Jump to content
Annons

Grammisgalan 2009 live


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Vad tvärt det alltid slutar. När alla kameror och sånt är på plats borde det vara mingel-TV en timme eller så efteråt. Alla fans vill väl se lite hur idolerna firar och så. Så är det ju på Nobelfesten. För mycket Adam Alsing, för lite artister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Årets manliga artist: Håkan Hellström

😆

Ja instämmer. Vad ska man säga? :rolleyes: Ett enda inavlat tävlande med i stort sett samma artister och grupper år efter år. Det märks att Svealand är ett litet land. Kan lika gärna döpa om det här spektaklet till Kalle Anka-Galan.

fåntrattar! Hellström är en grym artist och förtjänade helt klart priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Årets manliga artist: Håkan Hellström

😆

Ja instämmer. Vad ska man säga? :rolleyes: Ett enda inavlat tävlande med i stort sett samma artister och grupper år efter år. Det märks att Svealand är ett litet land. Kan lika gärna döpa om det här spektaklet till Kalle Anka-Galan.

fåntrattar! Hellström är en grym artist och förtjänade helt klart priset.

Men alltså ärligt. Okej om man gillar honom men nog fan måste det väl finnas andra intressanta artister än de gamla vanliga förutsägbara? Men vad ska man säga? Såna här galor är tyvärr trots allt bara branschens sätt att hylla sig själva och sälja ännu mer av sina artister. Mest sålda innebär inte nödvändigtvis bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

vem är denna kleerupp? ser ut som en finnig tonåring med moppemusche och flottigt hår, spelar han gitarr?

ursäkta frågan man jag bor utomlands sedan en tid och följer inte alla dessa realityshows längre och har ej tillgång till hänt i veckan odyl för att hålla mej ajour om det senaste i kändisvärlden.

Vet inte heller vem det är. :rolleyes:

Blip-blop-låtskrivare skulle man väl kunna säga. Han lyckades få med stora artister som Robyn, Titio, Marit Bergman m.f. på sin skiva. Rätt experimentel musik, fast ändå lite mer kommersiellt.

Angående hans utséende så kan man se på honom att han är rätt sliten av droger tyvärr. Jag har vänner som känner honom som säger att han tyvärr har gått ner alldeles för djupt i träsket. Men visst han är duktig på det han gör!

Och gått över till sprit tydligen, eller vad var det för svammel i hans tacktal - något om att han inte fick pissa på gatan utan att polisen tar honom? Och han var tvungen att luta sig på presentatör-tanten pga oförmåga att stå rakt ens...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Årets manliga artist: Håkan Hellström

😆

Ja instämmer. Vad ska man säga? :rolleyes: Ett enda inavlat tävlande med i stort sett samma artister och grupper år efter år. Det märks att Svealand är ett litet land. Kan lika gärna döpa om det här spektaklet till Kalle Anka-Galan.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du minns nåt Olsschberg, rapportera vem som var fullast...

Ööölsberg! :rolleyes:

OK, lite skvaller om Kleerup, skvaller som egentligen nog mer gäller galan i sig: Precis innan årets nykomling skulle presenteras, så ägnade Gry sin tid åt att ge Kleerup avslappnande axelmassage. Strax därpå stod han på scen och fick ta emot sitt pris som årets nykomling.

När årets album skulle presenteras så vann Anna Ternheim med EN LITEN HÅRSMÅN. Tvåa var Kleerup. Men redan innan de nominerade visades på storbilderna så hade Kleerup gett sig av från golvet. Visste han om att han inte skulle vinna?

I mina ögon ser det ut som att någon läckt som ett såll.

.björn. - som ansträngt letar efter skvaller..

Link to comment
Dela på andra sajter

Årets manliga artist: Håkan Hellström

😆

Ja instämmer. Vad ska man säga? :rolleyes: Ett enda inavlat tävlande med i stort sett samma artister och grupper år efter år. Det märks att Svealand är ett litet land. Kan lika gärna döpa om det här spektaklet till Kalle Anka-Galan.

fåntrattar! Hellström är en grym artist och förtjänade helt klart priset.

Men alltså ärligt. Okej om man gillar honom men nog fan måste det väl finnas andra intressanta artister än de gamla vanliga förutsägbara? Men vad ska man säga? Såna här galor är tyvärr trots allt bara branschens sätt att hylla sig själva och sälja ännu mer av sina artister. Mest sålda innebär inte nödvändigtvis bäst.

jaja, men det är ju som det alltid varit; firmafest och mediaspektakel på en och samma gång. Dom som säljer vinner... Abalone Dots finner folkmusik/visa t ex...

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart Håkan Hellström ska ta årets manliga artist. Han är ju Sveriges bästa manliga artist så vafan! 😆 Vem ville ni ha istället då? Darin? :rolleyes:

Och angående They Live By Nights musikvideo som vann så är den helt sinnessjukt cool och ni kan se den här:

Det coolaste är nästan när man kollat klar på hela och snabbspolar igenom den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluter mig till skaran som gillar Hellström, men jag sluter mig inte till skaran som tycker han borde fått priset.

Soundtrack of our Lives förtjänade bästa grupp efter deras fenomenala skiva Communion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluter mig till skaran som gillar Hellström, men jag sluter mig inte till skaran som tycker han borde fått priset.

Soundtrack of our Lives förtjänade bästa grupp efter deras fenomenala skiva Communion.

Hellström med det snygga förnamnet blir nog som en modern Evert Taube till slut. Han är störst. Han och Bo Vinberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Sluter mig till skaran som gillar Hellström, men jag sluter mig inte till skaran som tycker han borde fått priset.

Soundtrack of our Lives förtjänade bästa grupp efter deras fenomenala skiva Communion.

Hellström med det snygga förnamnet blir nog som en modern Evert Taube till slut. Han är störst. Han och Bo Vinberg.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Årets jazz: Esbjörn Svensson Trio!

Fint tal där.... Sorgligt var det...

EST är väl förtjänta priset. Dock mycket tråkigt med Esbjörns hastiga bortgång.

Har de hittat en ny pianist? Eller vad gör de? Tremannaband har alltid fascinerat mig.

Tror nog inte att den trion fortsätter med ny pianist...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kleerup var den där extremt osympatiska killen som var programledare i bingo royale. Enligt Expressen är han tillsammans med Carolina Gynning, men enligt Aftonbladet är han ihop med Linda Rosing.

Moto boy är ju trevlig att titta på men lyssnar gör jag hellre på Håkis

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, lite skvaller om Kleerup, skvaller som egentligen nog mer gäller galan i sig: Precis innan årets nykomling skulle presenteras, så ägnade Gry sin tid åt att ge Kleerup avslappnande axelmassage. Strax därpå stod han på scen och fick ta emot sitt pris som årets nykomling.

När årets album skulle presenteras så vann Anna Ternheim med EN LITEN HÅRSMÅN. Tvåa var Kleerup. Men redan innan de nominerade visades på storbilderna så hade Kleerup gett sig av från golvet. Visste han om att han inte skulle vinna?

I mina ögon ser det ut som att någon läckt som ett såll.

.björn. - som ansträngt letar efter skvaller..

OK, nu vet vi bättre. Enligt Aftonbladet drogtestades Kleerup vilket gjorde honom ordentligt upprörd. Det förklarar båda iaktagelser ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Årets manliga artist: Håkan Hellström

😛

Ja instämmer. Vad ska man säga? 😛 Ett enda inavlat tävlande med i stort sett samma artister och grupper år efter år. Det märks att Svealand är ett litet land. Kan lika gärna döpa om det här spektaklet till Kalle Anka-Galan.

folkets fel i detta fall

juryn ville nåt annat

Link to comment
Dela på andra sajter

vem är denna kleerupp? ser ut som en finnig tonåring med moppemusche och flottigt hår, spelar han gitarr?

ursäkta frågan man jag bor utomlands sedan en tid och följer inte alla dessa realityshows längre och har ej tillgång till hänt i veckan odyl för att hålla mej ajour om det senaste i kändisvärlden.

Vet inte heller vem det är. 😛

Blip-blop-låtskrivare skulle man väl kunna säga. Han lyckades få med stora artister som Robyn, Titio, Marit Bergman m.f. på sin skiva. Rätt experimentel musik, fast ändå lite mer kommersiellt.

Angående hans utséende så kan man se på honom att han är rätt sliten av droger tyvärr. Jag har vänner som känner honom som säger att han tyvärr har gått ner alldeles för djupt i träsket. Men visst han är duktig på det han gör!

Och gått över till sprit tydligen, eller vad var det för svammel i hans tacktal - något om att han inte fick pissa på gatan utan att polisen tar honom? Och han var tvungen att luta sig på presentatör-tanten pga oförmåga att stå rakt ens...

Pinsamt om så är fallet, jag hoppas bara att det var nervositet. Nu har jag dock inte sett galan så jag kan inte yttra mig huruvida han var nykter eller inte. Men jag hoppas att det inte var så 😛 Nästa gång kanske det är jag som får pris, då ska ni få höra på tacktal, och riktiga tårar mina vänner 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart Håkan Hellström ska ta årets manliga artist. Han är ju Sveriges bästa manliga artist så vafan! 😉 Vem ville ni ha istället då? Darin? 🙂

Moto Boy så klart! 🙂

Faktiskt sant iofs! Visste inte att han var nominerad (om han nu var det). Såg Moto Boy på Emmaboda och han var grym. Har faktiskt spelat förband till honom på ett arrangemang här i Eskilstuna.. 🙂 Men då missade jag honom pga en annan spelning på kvällen!!

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se alla som hyser missnöje över detta evenemang, tacka nej och be Grammisarrangörerna (eller va de heter) fara åt skogen, när/om deras alster blir nominerad.

Som Mattias Alkberg BD gjorde för något år sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...