„ för det! JAG BARA MĂ STE SE OM JAG FIXAR DET HĂR!!! đ Projektet: TvĂ„ stycken enkel 12" kabinett för gitarrinspelning.  Kabinetten ska ha olika ton för olika applikationer. Ett med snabbt, krispigt högt mellanregister. Ett mjukt med fantastisk strĂ€ngseparation i det lĂ„ga mellanregistret. En vettig ritning att kunna laddas hem för den som i framtiden önskar bygga nĂ„t liknande! SĂ„ varför ge sig i kast med detta dĂ„? Det Ă€r kul med DIY! Min vetskap om inspelning av gitarr tenderar att dra mot att enkla 12" kabinett de facto ger ett större, intensivare och rikare ljud! SmĂ„ kabinett Ă€r enkla att förflytta samt justera inne i en eventuell isobox likt min egna konstruktion. En önskan att tillförskanska mig kunskap nog för att kunna Ă„terge den uppfattning jag anser vara ett bra gitarrljud! Fler tonala möjligheter i studion dĂ„ det unika Ă€r av största vikt i dagens allt tĂ€tare musikproduktioner. Jag har inte den ringaste aning om vart jag ska börja med detta projekt annat Ă€n att som sist, förkovra mig i kunskap och med detta, kunna fĂ€rdigstĂ€lla resultatet innan sommaren. Hoppas det lĂ„ter lika kul som tanken Ă€r i min skalle! Take care bangeerz för nu kör vi resa nummer tvĂ„! Med det allra vĂ€nligaste... /Cruncharn'
TUFFTUFFTUFF Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Hoppas det lĂ„ter lika kul som tanken Ă€r i min skalle! Det gör det, vĂ€ldigt spĂ€nnande đ .
YogSothoth Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 (redigerat) Kul projekt! Ăven om det Ă€r vĂ€ldigt audiofilcentrerat och hifi-inriktat kan diyAudio.com vara en bra kunskapskĂ€lla. Var lĂ€nge sen jag var inne dĂ€r, men det finns sĂ€kert ett och annat gitarrhögtalarbygge. TĂ€nk bara pĂ„ att ta en del av "sanningarna" som sprids dĂ€r med en nypa salt ibland. För gitarrhögtalare har man ju inte riktigt samma mĂ„l heller, men det kan Ă€ndĂ„ vara vĂ€rdefullt att kolla pĂ„ hifi-grejer, för att se hur konstruktörerna tĂ€nker. Finns ocksĂ„ en del bra svenska sidor med högtalarteori och byggen, men jag minns inga adresser pĂ„ rak arm. Har du nĂ„gra planer pĂ„ hur respektive högtalare skall se ut Ă€n? Ăppen/stĂ€ngd lĂ„da t.ex.? Det lĂ„ter iofs som att du fortfarande samlar fakta, tycker sjĂ€lv det Ă€r en av dom roligaste bitarna. Lycka till, skall bli spĂ€nnande att se vad du kommer fram till. /Andreas Redigerat 27 januari 2009 av YogSothoth
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Kul Cruncher! Kan knappt vÀnta pÄ videon. SÄ lÀnga kan du ju spana in mitt gamla bygge. DrHans gamla 2x12 byggtrÄd DrHans
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2009 Hoppas det lĂ„ter lika kul som tanken Ă€r i min skalle! Det gör det, vĂ€ldigt spĂ€nnande đ± . Tjenna TTT! Jo vi fĂ„r se vart det hĂ€r landar! NĂ„gonstan mĂ„ste man ju börja!? Var inne pĂ„ Celestions webbsajt och de hade fantastisk bra ljudexempel pĂ„ hur deras element verkligen lĂ„ter samt dess anvĂ€ndningsomrĂ„den. Celestion - Tone selector Jag Ă€r ju vĂ€l bekant med Fane element i och med min gamla Hiwatt. KĂ€nns som att detta ljud redan kan uppnĂ„s med tanke pĂ„ min fyrtolva jag redan har i kabinettet men lĂ€gger upp lĂ€nken hĂ€r i alla fall. Fane - Guitarspeakers Som vanligt nĂ€r man söker information sĂ„ hittar man en uppsjö av det. Det kluriga i processen Ă€r att bena ut vad som verkligen Ă€r anvĂ€ndbar info för projektet. Vilka "gubbar/gummor" Ă€r det som verkligen har koll pĂ„ grejjerna? Hittade den hĂ€r massiva lĂ€nken! DIYAudio Man fĂ„r vĂ€l pĂ„stĂ„ att namnet talar för sig sjĂ€lvt! I starten pĂ„ mitt sökande sĂ„ försöker jag Ă€ven applicera tillvĂ€gagĂ„ngsĂ€ttet jag anvĂ€nde nĂ€r jag byggde akustikbehandlingen. Jag behöver en akustisk kalkylator av nĂ„got slag sĂ„ tips pĂ„ detta vore kanon! I övrigt sĂ„ söker jag Ă€ven nĂ„gon form av referenstabeller för hur olika kabinettkonstruktioner samt trĂ€slag, pĂ„verkar ljudet tonalt!? Som nĂ€r jag byggde HelmholtzresonantlĂ„dan sĂ„ var det sjĂ€lvklara valet spĂ„nskiva till exempel. Dock anvĂ€nder de flesta kabinetttillverkare björkplyfa vilket jag antager beror pĂ„ en kompromiss för att tĂ„la en massa stryk pĂ„ vĂ€gen!? SĂ„ har ni nĂ„gra tips eller lĂ€nkar!? Upp med dom hĂ€r. Det kanske rent av Ă€r fler som Ă€r sugna pĂ„ att haka pĂ„ i byggandet? TĂ€jk kÀÀr!! /Cruncha'
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrÄdstartare Postat 27 januari 2009 Kul Cruncher! Kan knappt vÀnta pÄ videon. SÄ lÀnga kan du ju spana in mitt gamla bygge. DrHans gamla 2x12 byggtrÄd DrHans JÀklar va bra! Visste att det fanns resurser hÀr pÄ forumet! Hittade dock inte lÀnken nÀr jag sökte efter högtalarbyggen. Va snyggt det blev och jag förmodar att det Àr bra drag i lÄdan! Ska in och rÄstudera ditt bygge! Tack för lÀnken DrHans!! /Cruncharn'
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 JÀklar va bra!Visste att det fanns resurser hÀr pÄ forumet! Hittade dock inte lÀnken nÀr jag sökte efter högtalarbyggen. Va snyggt det blev och jag förmodar att det Àr bra drag i lÄdan! Ska in och rÄstudera ditt bygge! Tack för lÀnken DrHans!! /Cruncharn' Kan berÀtta att jag efterÄt Àven satte tvÄ stödbalkar mellan bastycket och baffeln.
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 NÀr det gÀller element skulle jag absolut köra en lÄda med v30 i. Gillar hur de lÄter helt enkelt.
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Om jag skulle spÄna pÄ bygga en 1x12:a sÄ skulle jag bygga den i björkplywood och ha lite mer djup pÄ den. Oversized. Min 2x12:a Àr rÀtt sÄ djup om man jÀmför med en vanlig 4x12:a. Och ett V30 element sÄklart
IDF Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Jag har byggt tvĂ„ lĂ„dor. en med 2x10" pioneer (!!!) högtalare som lĂ„ter kanon för mitt spel. (stonerrock och jazz) NĂ€r jag spelar distat lĂ„ter den grumligt och skitigt, precis som jag vill ha det, och den sĂ„ kĂ€nslig för lite effekt, sĂ„ högtalardisten kommer snyggt och rĂ€tt snabbt nĂ€r jag drar pĂ„ lite volym. LĂ„dan i sig Ă€r inte sĂ„ djup, men har tvĂ„ basreflexportar pĂ„ framsidan i form av runda hĂ„l. Snabb och vĂ€ldigt betonad pĂ„ det lĂ„ga mellan. Sen har jag byggt en lĂ„da med 4x6" högtalare. HĂ€r snackar vi snabbhet. Det lĂ„ga mellanregistret Ă€r sĂ„ snabbt att jag blir rĂ€dd. đ Jag tror, sĂ„ hĂ€r pĂ„ rak arm, att mina lĂ„dor skulle lĂ„ta fantastiskt i stereo.
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrÄdstartare Postat 27 januari 2009 Fasen va gött att höra med fler byggare hÀr pÄ forumet! Tanken Àr att bygga snabba, slutna kabinett dÄ de ska anvÀndas för inspelning och inget mer. Faskancellering Àr enda anledningen till varför jag vÀljer att köra enkel 12". Detta baserat pÄ mina egna kunskaper! Jag har aldrig haft chansen att fÄ jobba med en lÄda med smÄ element likt en Gallian Kreuger eller liknande sÄ jag har inga erfarenheter frÄn dessa mer Àn hörsÀgen. Dock Àr jag nyfiken pÄ detta! Det jag kommit fram till under dagen Àr i alla fall följande. Celestion G12T-75 bör vara ett element som kommer kunna ta hand om det mellanregister-klistret jag söker. Att kunna ersÀtta en SM57 med en liten kondensatormikrofon men ÀndÄ kunna behÄlla "limmet" runt 2500 Hz Àr mÄlet med denna lÄda. Kolla in videon frÄn Shadows Fall hÀr sÄ hajar ni nog vad jag menar: Shadows Fall - Lyssna pÄ kompet i videon högst upp pÄ webbsajten! För den andra lÄdan sÄ lutar det Ät Celestion Blue eller G12H. Kanske rent av klassikern Super-8!? Den mÄste palla transienter utan denna vÀrld. Som motsats till den "limmande" lÄdan sÄ ska denna fÄ ta hand om det stickiga ljudet och med detta kunna spela in till exempel staccato-guror eller supervassa basar! NÄ vÀl. Jag försöker hitta vidare i djungeln om olika trÀslag och varför man anvÀnder vissa till vad! Vad kom du fram till DrHans nÀr du kopierade Mesa-kabinettet!? TÀjk kÀÀr!! /Cruncha'
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2009 Ăr jĂ€ttenyfiken pĂ„ din lilla fyra IDF! Kasta upp ritningar om du vill dela med dig! Dr.Hans: Du pratar om att göra lĂ„dan djupare?? Ăverallt pratas det om att förhĂ„llandet pĂ„ lĂ„dan ska vara 1:1:0.6 för att eliminera stĂ„ende vĂ„gor i ett slutet kabinett. Putta upp dina tankar! /Tha' Crunch'
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2009 Kom att tĂ€nka pĂ„ att jag mĂ„ste bygga ett kabinett för att ta hand om lĂ€gre stĂ€mningar oxĂ„!!!! Fasen! Det kommer dra ivĂ€g det hĂ€r hahaha!! đ Peace! /Cruncha'
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Jag tÀnkte sÄ hÀr. Ett cabinett lÄter som det gör inte bara beroende pÄ vilket element som sitter i utan Àven pÄ storleken och konstruktionen. En 4x12:a lÄter fortfarande stort inspelat Àven om bara ett av elementen spelar. SÄ storleken pÄ utrymmet i lÄdan gör sitt. Efter att ha kollat runt pÄ olika lÄdstorlekar och mÀrkte att Engl och Mesa hade ganska lika mÄtt. SÄ jag utgick ifrÄn dem som grund. Sen anpassade jag mig till gallret jag fick tag i och byggde efter det.
hegobald Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Jaaa.. Jag förstod vĂ€l det.. đ Tydligare snabbare bas och mindre rumble/hoande pĂ„ frekvenser runt 150 - 220 Hz va eller? Vilken skillnad mĂ€rkte du? Kan berĂ€tta att jag efterĂ„t Ă€ven satte tvĂ„ stödbalkar mellan bastycket och baffeln.
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2009 Jag tĂ€nkte sĂ„ hĂ€r.Ett cabinett lĂ„ter som det gör inte bara beroende pĂ„ vilket element som sitter i utan Ă€ven pĂ„ storleken och konstruktionen. En 4x12:a lĂ„ter fortfarande stort inspelat Ă€ven om bara ett av elementen spelar. SĂ„ storleken pĂ„ utrymmet i lĂ„dan gör sitt. Efter att ha kollat runt pĂ„ olika lĂ„dstorlekar och mĂ€rkte att Engl och Mesa hade ganska lika mĂ„tt. SĂ„ jag utgick ifrĂ„n dem som grund. Sen anpassade jag mig till gallret jag fick tag i och byggde efter det. Att ha kört fyrtolvkabinett med bara ett element har man ju gjort. Och innan man fattat att man mĂ„ste kortsluta de övriga elementen, sĂ„ tycker man att man Ă€r jĂ€tteduktig pĂ„ en massa knep och knĂ„p! Ha haha!! đ± Vi har totalt olika uppfattning om vad som ger ett "stort" gitarrljud, det hajjar jag ju! Naturligtvis sĂ„ bygger ju detta pĂ„ de erfarenheter man skaffat sig genom Ă„ren och ett högtalarkabinett Ă€r ju som bekant ganska likt ett jĂ€rnspett! NĂ„ vĂ€l! Om man tar ett Marshall-kabinett sĂ„ upplever jag i alla fall dessa som vĂ€ldigt "middiga"! JĂ€mför man mot mitt egna Hiwatt-kabinett sĂ„ Ă€r ju just djupet en vesĂ€ntlig skillnad. Jag fĂ„r för mig att detta mĂ„ste tas i Ă„tanke ordentligt nĂ€r klurandet runt storlekarna ska börja ta form. Projektet Ă€r ju i sin vagga för tillfĂ€llet sĂ„ mĂ„nga vĂ€gar ska besökas innan man sĂ€tter ner första spadtaget. Dock blev jag ordentligt sugen pĂ„ att bygga ett liknande kabinett för livebruk som du har gjort Dr.Hans. Jag förmodar att du utförde industrispionage pĂ„ hög nivĂ„ nĂ€r du började mĂ„tta upp ditt bygge! Finns det möjlighet att fĂ„ ta del av dina erfarenheter i skriftlig form? Typ en ritning eller liknande? Annars fĂ„r jag Ă„ka och besöka musikinstrumentsleverantörer och ta pĂ„ mig ninjadrĂ€kten!! đ Gott att ha dig med pĂ„ resan Dr.Hans! /Cruncharn'
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Jaaa.. Jag förstod vĂ€l det.. đ± Tydligare snabbare bas och mindre rumble/hoande pĂ„ frekvenser runt 150 - 220 Hz va eller? Vilken skillnad mĂ€rkte du? Grejen Ă€r den att det vart ingen skillnad. Men efter att nĂ„gon skrev att jag borde stoppa dit en tvĂ€r emellan sĂ„ gjorde jag det nĂ€r jag Ă€ndĂ„ skruvade upp den igen för att koppla om elementen frĂ„n 4ohm till 8ohm. Men det gjorde ingen mĂ€rkbar skillnad för ljudet. Men jag ville Ă€ndĂ„ nĂ€mna det för att klargöra hela bygget.
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Cruncher: Jag har ingen ritning. Jag kan mÄtta lÄdan om du vill. Du ser ju exakt hur jag byggt den i trÄden. Du borde vÀl Äka runt och lyssna pÄ lite 1x12:or. Jag har idag tre kabinett. Alla med V30. 1st Engl 4x12 1st DrHans 2x12 1st Randall isolations box 1x12 Kan spela in nÄgot med Engln och RandallÄdan Ät dig om du vill. Du kan fÄ mÄtt pÄ isolÄdan med. Kanske kunde du i din forskning lyssna pÄ lite Kabinett impulser ( kÀnns lite konstigt och udda men Àven dÄliga förslag vÀcker udda ideér, eller? ) / DrHans
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2009 Cruncher: Jag har ingen ritning. Jag kan mĂ„tta lĂ„dan om du vill. Du ser ju exakt hur jag byggt den i trĂ„den. Du borde vĂ€l Ă„ka runt och lyssna pĂ„ lite 1x12:or. Jag har idag tre kabinett. Alla med V30. 1st Engl 4x12 1st DrHans 2x12 1st Randall isolations box 1x12 Kan spela in nĂ„got med Engln och RandallĂ„dan Ă„t dig om du vill. Du kan fĂ„ mĂ„tt pĂ„ isolĂ„dan med. Kanske kunde du i din forskning lyssna pĂ„ lite Kabinett impulser ( kĂ€nns lite konstigt och udda men Ă€ven dĂ„liga förslag vĂ€cker udda ideĂ©r, eller? ) / DrHans Det dĂ€r var inte alls dumt! Lyssna pĂ„ impulser Ă€r ju helt klart en vĂ€g att gĂ„ som definitivt ska kollas upp. Vore jĂ€ttekul om du ville göra en enklare inspelning av kabinetten. Det vare bra om man kunde fĂ„ höra dessa i ett rum likasĂ„ sĂ„ man hör hur dom "andas" och projicerar. GĂ€llande bygget sĂ„ oroar jag mig inte det minsta. Dina bilder visar klart och tydligt hur du gĂ„tt tillvĂ€ga. MĂ„tten vore av stort vĂ€rde dock sĂ„ om du kĂ€nner att du har tid till övers, shoot! En snabb frĂ„ga! Lyssnade du runt pĂ„ olika element innan du bestĂ€mde dig för just V-30 elementet? Vad var det som gjorde att du körde pĂ„ detta? Med tanke pĂ„ att du har detta element i samtliga dina lĂ„dor sĂ„ tolkar jag lite fritt att det till viss del Ă€ven rör sig om en personlig preferens i valet av element. Naturligtvis sĂ„ Ă€r jag vĂ€l medveten om det dagliga anvĂ€ndandet av just V-30 element i studios runt om i vĂ€rlden men... Ăverallt sĂ„ pratar varje inhouse-tekniker om det dĂ€r speciella kabinettet som finns i studion, som alltid lĂ„ter perfekt. Början pĂ„ mitt sökande mĂ„ste fĂ„ börja pĂ„ ett kliniskt plan dĂ€r fakta mĂ„ste göras gĂ€llande. NĂ„got i stil med.. "-Detta element Ă€r skapat för att leverera krispigt högt mellanregister sĂ„ vid inspelning kommer du fĂ„ en EQ-puckel vid detta specifika frekvensomrĂ„de...!" Efter att detta har gjorts sĂ„ kommer fakta fĂ„ göras om till sĂ„nt som min egna kunskap bestĂ„r av. Erfarenheter genom praktiskt handhavande! Jag pratade med Emulator om detta bara för ett par dagar sedan dĂ€r dialogen var vad verklig kunskap Ă€r. Jag har inget egentligt behov av den sakliga faktan i mitt praktiska handhavande med ett kabinett men, det finns en tröskel för förstĂ„elsen om bakomvarande fakta som gör sig gĂ€llande, nĂ€r sökandet ska omsĂ€ttas till praktik. ...samtidigt lĂ€r det en eventuell lĂ€sare mer om varför man vĂ€ljer en viss lĂ„da till vissa applikationer! Kör pĂ„ om du har tiden Dr.Hans!! VĂ€nligen. /Cruncharn'
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 (redigerat) Cruncher: Ahh...du hade inte tÀnkt pÄ impulser va!!! Ska se om jag har nÄgra 1x12 impulser liggandes pÄ nÄgon gammal hÄrdisk. AngÄende V30: har testat och spela in lite olika lÄdor och de med V30 tyckte jag lÀt bÀst inspelat helt enkelt. SÄ jag har fastnat för hur de lÄter. Pysslar mest med metal. Kan mÄtta dem nÀr jag orkar ;-) Kan inte spela gitarr sjÀlv nu dÄ jag har brutit armen. Det bÀsta vore ju om du spelade in nÄgot med din stÀrkare. Du har sÀkert preamp out eller en effektloop du kan fÄ ut lajnsignal ifrÄn. Sen kan jag reampa den genom en av mina stÀrkares slutsteg. Och anvÀnda en mick som du vet hur den lÄter tex en sm57:a placerad pÄ en punkt du vet hur den lÄter tex uppe vid grillen vid konens kant. Annars kan jag ju reampa nÄgot gammalt. Bara du berÀttar hur du vill ha det inspelat. /DrHans Hur lÄter det? Redigerat 27 januari 2009 av DrHans
IDF Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Ăr jĂ€ttenyfiken pĂ„ din lilla fyra IDF!Kasta upp ritningar om du vill dela med dig! Dr.Hans: Du pratar om att göra lĂ„dan djupare?? Ăverallt pratas det om att förhĂ„llandet pĂ„ lĂ„dan ska vara 1:1:0.6 för att eliminera stĂ„ende vĂ„gor i ett slutet kabinett. Putta upp dina tankar! /Tha' Crunch' Kan försöka fixa det imorgon. Som arbetslös har man all tid i vĂ€rlden! đ Kan skicka upp lite ljudex. med om det skulle önskas
slejnard Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Jag hade egentligen tĂ€nkt vĂ€nta tills trĂ„den vĂ€xt nĂ„gra sidor, för att sen vĂ€ltra mig i helglĂ€sning. đ men nyfikenheten tog över. Det blir sĂ€kert jĂ€ttebra Ă„ spĂ€nnande att följa!
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrÄdstartare Postat 27 januari 2009 Cruncher:Ahh...du hade inte tÀnkt pÄ impulser va!!! Ska se om jag har nÄgra 1x12 impulser liggandes pÄ nÄgon gammal hÄrdisk. AngÄende V30: har testat och spela in lite olika lÄdor och de med V30 tyckte jag lÀt bÀst inspelat helt enkelt. SÄ jag har fastnat för hur de lÄter. Pysslar mest med metal. Kan mÄtta dem nÀr jag orkar ;-) Kan inte spela gitarr sjÀlv nu dÄ jag har brutit armen. Det bÀsta vore ju om du spelade in nÄgot med din stÀrkare. Du har sÀkert preamp out eller en effektloop du kan fÄ ut lajnsignal ifrÄn. Sen kan jag reampa den genom en av mina stÀrkares slutsteg. Och anvÀnda en mick som du vet hur den lÄter tex en sm57:a placerad pÄ en punkt du vet hur den lÄter tex uppe vid grillen vid konens kant. Annars kan jag ju reampa nÄgot gammalt. Bara du berÀttar hur du vill ha det inspelat. /DrHans Hur lÄter det? Kanon! Fixar detta till helgen dÄ jag ska ut och knega igen... suck! Att man aldrig fÄr göra klart nÄt hahahaha!!! Thanx! /Tha' Cruncha'
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2009 Kan försöka fixa det imorgon. Som arbetslös har man all tid i vĂ€rlden! đKan skicka upp lite ljudex. med om det skulle önskas Ja fasen! Den lilla Ă€r enormt intressant i alla fall ur mitt perspektiv sĂ„ om du vill göra detta sĂ„ vore det riktigt trevligt! /Cruncha'
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2009 Jag hade egentligen tĂ€nkt vĂ€nta tills trĂ„den vĂ€xt nĂ„gra sidor, för att sen vĂ€ltra mig i helglĂ€sning. đ men nyfikenheten tog över. Det blir sĂ€kert jĂ€ttebra Ă„ spĂ€nnande att följa! Att det kommer gĂ„ Ă„t java Slejnard!!! Jösses... vĂ„gar knappt tĂ€nka pĂ„ det! Peace! /Cruncharn'
Emulator Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 The CrunchCab. Trodde du sadlat om till taxi mannen đ
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2009 The CrunchCab. Trodde du sadlat om till taxi mannen đ Vore nĂ€stan kul!!! MĂ„la dom gula med skackrĂ€nder pĂ„ som en gammal Schecker-cab!!! Med kostnaden pĂ„ dom hĂ€r jĂ€kla lĂ„dorna sĂ„ lĂ€r jag ju fĂ„ köra taxi resten av mitt liv för att dryga ut med!!!! Ha ha ha! "-CrunchCab - Vi tar dig pĂ„ en resa du aldrig kunde listat ut!" Ha ha ha ha đ /Crunch'
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 TrÄdstartare Postat 27 januari 2009 Grymt inspirerande projekt! Thanx! Haka pÄ nu!!! TÀjk kÀÀr! /Cruncha'
DrHans Postat 28 januari 2009 Postat 28 januari 2009 Cruncher: HÀr kommer mÄtten pÄ DrHans 2x12:an: YttermÄtt L 74cm H 46.5 cm D 36 cm Tjocklek pÄ skivmaterialet 18mm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.