Jump to content
Annons

allting pitchas ner?


hajhaj

Recommended Posts

vi har spelat in 4 låtar i studio och sitter och ska mixa låt nr. 2 hemma.

låt 1 gick fint. importerade alla ljudspår i logic och mixade klart.

när jag nu importerar alla ljudfiler till låt 2 och spelar upp dom i logic så är allting nerpitchat? låter som en tjur som sjunger? inte riktigt tjur, då hade det kanske varit väldigt nerpitchat men allting går i typ 20bpm mindre än vad det gör på riktigt..

vad i hela fridens namn beror detta på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vi har spelat in 4 låtar i studio och sitter och ska mixa låt nr. 2 hemma.

låt 1 gick fint. importerade alla ljudspår i logic och mixade klart.

när jag nu importerar alla ljudfiler till låt 2 och spelar upp dom i logic så är allting nerpitchat? låter som en tjur som sjunger? inte riktigt tjur, då hade det kanske varit väldigt nerpitchat men allting går i typ 20bpm mindre än vad det gör på riktigt..

vad i hela fridens namn beror detta på?

Kolla så det inte har blivit något knas med samplingsfrekvenserna (lägre i nya projektet än i det förra)

Link to comment
Dela på andra sajter

vi har spelat in 4 låtar i studio och sitter och ska mixa låt nr. 2 hemma.

låt 1 gick fint. importerade alla ljudspår i logic och mixade klart.

när jag nu importerar alla ljudfiler till låt 2 och spelar upp dom i logic så är allting nerpitchat? låter som en tjur som sjunger? inte riktigt tjur, då hade det kanske varit väldigt nerpitchat men allting går i typ 20bpm mindre än vad det gör på riktigt..

vad i hela fridens namn beror detta på?

Kolla så det inte har blivit något knas med samplingsfrekvenserna (lägre i nya projektet än i det förra)

Jäpp! Troligast att det har varit inställt på 48kHz ena gången och 44.1kHz andra gången...

Link to comment
Dela på andra sajter

vi har spelat in 4 låtar i studio och sitter och ska mixa låt nr. 2 hemma.

låt 1 gick fint. importerade alla ljudspår i logic och mixade klart.

när jag nu importerar alla ljudfiler till låt 2 och spelar upp dom i logic så är allting nerpitchat? låter som en tjur som sjunger? inte riktigt tjur, då hade det kanske varit väldigt nerpitchat men allting går i typ 20bpm mindre än vad det gör på riktigt..

vad i hela fridens namn beror detta på?

Kolla så det inte har blivit något knas med samplingsfrekvenserna (lägre i nya projektet än i det förra)

Jäpp! Troligast att det har varit inställt på 48kHz ena gången och 44.1kHz andra gången...

japp, kom precis på att det var det efter att ha kollat fil-info inne i projektet. i första projektet står alla som 44.1 och i det nya 48.

det är väl jag som kommit åt nån inställning eller? hur ställer jag tillbaka så det blir rätt?

tacksam för hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

förvirrande detta för en nybörjare...

alla filer jag fick från studion är ju 48kHz ja.. och när logic spelar upp det så är det nedpitchat. alltså är det nån inställning i logic. behöver säga åt logic att spela upp i 48kHz ist för 44,1. hur gör jag detta?

hjärnan e rätt trött 02:34 oxå... uah.

Redigerat av hajhaj
Link to comment
Dela på andra sajter

förvirrande detta för en nybörjare...

alla filer jag fick från studion är ju 48kHz ja.. och när logic spelar upp det så är det nedpitchat. alltså är det nån inställning i logic. behöver säga åt logic att spela upp i 48kHz ist för 44,1. hur gör jag detta?

hjärnan e rätt trött 02:34 oxå... uah.

hittade inställningen i logic efter ett tag så det löste sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...