Jump to content
Annons

Changing Tires


Bengan (oregistrerad)

Ska jag göra färdigt låten  

6 röster

  1. 1. Ska jag göra färdigt låten

    • Ja
      3
    • Nej
      2


Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)

Tjallaballo!

Har gjort en skiss under kvällen och det är väl mer att betrakta som rå-rå-rå-skiss med två sunkiga gitarrrer och slasksång, men det är väl ändå ett musikaliskt (?) livstecken. Frågan är om det är ngt att göra kånntry av på riktigt eller om det skall sumpas helt och hållet. Nivåer, sångljud å ditten o datten är inget att kommentera i det här läget.....mer om låten är för jävla snodd eller om jag skall låta den gå åt kråkorna eller en sväng till i Cubase. Det tog väl 5-10 minuter o snickra ihop låten. 15 minuter att spela in (inkl att ta fram prylarna) och knappt två minuter i mixern. Med andra ord låter det rent för jävligt.

Förövrigt är det PRECIS så här min dag varit. Utom möjligtvis refrängen.

LÅTNAMN: Changing Tires

ARTIST/GRUPP: Bengan

GENRE: Tja, Kånntry, kanske?

LÅTLÄNGD: 1.20

KOMPOSITÖR: Bengan

PRODUCENT: Samma

EV. MEDVERKANDE:Nej

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 1.9 Mb

STATUS: KNAPP skisstatus

LÅTLÄNK:Låten

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du låter lite förkyld o lite slapp i mungipan när du sjunger 😉 har'u varit o käkat tuggtobak i staterna.. 😏

Att ta en annan låt och byta till roligare text är ju inne nu..men ska du behålla denna låten i dess skepnad får du nog utveckla den med större arr, trummor o hela paketet.. kanske lite aah-körer?

Du har ett skönt uttryck i rösten men det här kan bli bättre med lite mer jobb..

Kör på mannen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

JO...som sagt...det är ju en idiotskiss....vi får se. Tack Demonen!!! Ett visst mått av snuva/knarr i halsen finnes. Det medges! Får se vad som händer med låten.....kanske skiter i´t....

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhh bengan, du vet att jag älskar dina grejjer. Specielt Carry On, den har gått i min playlist många gånger! Mer sånt stuk skulle jag vilja höra från dej!

Nåväl slut med önskedrömandet. Låten var okej! borde variera lite mer kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Mantel: Känner inte igen ditt nick sedan innan?? Kul med nya förmågor dock. Finns en del akustiska skisser o prylar på hemsidan. Tack förresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Haha......ja...typ "Bengan sticker fram, Bengan sticker fram"...jo...det hade varit ngt det......

😆 äsch..det var ju Hackeman... btw..om Hackeman får tag på din sköna stämma blir det feta rubriker i TV 4 😏

Så det är bara att välja det som passar bäst..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Hacke har redan fått mitt tillstånd att remixa som han vill 😏....om utifall att jag skulle göra ngn vulgär visa. Knappast troligt..iofs....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Lethal: Tack. Basic och skiss. Inga intentioner till mästerverk alls. Kanske arrar upp med trumma/bas/akke under helgen. Sålde precis elgitarren...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...