Jump to content
Annons

Steve-o

Recommended Posts

Köpte en beg. Behringer Autocom pro mdx 1400. Hur tusan kopplar jag in den?? Fick ingen koll på manualen...

Jag har en TSM MT-87 till en ART Tube MP vidare till Behringer compressorn och sedan in i mic ingången

på mitt EMU 0202 ljudkort. Mest brus, kan någon hjälpa mig???

Har kopplat XLR till compressorn och mono teleplugg in i ljudkortet.

Snälla kan nån hjälpa mig? (inte för att det var dyra pengar för den, mest att jag vill få lite koll på hur den funkar)

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Du kopplar kompressorns utgång till en lineingång på ljudkortet - INTE till en micingång. 😉

Aha, förlåt min okunnighet. Har inte tänkt på det, supertack!

Kollar detta ikväll, återkommer om det funkar eller ej, men det låter ju högst rimligt!!

Steffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på en grej Claes.......

Kan du säga en "overall" inställning på compressorn som jag kan ha som ett riktmärke

när det gäller sånginspelning? Eftersom jag bara använt pluggar innan med "vocal preset"

så skulle det var UNDERBART om du kunde plita ner lite grundinställningar. 😄 Ja, jag vet att

det säkert skiljer sig JÄTTE 🙂 mycket, men bara en lite grund för mig att börja använda mig av.

Ratio, Release, Treshold m.m m.m.

Mycket tacksam för detta!!!

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att säga några generella inställningar eftersom det är olika beoende på hur kompressorn jobbar och beroende på sångaren, så man måste alltid skruva sig fram till rätt inställningar genom att lyssna...

Lite förklaringar till begreppen hittar du i alla fall HÄR. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick så där igår, mest knaster och sprak och lågt ljud. Känns som om den inte riktigt funkade 😆 . Var enda lampa lös

som en amerkansk sönderpyntad julgran....

Tur att den var billig, tack så mycket för all hjälp iaf!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...