Jump to content
Annons

DPA HMA5000, Apogee MiniMP och MiniME


Basso

Recommended Posts

Hejsan!

--Filer bortagna ---

Var och gjorde en lite test med mina DPA 4003 och DPA:s HMA5000, apogee MiniMP och MiniME.

Vad jag gjorde var att först spela in med HMA5000 för att höra om den nu är så dålig som endel vill göra gällande.

Sen använde jag den bara som matning (130v) till mickarna och ställde den på 0db och körde minimp-me via den

och se om det skulle ge några negativa ljudupplevelser osv... Det rekomenderas bla från DPA själv att inte köra så.

Nåja, nu har jag 3 Bach stycken som är inspelade vart efter som jag bytte preamp, spelemannen hade just tagit upp

detta musikstycke, han hade bara hunnit öva 1,5 timme innan jag kom dragandes med mina prylar o skulle testa.

Då körde vi dom här som övningsobjekt, så hör ni lite småfel här o där så vet ni varför 😉

Så nu kan ju ni som id's höra om ni tycker det är nån jätte skillnad på dom olika mic- förstärkarna

Så här nedan finns länken till filerna, det finns en impro där oxå, det var bara en test att lägga mickarna mitt i kyrkan

för att höra hur det funkade.

--Filer bortagna ---

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...