Jump to content
Annons

Översätt HELA forumet till svenska?


Ken Kängström

Recommended Posts

Tjosan.

Varför inte översätta HELA forumet till svenska. Borde bli lättare för folk att förstå sig på sökfunktionen bla och jag har själv problem ibland med engelskan. Skulle nog kännas lite skönt med ett helsvenskt forum också. Har inte stött på ett sånt tidigare 😲.

Någon som håller med eller säger ifrån?

MVH//Kenny

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjosan.

Varför inte översätta hela forumet till svenska. Borde bli lättar för folk att förstå sig på sökfunktionen bla och jag har själv problem ibland med engelskan. Skulle nog kännas lite skönt med ett helsvenskt forum också. Har inte stött på ett sånt tidigare :rolleyes:.

Någon som håller med eller säger ifrån?

MVH//Kenny

I beg your pardon...?

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

Jag tror att det har en enkel förklaring.

Studio Forum bygger på ett webbaserad forum som ligger på något företagsserver.

Det forumet hyrs av Studio. Om Studio ska göra ett eget forum på svenska så kostar det mer än vad det kostar nu. kanske tio gånger så mycket.

Så då har dom valt att lägga ut det på där här sättet o det blir lite engelska här o var.

Det stör väl inte nån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är vi som på eget bevåg som har en Gentoo-server stående på förlaget - så kontrollen över servern är helt Studios. Men det är riktigt att forumet bygger på en färdig forummjukvara. Anledningen till att inte allt är översatt är helt enkelt att det inte finns tid att göra det. Dräför har jag prioriterat att då och då ta de mest vanliga sidorna och översätta dem pö om pö.

Visst finns det färdiga översättningar, men de har i mitt tycke varit ganska dåliga. Är det någon som är sugen på att översätta så skickar jag gärna över språkfilerna. Skicka bara ett PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tack, your search has been completed... 🙂

...eller "Are you sure? Ja / Nej".

Jag undviker svenska programvaror/språkversioner på mina burkar, har mycket hellre allt på 100% engelska. Då har man dessutom samma som merparten av omvärlden, och de flesta instruktioner/referenser till gränssnittet är ju oftast på engelska (supportforum, kb's, etc). Hela "e-språket" är i första hand på engelska... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undviker svenska programvaror/språkversioner på mina burkar, har mycket hellre allt på 100% engelska. Då har man dessutom samma som merparten av omvärlden, och de flesta instruktioner/referenser till gränssnittet är ju oftast på engelska (supportforum, kb's, etc). Hela "e-språket" är i första hand på engelska... 🙂

Aj ögri!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...