Jump to content
Annons

Cubase SX3 - Redigera midi slag


Emil16473

Recommended Posts

Hej, som ni kan se håller jag på redigerar trummor, men varför är tecknen så små? De är alltid små, kan man ställa in det på något sätt att de är lite större?

En kompis till mig har Cubase och alltid när han öppnar en trumm loop ser det stort och bra ut...

//Emil

post-20170-1232915120_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, som ni kan se håller jag på redigerar trummor, men varför är tecknen så små? De är alltid små, kan man ställa in det på något sätt att de är lite större?

En kompis till mig har Cubase och alltid när han öppnar en trumm loop ser det stort och bra ut...

//Emil

post-20170-1232915120_thumb.jpg

Detta har jag också undrat. Om jag själv använder en drum map så blir det alltid stora symboler. Hoppas någon har ett svar på detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eller så zoomar du bara in något steg annars? 😆

...och zoomar in/ut gör du med + och - som jag har markerat med röda ringar på din bild 😛 :

post-393-1232922647_thumb.jpg

Vill du ha längre och alltså mer hanterbara trum-"toner", så kan du också göra Quantize Length i Midimenyn, efter att ha markerat de du vill ändra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eller så zoomar du bara in något steg annars? 🙂

...och zoomar in/ut gör du med + och - som jag har markerat med röda ringar på din bild 🙂 :

post-393-1232922647_thumb.jpg

Vill du ha längre och alltså mer hanterbara trum-"toner", så kan du också göra Quantize Length i Midimenyn, efter att ha markerat de du vill ändra.

Fint! vad bra med svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

När du spelar in blir slagen lika långa som din Quantize-inställning är.

I bilden ser jag att den är "1/128 dotted", vilket är väääääldigt kort.

Ställ in den på t ex 1/16 innan du spelar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, som ni kan se håller jag på redigerar trummor, men varför är tecknen så små? De är alltid små, kan man ställa in det på något sätt att de är lite större?

En kompis till mig har Cubase och alltid när han öppnar en trumm loop ser det stort och bra ut...

//Emil

post-20170-1232915120_thumb.jpg

Jag trycker "Ctrl A", sen drar jag ut ett av slagen, så alla ändras 🙂 Funkar hur bra som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade fått för mig att detta var ett problem i Easy Drummer vid drag n drop. kan det stämma? Det står inte om du använder just EzD och förmodligen svamlar jag bara. Kanske. Men det är i alla fall snällare än ovanstående inlägg.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...