Jump to content
Annons

Kan jag lägga sequel 2 på samma hårdisk som tracktion3 ?


kvd669o

Recommended Posts

Jag har nåt som heter SYNCROSOFT LICENSE CONTROL CENTER där jag har mina elicenser för SEQUEL 2 daw´s olika delar som programet + för olika loop paket och allt detta ligger på min huvud disk C där också windows xp home os ligger mm.

Jag undrar om det går bra att ha den kvar på C hårddisken och sen installera Tracktion 3 DAW + superior drummer 2.0 trumplugin + symphonic choir kör vst från east and west + gold complete stråkpaket från east and west på samma hårddisk alltså C eller får man problem då eftersom man kanske måste använda olika SYNCROSOFT LICENSE CONTROL CENTER`s en för steinbergs sequel och en för tex mackies tracktion 3 eller lägger man in båda programen i samma SYNCROSOFT LICENSE CONTROL CENTER.

Utöver detta så måste jag ju också regga/elicensiera mitt gold complete stråkpaket via min ilok usb nyckel.

Med allt detta sagt är det problem fritt att ha sequel2 kvar på samma hårdisk som det övriga eller får man problem när man växlar mellan sequel2 och tracktion 3 med midi/usb keyboard och ljudutgångar och asio osv då ? Man vill ju inte få problem eftersom vi snackar om att installera uppemot 90 gigabyte med filer.

Hoppas på ett enkelt snabbt svar från någon med kunskap om detta 🙂

Redigerat av kvd669o
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det räcker att ha en "License Control". Den känner av alla dina mjukvaror, som behöver I-Lok.

Borde väl funka att ha flera program på C, man får testa. Lägg inte 90 Gb ljud på C:disken bara!

En annan partition är oftast bättre - beroende lite på vilket program det är.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker att ha en "License Control". Den känner av alla dina mjukvaror, som behöver I-Lok.

Borde väl funka att ha flera program på C, man får testa. Lägg inte 90 Gb ljud på C:disken bara!

En annan partition är oftast bättre - beroende lite på vilket program det är.

Tack så mycket sleap för ditt svar.

Alltså en och samma license control kontrollerar alltså alla mjukvaru licenser oavsett om det är en ilok nyckel via usb eller challenge respons code ?

Sen säger du att jag ska lägga ljud och midifiler på en annan partion du menar alltså en annan hårddisk ? Jag vet inte hur man skapar en ny partion på samma hårddisk dvs c i mitt fall om nu det skulle vara det man behöver när man lägger in så mycket ljud och midifiler bibliotek som jag ska göra som sagt nånstans uppemot 90 gigabyte. Jag har en till 250 gig hårddisk utöver den C hårddisk på 250 jag redan brukar men den andra tänkte jag vara smart och spara ifall det blir problem med C så kan jag byta över till den andra utan att behöva lämna in datorn som jag annars måste göra eftersom jag inte vill rota och stoppa in hårddiskar själv i datorn. 😛

Varför jag vill ha kvar sequel 2 är för att den fungerar som min inspirations källa typ som andra kanske använder groove maker som sin inspirationkälla,så använder jag sequel 2 för den har massa sköna ljud och loopar i rock och pop och r and b osv osv redan färdiga 😄

Redigerat av kvd669o
Link to comment
Dela på andra sajter

License Control Center hanterar i alla fall alla licenser på USB-pinnen, challenge-response vet jag inte.

Varför du ska "spara" den andra hårddisken förstår jag inte (i och för sig smart tänkt 😛 )

- om C-disken kraschar får du ju ändå installera om allt.

Har du ljuden på C också, så försvinner ju de också.

Har du en stor C-disk så kan du lägga ljud-biblioteket där även om detta inte är det mest optimala.

Datorn ska läsa systemfiler och ljudfiler samtidigt, vilken belastar datorn mera. Kan ju funka bra

om man har en någorlunda vass dator.

Jag skulle nog lagt ljuden på den andra hårddisken. Man kan ju ha den som backup-disk också.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en stor C-disk så kan du lägga ljud-biblioteket där även om detta inte är det mest optimala.

Datorn ska läsa systemfiler och ljudfiler samtidigt, vilken belastar datorn mera. Kan ju funka bra om man har en

någorlunda vass dator.

Datorn borde palla trycket för jag har 4 gig ram och windows xp home os + en 4 kärnig cpu på 2,40 GHZ och då 250 gig utrymme på C

Antagligen kommer programen jag ska installera att fråga om jag vill installera syncrosofts license control men då får jag säga nej eftersom jag redan har den installerad och aktiv med sequel 2 programet annars får jag två stycken syncrosofts license control installerade samtidigt och då undrar man ju var min ilok/usb nyckel kommer hamna som tillhör mitt stråkpaket gold complete från east west.

Sen lär man väl inte komma undan all registrering på programens respektive hemsidor ifall jag behöver licensiera om pust 😛

Jag är ju bara en enkel liten musikant som älskar musik men måste man kunna teknik så vad ska man göra annat än att hänga med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

License Control Center hanterar i alla fall alla licenser på USB-pinnen, challenge-response vet jag inte.

Varför du ska "spara" den andra hårddisken förstår jag inte (i och för sig smart tänkt 😄 )

- om C-disken kraschar får du ju ändå installera om allt.

Har du ljuden på C också, så försvinner ju de också.

Har du en stor C-disk så kan du lägga ljud-biblioteket där även om detta inte är det mest optimala.

Datorn ska läsa systemfiler och ljudfiler samtidigt, vilken belastar datorn mera. Kan ju funka bra

om man har en någorlunda vass dator.

Jag skulle nog lagt ljuden på den andra hårddisken. Man kan ju ha den som backup-disk också.

Det har du rätt i båda hårddiskarna är ju 250 gig så man kan ju ha ljud och även backup på den andra hårddisken. Sen har jag en väldigt liten hårddisk via usb på sidan av datorn och det var där jag tänkte lägga sequel 2 först och allt annat på C hårddisk och sen spara min nuvarande tomma E hårddisk som back up ja vi får se hur det här slutar hehe ja ja 😛

Usb hårddisken är alltså kopplad via usb 2.0 (Inte 1.0)

Redigerat av kvd669o
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en stor C-disk så kan du lägga ljud-biblioteket där även om detta inte är det mest optimala.

Datorn ska läsa systemfiler och ljudfiler samtidigt, vilken belastar datorn mera. Kan ju funka bra om man har en

någorlunda vass dator.

Datorn borde palla trycket för jag har 4 gig ram och windows xp home os + en 4 kärnig cpu på 2,40 GHZ och då 250 gig utrymme på C

Antagligen kommer programen jag ska installera att fråga om jag vill installera syncrosofts license control men då får jag säga nej eftersom jag redan har den installerad och aktiv med sequel 2 programet annars får jag två stycken syncrosofts license control installerade samtidigt och då undrar man ju var min ilok/usb nyckel kommer hamna som tillhör mitt stråkpaket gold complete från east west.

Sen lär man väl inte komma undan all registrering på programens respektive hemsidor ifall jag behöver licensiera om pust 😛

Jag är ju bara en enkel liten musikant som älskar musik men måste man kunna teknik så vad ska man göra annat än att hänga med 😄

Medaljens baksida 🙂 Det med "pappersexercisen alltså.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en stor C-disk så kan du lägga ljud-biblioteket där även om detta inte är det mest optimala.

Datorn ska läsa systemfiler och ljudfiler samtidigt, vilken belastar datorn mera. Kan ju funka bra om man har en

någorlunda vass dator.

Datorn borde palla trycket för jag har 4 gig ram och windows xp home os + en 4 kärnig cpu på 2,40 GHZ och då 250 gig utrymme på C

Antagligen kommer programen jag ska installera att fråga om jag vill installera syncrosofts license control men då får jag säga nej eftersom jag redan har den installerad och aktiv med sequel 2 programet annars får jag två stycken syncrosofts license control installerade samtidigt och då undrar man ju var min ilok/usb nyckel kommer hamna som tillhör mitt stråkpaket gold complete från east west.

Sen lär man väl inte komma undan all registrering på programens respektive hemsidor ifall jag behöver licensiera om pust 😛

Jag är ju bara en enkel liten musikant som älskar musik men måste man kunna teknik så vad ska man göra annat än att hänga med 😄

Medaljens baksida 🙂 Det med "pappersexercisen alltså.

Men sen så blir det roligt för nu har jag i alla fall program med naturliga trummor och stråkar och körer så lite mera proffsigt blir det i mina produktioner från och med nu förhoppningsvis 🙂 Bara jag kan ta mig igenom installation och syncrosoft och reggningar på hemsidor och att programen går i gång som jag vill he he 🙂

Redigerat av kvd669o
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har jag en väldigt liten hårddisk via usb på sidan av datorn och det var där jag tänkte lägga sequel 2 först och allt annat på C hårddisk och sen spara min nuvarande tomma E hårddisk som back up ja vi får se hur det här slutar hehe ja ja

Usb hårddisken är alltså kopplad via usb 2.0 (Inte 1.0)

USB-hårddiskar är lite långsamma om du ska kör mycket ljud.

Lycka till annars! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har jag en väldigt liten hårddisk via usb på sidan av datorn och det var där jag tänkte lägga sequel 2 först och allt annat på C hårddisk och sen spara min nuvarande tomma E hårddisk som back up ja vi får se hur det här slutar hehe ja ja

Usb hårddisken är alltså kopplad via usb 2.0 (Inte 1.0)

USB-hårddiskar är lite långsamma om du ska kör mycket ljud.

Lycka till annars! 😄

Tack så mycket sleap 🙂

I så fall kommer jag bara lägga sequel2 och dess ljudbanker på usb 2.0 hårddisken inte dom andra programen och dess ljudbanker.

Lycka till själv med din musik eller det du gör 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har jag en väldigt liten hårddisk via usb på sidan av datorn och det var där jag tänkte lägga sequel 2 först och allt annat på C hårddisk och sen spara min nuvarande tomma E hårddisk som back up ja vi får se hur det här slutar hehe ja ja

Usb hårddisken är alltså kopplad via usb 2.0 (Inte 1.0)

USB-hårddiskar är lite långsamma om du ska kör mycket ljud.

Lycka till annars! 😄

Tack så mycket sleap 🙂

I så fall kommer jag bara lägga sequel2 och dess ljudbanker på usb 2.0 hårddisken inte dom andra programen och dess ljudbanker.

Lycka till själv med din musik eller det du gör 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...