Jump to content
Annons

Shure SM58 - ett år senare...


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Ni minns väl Studios tortyrtest av en Shure SM58-mikrofon? Vi ville ta reda på om den kunde leva upp till sitt rykte som världens tuffaste mick och utsatte den för både det ena och det andra (kyla, vätska, våld). Men det var för ett år sedan... nu har micken legat begravd i en rabatt under ett års tid. Vi har grävt upp den och testkört den. Hur den fungerade? Du hittar filmen på: http://www.youtube.com/user/tidningenstudio

Redigerat av Mats_S
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
creel (oregistrerad)

"Still works fine" säger ni men om man kollar klippet från förra året så säger ni "still works fine but there is a minor sound difference" efter att ni har kört över den med bilen. Då funkar den ju inte lika bra som en hel/ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, den låter inte exakt som en helt ny mick, men ändå förvånansvärt bra!

Ni kan läsa mer om testet i Studio nummer 1-09 som precis har kommit ut.

/Mats

"Still works fine" säger ni men om man kollar klippet från förra året så säger ni "still works fine but there is a minor sound difference" efter att ni har kört över den med bilen. Då funkar den ju inte lika bra som en hel/ny.
Redigerat av Mats_S
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, riktigt kul. Jag såg den första filmen bara för någon vecka sen. 😉

Vad blir nästa projekt.'The Swedish Studio Nerd - The World's Toughest Studio Nerd?'

Så kan ni dränka honom i öl och stoppa in honom i frysen och använda honom som hammare etc. för att slutligen begrava honom levande, gräva upp honom ett år senare och se om det blir några sjysta beats gjorda?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, riktigt kul. Jag såg den första filmen bara för någon vecka sen. 😉

Vad blir nästa projekt.'The Swedish Studio Nerd - The World's Toughest Studio Nerd?'

Så kan ni dränka honom i öl och stoppa in honom i frysen och använda honom som hammare etc. för att slutligen begrava honom levande, gräva upp honom ett år senare och se om det blir några sjysta beats gjorda?!

Morgontrött....skrattar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, riktigt kul. Jag såg den första filmen bara för någon vecka sen. 🥰

Vad blir nästa projekt.'The Swedish Studio Nerd - The World's Toughest Studio Nerd?'

Så kan ni dränka honom i öl och stoppa in honom i frysen och använda honom som hammare etc. för att slutligen begrava honom levande, gräva upp honom ett år senare och se om det blir några sjysta beats gjorda?!

Låter som en alldeles vanlig IRL 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Sicket elände. Att den överlever mikron...

Mer tester:

Diskmaskinen.

Nerkylning i flytande kväve.

240v ac rakt in till elementet. (Nu dör den.... eh kanske)

Dirty Harry, go head make my day!

RBS15

H-bomb

Ett par vändor genom solen.

Ett par vändor genom ett svart hål.

The Restaurant at the End of the Universe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro mig, vi sa inte så mycket vettigt. 🙂

/Mats

sjuuuuuuuuuuuuukt... 😛

EDIT: Men för att vara en studiotidning så tycker jag nog att musiknivån var lite väl hög i jämförelse med talet, som jag hellre hade velat kunna urskilja.. 😛

haha,, det vet jag väl.. 😛 men det är ju just det man vill höra.. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha sköna tester ni gjort på den! Jag menar, det är ju sånt man vill veta att man kan utsätta sin mick för innan man köper den! ☺️

/R

Redigerat av RobinJacobsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, jag glömde en viktig sak! Vad tycker ni att vi ska göra med micken härnäst? Någon som har känningar på Esrange i Kiruna, så att vi kan få svetsa fast den på en raket som ska skjutas upp i stratosfären? 😎

Någon föreslog att vi skulle gaffatejpa fast den i Majkens armhåla under ett års tid, men det är ett öde som inte ens den här micken förtjänar. 😛

Andra förslag?

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, riktigt kul. Jag såg den första filmen bara för någon vecka sen. ☺️

Vad blir nästa projekt.'The Swedish Studio Nerd - The World's Toughest Studio Nerd?'

Så kan ni dränka honom i öl och stoppa in honom i frysen och använda honom som hammare etc. för att slutligen begrava honom levande, gräva upp honom ett år senare och se om det blir några sjysta beats gjorda?!

Låter som en alldeles vanlig IRL :rolleyes:

Hehe, ja nu när du säger det så håller jag med. Varje dag! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Det verkar som att någon på andra sidan pölen har blivit inspirerad till en reklamkampanj.

http://www.shure.com/ninelives/index.htm

Men inget nytt under solen. Den här annonsen dök upp redan 1969 om en mick som fungerade efter att huset brunnit och plasten på micken smält.

http://reel2reeltexas.com/vinAd69Dhure55.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att någon på andra sidan pölen har blivit inspirerad till en reklamkampanj.

http://www.shure.com/ninelives/index.htm

Men inget nytt under solen. Den här annonsen dök upp redan 1969 om en mick som fungerade efter att huset brunnit och plasten på micken smält.

http://reel2reeltexas.com/vinAd69Dhure55.jpg

Att den skulle fungera efter att ha blivit överkörd flera ggr måste vara båg.

Den jag hade som kom uder vatten i min båt slutade fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...