Jump to content
Annons

Recommended Posts

Paralyze (oregistrerad)
Postat

Tjena! 😄

Tänkte det kunde vara kul att lista alla autotune effekter/inställningar, som är ganska populära.

Jag känner bara till hur man får fram den kända ''T-pain effekten''

Men där borde finnas så mkt mer man kan skruva till? Dela med er av alla knasiga/roliga/coola effekter ni rattat in med autotune 😛

Annons
Postat
  Piccazzo sa:
Allt beror ju på i vilken tonart låten men Max på allt är ju en bra början.

Tack för tippset! 🙂

Paralyze (oregistrerad)
Postat

Alla tips är välkommna, behöver inte vara just autotune, kan vara något liknande program med 🙂

Hur får Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? Låter så jävla nice ju.

Postat
  Paralyze sa:
Alla tips är välkommna, behöver inte vara just autotune, kan vara något liknande program med 🙂

Har för mig att det finns en standardplugg i Cubase som heter Metalizer eller nått sånt.

Testa det om du nu har Cubase? =)

Paralyze (oregistrerad)
Postat
  Fangus sa:
  Paralyze sa:

Har för mig att det finns en standardplugg i Cubase som heter Metalizer eller nått sånt.

Testa det om du nu har Cubase? =)

Har ''tyvärr'' FL 🙂

Finns det något liknande man kan fixa gratis till FL?

Paralyze (oregistrerad)
Postat (redigerat)
  tbruce sa:
  Paralyze sa:

På vilken låt?

Digital Love

🙂

Redigerat av Paralyze
Postat

sen kan man ju alltid använda sig av pianorullen på auto tune o trycka in dem tonerna man sjunger i, så sticker inte sången över den tonarten du vill ha 🙂 perfekt för en annan som .

Postat
  Paralyze sa:
  tbruce sa:
  Paralyze sa:

På vilken låt?

Digital Love

😄

Låter som nån form av autotuning ja, men kanske med Melodyne snarare än Auto-Tune. Låter som att de jobbat manuellt med varje fras, vissa toner har typiska uträtningsartefakter medans andra glider på ett nästan överdrivet sätt. Sen har de fått det att låta mysigare med hård komprimering, nån form av dist och hård filtrering.

Just den hårda komprimeringen tillsammans med autotuning är nyckeln till soundet i t ex One more time, både ton och dynamik blir extremt statisk och minsta andetag kommer fram väldigt mycket.

• 1 månad senare...
Postat
  Paralyze sa:
Alla tips är välkommna, behöver inte vara just autotune, kan vara något liknande program med 😉

Jag antar att dom bland annat använder talk box.

Det kanske olika beroende på låt men jag kolla på det här klippet:

mvh /danne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.