Guest Bengan Posted November 14, 2004 Share Posted November 14, 2004 Tjallaballo! Har gjort en skiss under kvällen och det är väl mer att betrakta som rå-rå-rå-skiss med två sunkiga gitarrrer och slasksång, men det är väl ändå ett musikaliskt (?) livstecken. Frågan är om det är ngt att göra kånntry av på riktigt eller om det skall sumpas helt och hållet. Nivåer, sångljud å ditten o datten är inget att kommentera i det här läget.....mer om låten är för jävla snodd eller om jag skall låta den gå åt kråkorna eller en sväng till i Cubase. Det tog väl 5-10 minuter o snickra ihop låten. 15 minuter att spela in (inkl att ta fram prylarna) och knappt två minuter i mixern. Med andra ord låter det rent för jävligt. Förövrigt är det PRECIS så här min dag varit. Utom möjligtvis refrängen. LÅTNAMN: Changing Tires ARTIST/GRUPP: Bengan GENRE: Tja, Kånntry, kanske? LÅTLÄNGD: 1.20 KOMPOSITÖR: Bengan PRODUCENT: Samma EV. MEDVERKANDE:Nej INSPELNINGSÅR:2004 FORMAT: Mp3 STORLEK: 1.9 Mb STATUS: KNAPP skisstatus LÅTLÄNK:Låten Rock on! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammagrella Posted November 14, 2004 Share Posted November 14, 2004 Spar texten men utveckla låten! Lite väl vanlig gitarr-runda du kör där, känns lite dussin-aktig. Men du har som vanligt en jäkligt avspänd och naturlig sång. Du kan bättre Bengan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 14, 2004 Share Posted November 14, 2004 Hamma: Jo. Jag vet. Är nå´t inihelvetes musikringrostig överhuvudtaget nu dock... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Du låter lite förkyld o lite slapp i mungipan när du sjunger 😉 har'u varit o käkat tuggtobak i staterna.. 😏 Att ta en annan låt och byta till roligare text är ju inne nu..men ska du behålla denna låten i dess skepnad får du nog utveckla den med större arr, trummor o hela paketet.. kanske lite aah-körer? Du har ett skönt uttryck i rösten men det här kan bli bättre med lite mer jobb.. Kör på mannen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 JO...som sagt...det är ju en idiotskiss....vi får se. Tack Demonen!!! Ett visst mått av snuva/knarr i halsen finnes. Det medges! Får se vad som händer med låten.....kanske skiter i´t.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Äh, jag gillar såna här ultrabasic gitarrgrejer - låter Full Moon Fever. Bara att smacka på Jeff Lynne-körerna! 😏 Sången jättebra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Tackar Dan. Trodde bara du lyssnade på disco/housetrix!?!? 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Tackar Dan. Trodde bara du lyssnade på disco/housetrix!?!? 😆 Passa dig..han kanske rippar din sköna stämma och smäller på en úberhård disco-kagge 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 😏 Haha......ja...typ "Bengan sticker fram, Bengan sticker fram"...jo...det hade varit ngt det...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantel Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Åhh bengan, du vet att jag älskar dina grejjer. Specielt Carry On, den har gått i min playlist många gånger! Mer sånt stuk skulle jag vilja höra från dej! Nåväl slut med önskedrömandet. Låten var okej! borde variera lite mer kanske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Mantel: Känner inte igen ditt nick sedan innan?? Kul med nya förmågor dock. Finns en del akustiska skisser o prylar på hemsidan. Tack förresten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 😆 Haha......ja...typ "Bengan sticker fram, Bengan sticker fram"...jo...det hade varit ngt det...... 😆 äsch..det var ju Hackeman... btw..om Hackeman får tag på din sköna stämma blir det feta rubriker i TV 4 😏 Så det är bara att välja det som passar bäst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Hacke har redan fått mitt tillstånd att remixa som han vill 😏....om utifall att jag skulle göra ngn vulgär visa. Knappast troligt..iofs.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Njae, bättre har man ju hört från dig måste jag säga... Men vissa producenter har ju gjort dåliga låtar till bra låtar, och vissa producenter (som jag) har gjort bra låtar till dåliga låtar, men om Du gör en Bra produktion så kanske det slutar lyckligt i alla fall, trots att låten inte är mkt att komma med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Det var ödmjukt Viktor. Tackar för inputten. Får se vad som händer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lethal Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Mycket trevlig sång. Den skall bara vara en litet steg mindre slapp så är det bra. Låten känns lite basic som sagts innan, men det behöver inte nödväntigtvis vara något negativt. Den behöver bara lite mer hook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 17, 2004 Share Posted November 17, 2004 Lethal: Tack. Basic och skiss. Inga intentioner till mästerverk alls. Kanske arrar upp med trumma/bas/akke under helgen. Sålde precis elgitarren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted November 17, 2004 Share Posted November 17, 2004 Fortsätt så klart 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengan Posted November 17, 2004 Share Posted November 17, 2004 Tack Ägge! Får la arra loss lite då... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Vad hände med Bengan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Han "slutade" på egen begäran..tjötade lite med honom men han berättade inget speciellt skäl.. men han finns ju på msn, så kontakten är inte bruten Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 😲 Det är inte sant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts