Jump to content
Annons

VALLE — Megalomani!


Valle

Recommended Posts

Tjabba, alla!

Länk i fråga: http://www.valenzia.se/doc.php?id=15

Jag har konsekvent lagt ut ett urval projekt som jag förnärvarande tror kan vara intressant vad det gäller mig och den musik jag har varit involverad i (mycket möjligt att jag lägger upp mer skit med tiden). Just nu finns där ungefär 30 låtar tillgängligt, i dess helhet, och i OK MP3-kvalité (190+ kbps). Jag vet att det är en jävla massa låtar/länkar (varje mp3 är 5MB+), men lyssna gärna och säg vad ni tycker.

Mina lyssnar-rekommendationer från respektive projekt:

Renegades (2006):

02. Scream & Shout (Trevor Rabin-influenser)

04. This Moment (smör-varning!)

05. Wise Ass (pure rock)

JOKE (2001):

03: Goddess On The Loose***

05. Lucifer's Tango (Beatles go heavy)

07. And I Can't Let Go (ännu värre smör-varning!)

10. Bad Habits Die Hard (publik-fjäsk)

11: Talk Of The Town (lill-brorsan på lead sång och trummor)

*** Min fru envisades om att jag skulle lista låten, eftersom den är en av hennes favoriter (hon sjunger lead) — men inte nödvändigtvis en av mina. Men Claes, om du hör låten kommer du väl att bli rätt så överraskad, gissar jag 😄 (för läsaren: min fru har nämligen körat till ett av Claes' softa, 80-tals, Wham-alike-projekt någon gång under tidigt 90-tal)

JOKE (1996): (Tappert försök att få till ett 70-tals-sound)

04: Wicked Mania (tung men tunn)

06: Fever (riktigt härlig fylle-låt)

07: Your Mama Thinks I'm Bad (mer publik-fjäsk)

08: Kiss My Cadillac (Detroit Rock City-rip off)

12: I'm Alive (Rock 'n Roll när den är som bäst)

Jenny B (2002)

01: I'm Not Afraid (Jag vet inte... Max Martin-wanna be?)

Håll till godo!

------------------------------------------------

Edit: stavfel och annat...

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja det låter ungefär som när man var på Rock SM 1987 i Scandinavium!

Aaaaahhh, härliga tider! 🙂

EDIT: så utmanar jag dig att lyssna på låten "And I Can't Let Go" — [ladda ner]... Inte mycket Rock SM, här... 😑

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Jag gillar verkligen hur det är proddat. Får verkligen 80-talsvibbar. Gillar när det låter varmt om mixar. Ja vissa protesterar när de hör det ordet men vet inte hur jag ska förklara det för andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar verkligen hur det är proddat. Får verkligen 80-talsvibbar. Gillar när det låter varmt om mixar.

Tack!

Vilken mix syftar du på är "varm"? Jag är glad att du tycker det (om det är någon av mina mixar du menar), men jag "anklagas" ibland för att mixa lite för "o-skitigt", vilket vissa menar är kallt, sterilt, kliniskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Vallemannen.....

Jag tog mig tid att lyssna igenom ALLA dina 80 tals alster, och kom på mig själv med ett fånigt leende på läpparna hela tiden,

jag måste verkligen säga att det du har gjort är bra, jävligt bra!!!

Du har en fantastisk känsla för låt arr. det är så där härligt förutsägbart, men jävligt rätt!!

sen gillar jag verkligen din klockrena sångröst + körsången, världsklass!!!

Det skulle va kul att göra något projekt med dig nån gång ☺️

Best regards

Burnie B Bad.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken, tycker det låter bra överlag. Joke-projektet låter juste 70-tal, och din röst är cool med en lagom portion "känner-igen" kryddat med egen stil. Lucifers Tango var en av låtarna som jag fastnade för, hade dock vart en aning coolare med lite skitigare trums.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag gillar verkligen hur det är proddat. Får verkligen 80-talsvibbar. Gillar när det låter varmt om mixar.

Tack!

Vilken mix syftar du på är "varm"? Jag är glad att du tycker det (om det är någon av mina mixar du menar), men jag "anklagas" ibland för att mixa lite för "o-skitigt", vilket vissa menar är kallt, sterilt, kliniskt...

Båda banden. Förstår inte vad andra då syftar med det låter kallt, sterilt och kliniskt? ☺️ Men värmen i en mix överhuvudtaget är även också hur band/musiker spelar och känslan de förmedlar, spelkänslan, glädjen. Det hörs direkt om den finns där eller inte. Finns inget tråkigare än band som börjar spela på mestadels rutin. Där går magin förlorad. Låtarna brukar därmed inte vara så mycket roligare då heller. Hade precis innan lyssnat på gammal favvo, powerslaveplattan. Tycker det känns som det sitter där i bakhuvudet i dina mixar 80-talet men i nutida tappning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, alla! 🙂

Mycket intressant och inte minst uppskattad input!

En speciell detalj bara — som jag vet att ni vet, men bara om i fall att... Jag sjunger lead endast på Renegades-projektet (2006). Bara så att jag inte förväxlas med min fru som sjunger nästan alla andra projekt. Även om jag nu råkar har en pipig, hi-pitch röst 😉 Däremot är det jag som i 90% av fallen lägger alla körer — jag lider nämligen av s.k. Jeff Lynne's Syndrom... he he...

Och om ni förresten blir lite förvirrade över alla dessa "Pecovnik" som figurerar bland upphovsmännen (V, S, R och D), så är det i förekommande fall mig själv, min fru och mina två brorsor det handlar om.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. men jag gillar det!! 😛 har bara hunnit lyssna på Scream & Shout an så länge. Det är liksom blandning mellan Europe, Genesis och Chicago under deras 70-talsår. 🙂 FETT! 🙂 ska lyssna mer när jag kommer hem i eftermiddag 🙂 ....du vet att jag bor i Malmö va... Hint hint.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...