Jump to content
Annons

Tyck till om mastringen


JonesH

Recommended Posts

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Bra låt men det låter som att det ligger på gränsen och distar i den mastrade + att det på nåt besynnerligt sätt ändå är lite låg volym på vissa instrument. Det låter oxå som att när det ska dra igång på riktigt med ös på volymen så går nån kompressor eller limiter in och begränsar. Jag skulle ta och titta över mastringen lite och få lite jämnare nivå på instrumenten men framför allt få upp nivån lite mer på mastern och feta till det lite åt bashållet i din mix innan mastringen. Helbra låt tycker jag i alla fall. Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok låt, din röst påminner mig om sångaren i det svenska bandet Katatonia. Det är något brusigt över diskanten på något vis, distar på ett lite oskönt sätt. Har du använt någon exciter eller liknande?

Låten känns dessutom för komprimerad, när det stampar igång kommer inte den där extraknuffen man vill ha. Ett trick jag använder mig av ibland är att automatisera tillbaka lite dynamik genom att sänka mastervolymen på de lugnare ställena så att man fortfarande får en knuff där de stampar igång. Ibland kan man behöva automatisera trummornas volym också för att inte tappa energi när limitern arbetar som mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jag gjorde en test på din omastrade, det är ju svårt när man inte har hela mixen men.... Det är ju alltid svårt att ge råd och kritik så jag tycker det är lättare att visa vad man menar på det här sättet. Hör av dig om du vill så skickar jag en mp3a.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...