Jump to content
Annons

Kopiera toner i cubase från en part till en annan


musicpanda88

Recommended Posts

Är nybörjare på cubase kan jag börja med att tillägga. Hur gör man för att kopiera en del av ett stycke midi som man har spelat in för att sedan klistra in samma sak på valfritt ställe. Jag skapade en tom part för att jag tänkte att om jag markerar tonerna min fyllda part genom key-inspektorn och kopierar så skulle det gå att klistra in i inspektorn i den tomma parten.. okej det lät kanske oformulerat och krångligt..

Jag har 1 part som heter flöjt.

jag vill ta några toner från parten och klistra in i en ny part i slutet av den första.

Tack för hjälpen på förhand.

EDIT menade key-editorn

Redigerat av musicpanda88
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om jag inte missminner mig så går det väl att markera noterna, trycka Ctrl+C och sedan gå in i din andra midiregion och sätta locatorn där du vill klistra in dem och trycka Ctrl+V?

Nä det går inte fattar inte varför -.- det verkar så logiskt att det ska gå men det klistras inte in några toner.. hjälp nån :,(

EDIT Nu kom jag på xD det var locatorn som var problemet trots allt.. tack 🙂

Nu till ett nytt problem hur kapar man en midiregion mitt itu? :S

Redigerat av musicpanda88
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Med rakbladsverktyget.

Har du PC så högerklicka på en part så kommer verktygslådan upp. Välj rakn´bladet och vänsterklicka på parten där du vill dela parten.

Link to comment
Dela på andra sajter

klicka på saxen i raden överst ( du har pil-fyrkant-sax-limtub-sudd osv).

placera den där du vill klippa med musen.

när du klippt blir den högra delen röd runt kanterna (markerad) högerklicka på musen- välj edit- välj copy.

klicka på det spår (tex. midi 1) som du vill ha det på om det inte redan är markerat,

klicka på siffer raden i överkanten på det ställe där du vill att spåret ska klistras in.

höger klicka välj edit välj paste.

nu har du klisterat in delen ligger den inte precis rätt så kan du dra den framåt och bakat med musen tills det låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...