Jump to content
Annons

Boogie Piano


Polder

Recommended Posts

Ja, så har man tagit upp sina boogie piano kunskaper och bara sitter och spanar på internet för att sedan stöta på någon av pianisternas legender.

Efter sett denna video är det bara att konstatera - back to basics and practice...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

John Bonsack. DEt här var en både säker och rolig en. Sitter ute överallt och tjoar och sjunger

Jag hörde nån gång att för att lära sig spela boogiewoogie på piano skulle man öva skitlänge med enbart vänsternävens basgångar, tills man kunde dem i sömnen. Sen kunde man börja nöta även med högerkardan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde nån gång att för att lära sig spela boogiewoogie på piano skulle man öva skitlänge med enbart vänsternävens basgångar, tills man kunde dem i sömnen. Sen kunde man börja nöta även med högerkardan.

Det gäller att vara stadig vänster då detta är grunden i groovet. En gubbe som jag lirade med en gång i tiden sa att det ska gå jämnföra med ett tåg som bara ångar på! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...