Jump to content
Annons

Artist!


KillwithSkill

Recommended Posts

allas kommentarer känns onyanserade tycker jag..

endera är man emot dumma dumma intervjuarna eller så är man emot dumma dumma killen.

båda parter är ju helt jävla ute o cyklar.

intervjuarna vill bli rena i stjärten av killens tunga och killens tunga formar ord och meningar som på intet sätt är hans egna.

ett tragiskt skådespel som visar på människans oförmåga att interagera. att MÖTA varandra. på riktigt.

Kul tanke! Berätta hur?

visst. vart ska jag börja?

killen som blir intervjuad har helt anammat ett sätt att vara på. det syns hur tydligt som helst. inte minst med tanke på att hans svar på frågorna inte bottnar i honom själv överhuvudtaget. tex: "hur går det till när ni gör musiken?" -"ja.. alltså, jag vill liksom inte berätta det... det förstör för lyssnaren.".

på vilket sätt förstör det för lyssnaren? det är ju inget verkligt i det svaret överhuvudtaget.

han har ju som sagt anammat ett sätt att vara. varför gör man det? jo, för man har inte sig själv. med låg självkänsla kommer ofta ett desperat identitetssökande. detta är naturligtvis någonting han skulle behöva bli bekräftad i av människorna i hans omgivning för att kunna komma vidare med sig själv och kunna tycka om sig själv som han är istället. och även av intervjuaren, vars jobb är att känna in människan som intervjuas för att utifrån det kunna bygga ett nyanserat och intressant samtal. det är intervjuarens jobb. som hon/han fatalt misslyckas med.

intervjuarna sitter i sina stolar på tv4 och har av förklarliga skäl vant sig vid att folk kommer och blir intervjuade och känner sig tacksamma,glada,upphetsade eller förväntansfulla av att få vara på tv4huset och vara med i teve. lotta från sala eller flen som vunnit skrap-triss har aldrig varit med i teve förut. inte heller floristen som är inbjuden att prata om vårens finaste blombuketter eller, för den delen, killen som gör sin första rikstv-sända intervju med sitt musikprojekt som i det här fallet är nordpolen.

och på den grunden så blir dom (intervjuarna) otroligt förorättade, stötta och speciellt av den kvinnliga intervjuaren att döma, provocerade av att den här killen inte visar någon tacksamhet, sprudlande glädje eller lite charmig nervositet av att sitta i teve och bli intervjuad av två sådana branschvana, potenta och ytterst proffsiga och erfarna tv-programledare som dom, av deras avslöjande försvars-beteende, anser sig själv att vara.

tv-hallåorna blir således provocerade av någonting som inte finns. dvs åsikter som kommer från någon som inte vet vad han snackar om överhuvudtaget.

och killen som blir intervjuad sitter och fortsätter att rapa ur sig sitt totalt verklighetsfrånvända sätt att vara, utan någon som helst reaktion på att han blir mobbad av dom två vuxna människorna på andra sidan bordet. vilket oxå förstärker min tes om att han inte har sig själv. eftersom dom mobbar och trycker ner hans mask. inte riktiga honom. för han sitter där inne och är mest ledsen, olycklig och osedd.

därför tycker jag att det är en obehaglig intervju och ett målande bevis på människans oförmåga att mötas på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 126
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fattar inte varför folk tycker synd om killen?

Håller du inte med om att det är en rätt obekväm situation? Dessutom, titta på hans minspel. Det känns som om han försöker stöta bort intervjuarna för att han inte kan hantera deras frågor.

Jovars, men jag tror det vat meningen. Vad väntar tror du han väntar sig av tv4-morgonsoffans programledare? Frågorna han får är ju exakt vad som förväntas och han hanterar det på ett sätt så det blir jobbig stämning. Jag tror det är hans plan. Eftersom programledarna börjar uppföra sig ännu konstigare (dom kan verkligen inte kan hantera situationen) efter ett tag så är det väl mest synd om dom. Måste varit några riktigt svettiga minuter där. Samtidigt kan dom behöva få upp pulsen lite, det är något äckligt över deras léenden ibland, i synnerhet med tanke på att klockan är före 9 på morgonen, det är inte normalt att se glad ut då.

edit: eller som hajhaj postade precis innan mig (som ju var det jag ville få fram fast han gjorde det 10 ggr bättre)

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
intervjuarna vill bli rena i stjärten av killens tunga och killens tunga formar ord och meningar som på intet sätt är hans egna.

Bra skrivet! Har du mer på samma tema, stjärtar och tungor?

Jag kan ge dig en helkväll! blah.gifmoon.gif

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Räck upp en hand alla som hade hört talas om honom innan det här?

Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast. Du lyssnar på hårdrock. Alla som lyssnar på pop (inte Abba) har hört eller hört talas om Nordpolen. Punkt.

Jaha och du känner alla då? Så du tror inte att jag känner andra i olika åldersgrupper och lyssnar på pop och inte heller hört talas om Nordpolen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Räck upp en hand alla som hade hört talas om honom innan det här?

Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast. Du lyssnar på hårdrock. Alla som lyssnar på pop (inte Abba) har hört eller hört talas om Nordpolen. Punkt.

Jaha och du känner alla då? Så du tror inte att jag känner andra i olika åldersgrupper och lyssnar på pop och inte heller hört talas om Nordpolen?

Nej men jag åker på festivaler... 😄 Nordpolen är otroligt hypad på indiepopscenen just nu. Bara för att du inte har hört talas om det betyder inte det att ingen annan har det. Och har man inte det så har man helt enkelt ingen koll. Det är lite som att inte veta vilka Detektivbyrån är (det vet du säkert inte heller).

Link to comment
Dela på andra sajter

vars jobb är att känna in människan som intervjuas för att utifrån det kunna bygga ett nyanserat och intressant samtal

.

vad hade du ställt för frågor för att få ett nyanserat och intressant samtal?

det är helt ointressant. jag är inte intervjuare, och har inte heller utgett mig för att vara någon sådan. jag har bara sagt vad jag tänkte om intervjun.

Link to comment
Dela på andra sajter

visst. vart ska jag börja?

.. hans svar på frågorna inte bottnar i honom själv överhuvudtaget. tex: "hur går det till när ni gör musiken?" -"ja.. alltså, jag vill liksom inte berätta det... det förstör för lyssnaren.".

på vilket sätt förstör det för lyssnaren? det är ju inget verkligt i det svaret överhuvudtaget.

tv-hallåorna blir således provocerade av någonting som inte finns. dvs åsikter som kommer från någon som inte vet vad han snackar om överhuvudtaget.

Nä, jag håller inte alls med. Det är i allra högsta grad verkligt. Det är många artister som anammat samma inställning, Michael Cretu, Vangelis, Freddie Mercury (queen), för att inte tala om otaliga kompositörer och instrumentalister.

En journalist frågade Freddie Mercury en gång varför Queen gjorde så "blajiga" och diffusa musikvideos. Mercury förklarade att han ville inte göra videos så konkreta och berättande, för när en människa hör en låt, så ser man liksom saker framför sig, i känslan. Man känner, som färger, landskap, ser skeenden eller andra saker. Han ville att det skulle vara så, för om han gjorde en konkret, berättande video, så säger folk nästan alltid att den här videon sabbade alltig av vad den här låten är för mig.

Min syrra köpte en av Enigma plattorna, och vid nåt tillfälle så frågade hon mig nåt om hur han får till såna där härliga mörka medeltida skogs-klanger med evighetskänsla i .. och jag sa att det är bara en Rumänsk gubbe som sitter instängd i ett rum med en datorskärm och en massa knappar och spakar. Syrran blev ap-förbannad. Det sabbade allt för henne. Det talade om för henne vad hon skulle höra i musiken, och ryckte bort allt magiskt med musiken för henne.

Vangelis vägrade i sten i nästan 30 år att prata om vad han använde och hur, det hade ingen med att göra och det var inte viktigt för andra heller. Det ska inte spela någon roll om han så hyrt en 200 man stor orkester eller bara använt samplingar. Det är musiken och känslan av den som är allt, inte vad och hur. När det smög sig ut att Vangelis använde sig ibland världens mest massiva elektroniska uppsättning (vilket han gjorde då) så blev han riktigt förbannad på journalister som frågade. Vad han gjorde och använde, det hade ju ingen med att göra, alls. Lyssna istället så hör du vad jag gör och kan bilda dig en egen uppfattning istället för att jag ska tala om för dig vad du ska tycka, sa han. Han ville inte bli bedömd efter krassa kriterier som vilka instrument och apparater, för då drar folk in saker som mode, hur mycket de kostar, vilken version, om han använder nya fräcka ABC eller kör på gamla dammiga DEF... och bedömer honom, musiken och hans artisteri efter det osv.

... och idag, då alla - plus deras hund - har svart-tankade program och pluggar hemma och gör musik, så kan man ge sig attan på att om Nordpol säger att han använt ditt eller datt, om han spelar gitarren live eller använder en samplad slinga, osv osv .. då kommer folk att bli intresserade av verktygen han använt, fruity loops eller whatever, och spana in dem, snarare än resultatet han gjort. Säger han att han kör Protools 8 HD3 så kommer hans musik att tolkas som mycket mer seriöst producerad än om han kör Ableton eller Cubase t.ex. Det påverkar i den mesta möjliga grad hur man lyssnar och vad man "ska" tycka.

Så det man är övertygad om att man hör, avgör i hög grad om man tycker det är bra eller inte. Han vet nog vad han pratar om; och är nog inte så dum som intervjun får honom att framstå, den där Pelle. Så ser jag på saken.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du inte har hört talas om det betyder inte det att ingen annan har det. Och har man inte det så har man helt enkelt ingen koll.

Koll på vad?

Missförstådda ungar med snelugg som inte kan spela eller sjunga? Missförstådda ungar som sitter och är trumpna i ett direktsänt tv-program bara för att det är creddigt att sätta mainstream-tv4 på plats, "för de förstår ju ändå inte vår musik"?

Marcus Krunegård är också bra va?

Tsss

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du inte har hört talas om det betyder inte det att ingen annan har det. Och har man inte det så har man helt enkelt ingen koll.

Koll på vad?

Missförstådda ungar med snelugg som inte kan spela eller sjunga? Missförstådda ungar som sitter och är trumpna i ett direktsänt tv-program bara för att det är creddigt att sätta mainstream-tv4 på plats, "för de förstår ju ändå inte vår musik"?

Marcus Krunegård är också bra va?

Tsss

HAHAHA!!! 😆

Skitbra sagt! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

visst. vart ska jag börja?

.. hans svar på frågorna inte bottnar i honom själv överhuvudtaget. tex: "hur går det till när ni gör musiken?" -"ja.. alltså, jag vill liksom inte berätta det... det förstör för lyssnaren.".

på vilket sätt förstör det för lyssnaren? det är ju inget verkligt i det svaret överhuvudtaget.

tv-hallåorna blir således provocerade av någonting som inte finns. dvs åsikter som kommer från någon som inte vet vad han snackar om överhuvudtaget.

Nä, jag håller inte alls med. Det är i allra högsta grad verkligt. Det är många artister som anammat samma inställning, Michael Cretu, Vangelis, Freddie Mercury (queen), för att inte tala om otaliga kompositörer och instrumentalister.

En journalist frågade Freddie Mercury en gång varför Queen gjorde så "blajiga" och diffusa musikvideos. Mercury förklarade att han ville inte göra videos så konkreta och berättande, för när en människa hör en låt, så ser man liksom saker framför sig, i känslan. Man känner, som färger, landskap, ser skeenden eller andra saker. Han ville att det skulle vara så, för om han gjorde en konkret, berättande video, så säger folk nästan alltid att den här videon sabbade alltig av vad den här låten är för mig.

Min syrra köpte en av Enigma plattorna, och vid nåt tillfälle så frågade hon mig nåt om hur han får till såna där härliga mörka medeltida skogs-klanger med evighetskänsla i .. och jag sa att det är bara en Rumänsk gubbe som sitter instängd i ett rum med en datorskärm och en massa knappar och spakar. Syrran blev ap-förbannad. Det sabbade allt för henne. Det talade om för henne vad hon skulle höra i musiken, och ryckte bort allt magiskt med musiken för henne.

Vangelis vägrade i sten i nästan 30 år att prata om vad han använde och hur, det hade ingen med att göra och det var inte viktigt för andra heller. Det ska inte spela någon roll om han så hyrt en 200 man stor orkester eller bara använt samplingar. Det är musiken och känslan av den som är allt, inte vad och hur. När det smög sig ut att Vangelis använde sig ibland världens mest massiva elektroniska uppsättning (vilket han gjorde då) så blev han riktigt förbannad på journalister som frågade. Vad han gjorde och använde, det hade ju ingen med att göra, alls. Lyssna istället så hör du vad jag gör och kan bilda dig en egen uppfattning istället för att jag ska tala om för dig vad du ska tycka, sa han. Han ville inte bli bedömd efter krassa kriterier som vilka instrument och apparater, för då drar folk in saker som mode, hur mycket de kostar, vilken version, om han använder nya fräcka ABC eller kör på gamla dammiga DEF... och bedömer honom, musiken och hans artisteri efter det osv.

... och idag, då alla - plus deras hund - har svart-tankade program och pluggar hemma och gör musik, så kan man ge sig attan på att om Nordpol säger att han använt ditt eller datt, om han spelar gitarren live eller använder en samplad slinga, osv osv .. då kommer folk att bli intresserade av verktygen han använt, fruity loops eller whatever, och spana in dem, snarare än resultatet han gjort. Säger han att han kör Protools 8 HD3 så kommer hans musik att tolkas som mycket mer seriöst producerad än om han kör Ableton eller Cubase t.ex. Det påverkar i den mesta möjliga grad hur man lyssnar och vad man "ska" tycka.

Så det man är övertygad om att man hör, avgör i hög grad om man tycker det är bra eller inte. Han vet nog vad han pratar om; och är nog inte så dum som intervjun får honom att framstå, den där Pelle. Så ser jag på saken.

Håller med Opus. Bra skrivet för övrigt.

Det finns iofs också en möjlighet att killen är ett litet PR-geni. Snart har den här tråden 1100 visningar, och det är nu fler som vet vem han är och har hört hans musik än innan TV4-inslaget. Vem vet, killen kanske garvade hela vägen hem. Inte illa av en ung kille utan TV-vana att utmanövrera ett par erfarna TV-hallåor utan att egentligen säga någonting 😆

Men Opus förklaring är nog troligare, och trevligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Räck upp en hand alla som hade hört talas om honom innan det här?

Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast. Du lyssnar på hårdrock. Alla som lyssnar på pop (inte Abba) har hört eller hört talas om Nordpolen. Punkt.

Jaha och du känner alla då? Så du tror inte att jag känner andra i olika åldersgrupper och lyssnar på pop och inte heller hört talas om Nordpolen?

Det är lite som att inte veta vilka Detektivbyrån är (det vet du säkert inte heller).

Jodå det gör jag. Ytterligare antaganden av dig utan att veta något. För att veta mycket så vet du väldigt lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Opus. Bra skrivet för övrigt.

Det finns iofs också en möjlighet att killen är ett litet PR-geni. Snart har den här tråden 1100 visningar, och det är nu fler som vet vem han är och har hört hans musik än innan TV4-inslaget. Vem vet, killen kanske garvade hela vägen hem.

Du ... om det är så ... och jag sitter här och försöker tala delvis till hans fördel .. 😆

... då ska jag personligen söka upp fanskapet och introducera honom i den ädla konstformen Analt lödkolv-sex.´ 😆

(tack förresten)

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Opus. Bra skrivet för övrigt.

Det finns iofs också en möjlighet att killen är ett litet PR-geni. Snart har den här tråden 1100 visningar, och det är nu fler som vet vem han är och har hört hans musik än innan TV4-inslaget. Vem vet, killen kanske garvade hela vägen hem.

Du ... om det är så ... och jag sitter här och försöker tala delvis till hans fördel .. 😆

Ännu ett exempel på att det är bättre att inte säkert veta 🙂

... då ska jag personligen söka upp fanskapet och introducera honom i den ädla konstformen Analt lödkolv-sex.´ 😆

Låter smärtsamt, men eftersom det garanterat skulle ge rubriker kanske det skulle vara värt det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Bara för att du inte har hört talas om det betyder inte det att ingen annan har det. Och har man inte det så har man helt enkelt ingen koll.

Koll på vad?

Missförstådda ungar med snelugg som inte kan spela eller sjunga? Missförstådda ungar som sitter och är trumpna i ett direktsänt tv-program bara för att det är creddigt att sätta mainstream-tv4 på plats, "för de förstår ju ändå inte vår musik"?

Marcus Krunegård är också bra va?

Tsss

Så sant, så sant. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast... (...) Alla som...

😆 Oj, DieHard, den brann verkligen till! Klassikt tonårskoncept, 'Jag är ung och unik, du är gammal, därför vet jag mer.' 😆

Hursomhelst...

Läskige Pelle kommer givetvis att bygga upp ett "kändisskap" för sin extraordinära person — knappast för något annat, som t.ex. musiken (för det får vi ju jävlar i det hoppas). Han är alldeles för egen och står för tankar som kommer att blekna ju äldre han blir. Nu är han är liksom "häftig" och "gullig" — precis som det inbillades att "Shaking Fredrik" också var en gång. Imorgon... vi får se. Kanske borde han istället satsa på att bli författare, inget annat. För även om han var helt tiltad i nämnd intervju, så verkar han på något underligt sätt ha något innanför pannbenet. Något. Och det är det som gör honom så jävla läskig.

Och det, ladies and gents, är min oerhört professionella analys i ämnet.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du inte har hört talas om det betyder inte det att ingen annan har det. Och har man inte det så har man helt enkelt ingen koll.

Koll på vad?

Missförstådda ungar med snelugg som inte kan spela eller sjunga? Missförstådda ungar som sitter och är trumpna i ett direktsänt tv-program bara för att det är creddigt att sätta mainstream-tv4 på plats, "för de förstår ju ändå inte vår musik"?

Marcus Krunegård är också bra va?

Tsss

Så sant, så sant. 😆

Vad då guilt by association.

Vad har Markus Krunegård med den här diskussionen att göra?

Har han också varit fräck nog att inte spela med i en morgon-tv-intervju? Eller borde han klippa sig och skaffa ett jobb/åtminstone ta bort luggen ur ögonen. Eller är ni sårade för att han tilldelades utmärkelsen "årets låt" på P3 Guld istället för ert nickelbackodeonfavoritband Takira? 🙂

Oavsett anledning ser jag förklaringen till era aggressioner tydligt framför mig, NI ÄR GUBBAR! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En journalist frågade Freddie Mercury en gång varför Queen gjorde så "blajiga" och diffusa musikvideos. Mercury förklarade att han ville inte göra videos så konkreta och berättande, för när en människa hör en låt, så ser man liksom saker framför sig, i känslan. Man känner, som färger, landskap, ser skeenden eller andra saker. Han ville att det skulle vara så, för om han gjorde en konkret, berättande video, så säger folk nästan alltid att den här videon sabbade alltig av vad den här låten är för mig.

Egentligen tycker jag det blir lite löjligt att jämföra den här Pelle eller vad han heter med Freddie Mercury och Vangelis som båda gått till musikhistorien, men det är en annan femma..

Jag tycker du har en poäng i det du skriver att man möjligtvis inte lämnar ut sitt tillvägagångssätt i skriveriprocessen för att lixom störa lyssnarens bild av musiken.

Men Vangelis... episka konstiga fullkomligt nyskapande rymd-alster? Och Freddie Mercurys komplexa konstnärskap - i jämförelse med Pelles "elgitarr-mick-backtracks-pop"? Njaaa..

Det jag ville ha sagt i delen du citerade var det att jag upplever att han inte bottnar i svaren. Dvs han tycker det låter "speciellt" eller "häftigt" att säga just det som svar på deras fråga. Och då blir det inte trovärdigt alls.

Däremot känns det trovärdigt på ett helt annat sätt i exemplen du tog upp då Mercury och Vangelis pratar om det. Kanske har den här Pelle läst samma intervjuer som du pratar om och anammat dom.. Vad vet jag 😆

Redigerat av hajhaj
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast... (...) Alla som...

😎 Oj, DieHard, den brann verkligen till! Klassikt tonårskoncept, 'Jag är ung och unik, du är gammal, därför vet jag mer.' 😉

Och det, ladies and gents, är min oerhört professionella analys i ämnet.

🙂

Din doktorstitel och hatt kommer med ett pm. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig betyder i alla fall intervju ett samtal med en människa där man hör vad han har att säga om saker.

fast han hade ju inte det

nåt att säga alltså 😎

Han sa ju vad han tyckte om saker, t.ex. att han inte gillar att tala om hur han gör. Det tycker jag är ett utmärkt grundämne att stöta och blöta. Hur kommer det sig? var kommer den inställningen ifrån? vad blir bättre/sämre med det som han ser det osv. Men istället slår tjejen ut händerna i vädret otåligt och utbrister "jaha, med vad ska vi fråga om då? vad vill du prata om då? Jag tycker det stinker förvuxen 13-årig blondin över de ja ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen tycker jag det blir lite löjligt att jämföra den här Pelle eller vad han heter med Freddie Mercury och Vangelis som båda gått till musikhistorien, men det är en annan femma..

Jag tycker du har en poäng i det du skriver att man möjligtvis inte lämnar ut sitt tillvägagångssätt i skriveriprocessen för att lixom störa lyssnarens bild av musiken.

Men Vangelis... episka konstiga fullkomligt nyskapande rymd-alster? Och Freddie Mercurys komplexa konstnärskap - i jämförelse med Pelles "elgitarr-mick-backtracks-pop"? Njaaa..

Det jag ville ha sagt i delen du citerade var det att jag upplever att han inte bottnar i svaren. Dvs han tycker det låter "speciellt" eller "häftigt" att säga just det som svar på deras fråga. Och då blir det inte trovärdigt alls.

Däremot känns det trovärdigt på ett helt annat sätt i exemplen du tog upp då Mercury och Vangelis pratar om det. Kanske har den här Pelle läst samma intervjuer som du pratar om och anammat dom.. Vad vet jag 😆

Tja .. jo, man kanske tycker att det han gör inte har så stora krav på sig osv.

Du skrev att det är så tydligt att han liksom sätter sig brant på tvären, att det snarare är en stor grej att sätta sig på tvären, än att det skulle ha någon verklig anledning bakom. Jag tror vi ser samma sak, att det finns en jäkla laddning i det där trotset. Du verkar se det som att det är trotset i sig självt som gör det så laddat, och jag tycker mig se att det är så laddat för att han har länge burit på en så stor avsky emot det ytliga mikrofon-kåteriet .. så när han får frågan så bara tvärnitar han och liksom "äntligen ska han få hugga emot, offentligt, äntligen ska han få tala om för alla hur fåniga han tycker dom är", och gör det dessutom så föraktfullt att han t.o.m. spelar helt oförstående. Han vill inte ens tillstå att han ens hört talas om något så dumt. Det är en skaplig dissning.

Jag tycker mig se så mycket relevant i det han säger, inte "intelligent, smart" eller "vanligt" men .. kärnfullt, på ett avigt sätt. Om jag läser dig rätt säger du att du ser en jäkla avighet, trotsighet ... så vi ser nog samma sak, men tror olika om varför han gör så. 😉 Jag har själv varit lite utsatt för att bli trampad på av råa och musikaliskt ganska odugliga karriärister som inte skulle öva för att få stå i rampljuset, utan istället sälja sin egen morsa för att få stå i rampljuset ... så jag kan känna lite sympati med killen på det sättet - OM det jag tror är rätt, vill säga.

Nån borde göra en vadslagning, och sen ringa snubben och fråga efter rätt svar så vet vi 😎

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du inte har hört talas om det betyder inte det att ingen annan har det. Och har man inte det så har man helt enkelt ingen koll.

Koll på vad?

Missförstådda ungar med snelugg som inte kan spela eller sjunga? Missförstådda ungar som sitter och är trumpna i ett direktsänt tv-program bara för att det är creddigt att sätta mainstream-tv4 på plats, "för de förstår ju ändå inte vår musik"?

Marcus Krunegård är också bra va?

Tsss

Måste nog sätta ett + på den också.

Jag tycker det är horribelt inom Indie-scenen att hypa ett band vars musikaliska nerv är likamed noll.

Visst det är jättekul att vem som helst kan göra musik och sjunga men min personliga åsikt är att man behöver en viss talang musikaliskt för att bli hypad i musikbranschen.

Mina åsikter grundar sig förmodligen i att jag är väldigt musikalisk som person och har svårt att se det vackra i falsksång och lamt gitarrspel. Hajar liksom inte grejen, står mest och vrider mig i obehag över hur illa det låter.

Sen till hans stil i intervjun.

Vad fan gör han på TV4:a om han inte tänker sitta där och svara på frågor, det är ju inte så att frågorna från början va av konstig art utan saker som jag och nog många andra skulle vilja ha svar på angående hans låtskrivande vilket kan leda till att man förstår mer hur han tänker med sin musik.

Att då sitta och vara 4-årstrotsig mot programledarna tycker jag är respektlöst, barnsligt och totalt ogrundat.

Näe den typen av människor/artister tycker jag inte har något där att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du inte har hört talas om det betyder inte det att ingen annan har det. Och har man inte det så har man helt enkelt ingen koll.

Koll på vad?

Missförstådda ungar med snelugg som inte kan spela eller sjunga? Missförstådda ungar som sitter och är trumpna i ett direktsänt tv-program bara för att det är creddigt att sätta mainstream-tv4 på plats, "för de förstår ju ändå inte vår musik"?

Marcus Krunegård är också bra va?

Tsss

Koll på populärmusik såklart. Duh.

Jag lyssnar inte på Nordpolen och inte på Krunegård heller. Men att inte känna till dem...

Räck upp en hand alla som hade hört talas om honom innan det här?

Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast. Du lyssnar på hårdrock. Alla som lyssnar på pop (inte Abba) har hört eller hört talas om Nordpolen. Punkt.

Jaha och du känner alla då? Så du tror inte att jag känner andra i olika åldersgrupper och lyssnar på pop och inte heller hört talas om Nordpolen?

Det är lite som att inte veta vilka Detektivbyrån är (det vet du säkert inte heller).

Jodå det gör jag. Ytterligare antaganden av dig utan att veta något. För att veta mycket så vet du väldigt lite.

Ok grattis, du kände till det bandet. Nu får du en kaka.

Vad jag dock vet är att ni, precis som joachime säger, är gubbar. Iaf du. 😎

Valle (orkar inte quota): Vadå, jag har inte påstått att jag vet mer bara för att jag är ung. Men tror du seriöst att DieHard skulle ha koll på indiepopscenen? Men vadå, det enda jag vet om Kiss är att de hade smink på sig och nån hade en lång tunga, typ. Jag försöker inte vara bättre på nåt sätt men han sa ju mer eller mindre att Nordpolen var okänd, bara för att han själv inte hört talas om honom. Så jag står fast vid det jag sa, alla som är lite insatta i genren och läser om och lyssnar på ny musik har hört eller hört talas om Nordpolen. Är jag vuxen nog nu?

lavrell: Det spelar väl för fan ingen roll om du tycker att det är dåligt och omusikaliskt eller inte. Om ungdomarna som lyssnar på den här typen av musik tycker att det är skitbra så är det väl klart att det blir populärt. Jag känner många som tycker att Nordpolen är bra. Jag hör inte till dem, men det har inte med saken att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

lavrell: Det spelar väl för fan ingen roll om du tycker att det är dåligt och omusikaliskt eller inte. Om ungdomarna som lyssnar på den här typen av musik tycker att det är skitbra så är det väl klart att det blir populärt. Jag känner många som tycker att Nordpolen är bra. Jag hör inte till dem, men det har inte med saken att göra.

Fast jag får väl lufta min åsikt va? Jag skrev flertalet gånger att det va min personliga åsikt så visst spelar det roll för mig om jag tycker det är dåligt.

Sluta läsa allt som att folk tror sig veta bäst, alla har en personlig åsikt. Nog bäst för dig att börja respektera den åsikten tycker jag instället för att kalla folk gubbar för att de inte har samma uppfattning som du. Eller vad tycker du själv?

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du inte har hört talas om det betyder inte det att ingen annan har det. Och har man inte det så har man helt enkelt ingen koll.

Koll på vad?

Missförstådda ungar med snelugg som inte kan spela eller sjunga? Missförstådda ungar som sitter och är trumpna i ett direktsänt tv-program bara för att det är creddigt att sätta mainstream-tv4 på plats, "för de förstår ju ändå inte vår musik"?

Marcus Krunegård är också bra va?

Tsss

Så sant, så sant. 😎

Vad då guilt by association.

Vad har Markus Krunegård med den här diskussionen att göra?

Har han också varit fräck nog att inte spela med i en morgon-tv-intervju? Eller borde han klippa sig och skaffa ett jobb/åtminstone ta bort luggen ur ögonen. Eller är ni sårade för att han tilldelades utmärkelsen "årets låt" på P3 Guld istället för ert nickelbackodeonfavoritband Takira? 😉

Oavsett anledning ser jag förklaringen till era aggressioner tydligt framför mig, NI ÄR GUBBAR! 😆

Och du är en förvuxen indiewannabe med producentambitioner som tror att din trovärdighet ökar när du slänger dig med ord och uttryck som "rummet, programmaterial, reflektioner, lyfta lätt vid 10khz" etc.

[add] och sedan heter de crappiga mix-megapol-punkarna du förmodligen syftar på "Takida" och inget annat. Bra koll där..[/add]

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ja, programledarna är lite konstiga. Jag fick samma uppfattning själv när vi körde live i nyhetsmorgon inför melodifestivalen.

Jag håller med om att killen är helt väck, men blir å andra sidan inte speciellt förvånad när det framgår att han är släkt eller bra vän med någon på *******

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...