Jump to content
Annons

Problem med vissa tangenter på Juno-d


El_mono

Recommended Posts

Hej

Har en juno-d (cirka 2,5 år på nacken) som mestadels används som midiklaviatur hemma. Problemet är att vissa tangenter har slutat att fungera på olika sätt. Vissa är helt döda,vissa måste man banka på,medan andra låter som fan. Som ni förstår är riktigt irriterande och kreativiteten blir därefter. Vet ni vad problemet kan vara?.

Eftersom jag är relativt teknisk har jag funderat på att plocka isär den själv. Kan detta vara ett alternativ?

Tacksam för svar 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Annons
Hej

Har en juno-d (cirka 2,5 år på nacken) som mestadels används som midiklaviatur hemma. Problemet är att vissa tangenter har slutat att fungera på olika sätt. Vissa är helt döda,vissa måste man banka på,medan andra låter som fan. Som ni förstår är riktigt irriterande och kreativiteten blir därefter. Vet ni vad problemet kan vara?.

Eftersom jag är relativt teknisk har jag funderat på att plocka isär den själv. Kan detta vara ett alternativ?

Tacksam för svar 😄

Letar också efter lite information ang hur man ändrar ljudsignalerna från Juno-D. Midi signalerna är så svaga när man spelar in så att metrarna knappt syns i mixern. Slår man på tangenterna så visst, då kan D mäta upp till hälften av mätaren men så ska D ju inte vara... Någon som vet om det går att öka signalstyrkan på midiutgångarna på nått sett?

Link to comment
Dela på andra sajter

Uj, låter som dålig kvalitet!

Tangenterna på vissa gamla synthar behöver ibland rengöras, så det kan väl tänkas att det skulle hjälpa även på en nygammal Juno-D...? Kolla med Roland här i Sverige vad de säger om saken, kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...