Jump to content
Annons

Bästa lajvakten genom tiderna?


Kringlan

Recommended Posts

Annons
  • Svar 103
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nää det vet jag inget om 🙂

oo.. kom på en till som jag aldrig fick se. ja jävlar.

Pink Floyd hade ju vart guld. bara sett bandat. Tänk er dark Side of the Moon. ojojojojojoj..

Nattvkataren: Vallhagen gjorde ett klassiskt Pappa skämt. inget att bry sig om.

Typ som: ska du inte jobba med den där glassbilen endå? Tänk dig vilket Glassigt jobb!

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

? Trodde S&G var huvudsakligen ett Simon-projekt och att Garfunkel var för bandet ungefär det som Hansson var för DeWolfe United, Jean-Pierre Barda för Army of Lovers och Eddie för Iron Maiden...?

Army of Lovers hade ju inte varit värt ens ett ruttet lingon om det inte varit för Jean-Pierrer Barda...!!

En person som har en bringa som en spansk sköld går inte av för hackor...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid kul att diskutera live-spelningar...

Ett gäng av mina bästa liveupplevelser är nog:

-Kraftwerk (Roskilde '98). När jag såg dom på Arvika i somras hade de bytt ut sin übercoola stage-version av klingklang-studion mot varsin laptop... 🙂

-Front 242. Har alltid grym energi live! Önskar att jag hade varit gammal nog att se dem tidigare i deras karriär!

-Das Ich. Alltid grym scenshow, sångaren är hur teatralisk som helst! (bild)

-Moby. Först gången jag såg honom öste regnet ner, men konserten var så himla energisk att lite vatten bara kändes skönt... Han hade även med en asgrym kille på percussion.

-Björk. Behöver man säga nåt mer...? Hon är helt enkelt inte mänsklig!

-Muse, var faktiskt riktigt bra live också... Nån av kvällstidningarna recenserade dom med rubriken "Vansinne Muse!" och gav dem 0 eller 1. Jag skulle kunna använda precis samma rubrik till en recension med betyget 5... 🙂

-PJ Harvey. Coolaste bruden i stan...

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag tänker efter så måste jag säga att trots att jag inte är nåt promoe fan var deras spelning på Garaget i borgholm en riktig rejvare. Personligt och nära och inge artister-uber-alles stil. Att dom satt och drack bira och pratade med oss som jobbar där efteråt var ju en extra + i kanten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säga vad man vill om art garfunkel (han sjunger som en.. ängel) men om man tycker att han är den bästa live-akten genom tiderna så har man nog dessvärre inte varit med om så mycket... 🙂

bob hund på riktigt spelhumör är Sveriges bästa liveband.

I världen misstänker jag att Springsteen & the E-street band är jäkligt bra... Stones med.

Hade kanske varit intressantare med vilken den SÄMSTA (etablerade) live-akten genom tiderna är...

Jag lägger min röst på Shout out louds. Har haft oturen att se dem live två elelr tre gånger och de är lika jäkla tråkiga varje gång... Ska vara så jääääkla "coola" hela triden och absolut noll självdistans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade kanske varit intressantare med vilken den SÄMSTA (etablerade) live-akten genom tiderna är...

Nytt topic kanske...?

Tills vidare kan jag väl föreslå Martin ("Du e så yeah yeah wow wow", ni vet).

Han skulle va den "etablerade artisten" på Pop99 i Umeå, och han var typ 10 ggr sämre än alla demobanden....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa konserter är alltid roligt att diskutera, som sagt!

Public Enemy på fryshuset typ 1988 eller nått. Jag var ung och dödligt impad eftersom jag aldrig sett något liknande.

Kings of konveniance på södra teatern i höstas. Jävligt duktiga och med bra närvaro.

Depeche Mode den konserten då dom visade massor med snygga Corbijn-videos (hur fan stavar han sitt namn). Snyggt och då stod DM på topp.

Latin Kings första spelning på fritidsgårdet Kvadraten i Alby. Eller...egentligen var den inte så bra, men det var kul att nämna att jag var där 🙁.

Alexander O'Neal på konserthuset då han hade knarkat och somnade på scenen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Depeche Mode den konserten då dom visade massor med snygga Corbijn-videos (hur fan stavar han sitt namn). Snyggt och då stod DM på topp.

Javisstja, glömde ju Depeche!! Sett dem två ggr, och de är ju alltid hur bra som helst. (Och, jo Corbijn stavar precis så. Han är ju en sån där konstig belgare... 🙁 )

Måste väl slänga in nåt svenskt också, och då finns ju egentligen bara en person...

Thåström!! Fast konsterten med hans industriprojekt Peace Love & Pitbulls på Storsjöyran 1998 slår soloprojektet med hästlängder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten en liten fotnot bara. Uggla är ju en hejjare. Inte för själva akten så mycket som att man får rymmla runt med fullgubbar i 40-50årsåldern som raglar omkring och skriker Galen på stan, Jag skiter i allt och Jag mår illa. Jag mår illa blir ju gäran rätt absurt när en av dom verkligen ligger och spyr och resten skriker JA DÅ LÄGGER JAG EN PIZZA Å GÅR UT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Emmylou Harris på KB i malmö ett par gånger de senaste åren. Att se en artist som verkligen har lika skoj som publiken är inte illa.

Att se Rory Gallagher i Lund på sjuttitalet hålla igång över tre timmar non-stop var nått i hästväg också. När bandet tog paus halade han fram sin mandolin och en dobro och körde enmans aukistisk pausunderhållning. Detta inför ca tvåhundra personer, efter att veckan innan varit på turné och fyllt fotbollstationer!! What a guy!! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gentle Giant,s Playing The Fool, Konserthuset Göteborg

Gentle Giant har jag sett ett par gånger,Glädjehuset och konserthuset... j-ligt bra.

Men.....Genesis Knebworth midsommarafton -77 är nog fan det bästa jag sett och hört...men mest energi faktiskt också midsommar -03 London QOTSA ...J-ligt bra

😎😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Deep Purple på Scandinavium alldeles innan Blackmore hoppade av. Han smashade guran.

Rush på Wembley Arena under "Hold Your Fire"

Yes i Scandinavium på 90 125-turnén

DiLeva ett par gånger på Roskilde och någon gång på Hultsfred.

ACT på Trägår´n förra våren

Accept i gröna tältet på Roskilde. 20 000 pers tar över alla fotbollskörerna. Det är faktiskt så mäktigt och vackert att tårarna rinner. Udo är som en köttbulle på speed, fantastiskt!

The Cure på Roskilde för många år sedan.

David Lindley ensam på Konserthusets scen i Gbg med ett 20-tal stränginstrument omkring sig och, ibland, en trummaskin.

Henry Rollins på Roskilde vid "Weight"-turnén.

Rainbow på Scandinavium vid "Long Live Rock´n Roll"-turnén. Regnbågen var med och Cozy körde sitt klassiska trumsolo till Tchaikowskys "1812" Gåshud!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvkataren: Vallhagen gjorde ett klassiskt Pappa skämt. inget att bry sig om.

Typ som: ska du inte jobba med den där glassbilen endå? Tänk dig vilket Glassigt jobb!

Ett pappa skämt. alltså.

Det är tredje gången du säger det.... 😉

EDIT: Och det tillför inte mycket till ämnet...

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvkataren: Vallhagen gjorde ett klassiskt Pappa skämt. inget att bry sig om.

Typ som: ska du inte jobba med den där glassbilen endå? Tänk dig vilket Glassigt jobb!

Ett pappa skämt. alltså.

Det är tredje gången du säger det.... 😎

& jag har fortfarande inte fattat det...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

vad folk ska whina... ett pappa skämt = komma in och försöka vara rolig så blir det tyst och han måste förklara skämtet så det förlorar sin poäng helt...

Inte för att alla pappor är så... men man kan kalla det för ett pappa skämt

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att hijacka en tråd med skitsnack - och inte är väl jag mycket bättre som skriver det här 😆 !

Nä, men åter till ordningen! Det snackas så mycket om U2 i konsertupplevelsesammanhang - jag har aldrig sett dom lajv. Är det en hype eller är det sådär förkrossande bra som många menar?!

Link to comment
Dela på andra sajter

bara sett u2 bandat från nånstans i usa. Nåväl. Dom är sjukt duktiga men lite på gränsen. När han drar upp en tjej från publiken ligger bredvid henne på scen och alla 100 gigantiska storbildskärmar visar dom och allt blir mörkt förutom en fejkad stjärnhimmel ja viist.

Fast jag menar med dom effekterna blir ju t.o.m jag fräck live. 😎

Fast u2 gör å andra sidan mycket bra musik också så...

Tack barden för att du förklarade det. Varför ska jag åka på pumpen när det trots allt var vallhagen som drog det kortaste stråt. I särk-lass 😎

ÄH lägg av alla pappor e såna. och folk som wajnar e folk som vet att dom konstant får människor att bli tysta när dom skämtar 😆

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...