Jump to content
Annons

allllllla filer på skrivbordet borta!


djstyler

Recommended Posts

idag när jag satte igång min dator så var skrivbordet helt tomt på filer!!

mappar, genvägar till program m.m. är kvar men allt annat, borta!!...

någon som vet hur man återställer detta? eller vart dom kan ha tagit vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har varit med om det en gång. Då visade det sig att filerna av nån anledning hamnat "utanför skärmen". Det märkte jag genom att de syntes i Utforskaren.

Syns dina filer i Utforskaren eller är de borta där också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

"C:\Documents and Settings\*****\Skrivbord" finns dom inte

sen försöker jag få datorn att göra en systemåterställning men den anser inte att datorn har skadats o vägrar!

hatar windows!! nästan så man skulle köpa Mac på studs!! men då blir det nån annan daw, tyvärr funkar inte Fl i Mac... 😉

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju tredjepartsprogram för återställning av raderade filer... leta efter något sådant. Tar man inte backup så är bara att bita i det sura, om inte återställning funkar men det skall man uppenbart inte räkna med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min mac skojar till det genom att flytta några random mappar och länkar från den ena skärmen till den andra varje gång man startar datorn, så helt problemfritt är det inte med mac. Det händer bara i Leopard. Som tur är försvinner inget, så jag har inte brytt mig om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju tredjepartsprogram för återställning av raderade filer... leta efter något sådant. Tar man inte backup så är bara att bita i det sura, om inte återställning funkar men det skall man uppenbart inte räkna med.

Ska leta efter sånna. Min far säger att det kan vara ett virus som på nyårs natten tagit bort filerna.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du högerklickar på skrivbordet och går in på "Ordna ikoner efter" -> "Visa skrivbordsikoner", så kanske det funkar? 😛

Men det förutsätter ju att ikonerna verkligen finns där också.

Det är det som är problemet, dom finns inte över huvudtaget!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...