Jump to content
Annons

Vad är den raka motsatsen till "bimbo"


Valle

Recommended Posts

Enligt vissa är en bimbo detsamma som en ung och vacker men ointelligent kvinna med tvivelaktigt rykte.

Men vad är då motsatsen?

En gammal och frånstötande men förståndig dam med angenämt rykte?

Jag undrar med anledning av en intressant slutsats jag hörde någon dra en gång: "Jag skulle inte ens ta i den där jävla bimbon med tång, det är min fru jag älskar."

Eh...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte om 'bimbo' är könsbundet, men för mig är det snarare en ytlig, ointressant och ganska korkad person det är i fråga om.

Motsatsen blir ju då ganska enkel, en varm, intressant och rätt intelligent människa 😉

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

"Bimbo" för mig är ingen vacker kvinna, det är en tjej som tror hon är snygg men egentligen är ganska motbjudande, typ Carolina Gynning eller Linda Rosing.

Intressant... Kan du också ge namn-exempel på tjejer som vet att de är snygga och som vet att de inte är särskilt motbjudande?

Hur vet du förresten att Carolina Gynning och Linda Rosing tror att de är snygga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant... Kan du också ge namn-exempel på tjejer som vet att de är snygga och som vet att de inte är särskilt motbjudande?

Det är nästan en konstig fråga. Jag känner nog hur många såna tjejjer som helst; utan att det är liksom märkvärdigt. "jag är nöjd med mitt utseende och inte fan är jag motbjudande" är en vanlig hållning bland tjejjer med lite "vanlig självkänsla".

Du känner dom oxå, Valle, eller hur:).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nästan en konstig fråga. Jag känner nog hur många såna tjejjer som helst; utan att det är liksom märkvärdigt. "jag är nöjd med mitt utseende och inte fan är jag motbjudande" är en vanlig hållning bland tjejjer med lite "vanlig självkänsla".

Visst är frågan i sig kanske konstig, men inte lika mycket dess syfte... Dingbats vet när tjejer tror att de är snygga... Så jag ville bara veta om/hur Dingbats vet när en tjej vet att hon är snygg... (och därför inte faller inom ramarna för hans definition av "Bimbo".) Det vara bara så jag menade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du förresten att Carolina Gynning och Linda Rosing tror att de är snygga?

Okej okej, framstår som att de tror att de är snygga. Det är väl inte nån strikt definition, det är bara en attityd och en framtoning som gör att jag tycker nån är en bimbo.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är en bimbo helt enkelt en ytlig tjej som ser bra ut och tar för sig. Det som krånglar till det är att även omgivningens fördomar verkar kunna sätta stämpeln, typ "hon VERKAR vara ytlig, så hon är en bimbo".

Raka motsatsen borde vara en djup, blyg och fysiskt oattraktiv människa. Finns det ett namn på sådana? Kristina Lugn kanske. Fast hon är inte blyg.

Men även folk som bara är rent allmänt djupa är väldigt långt ifrån bimbostämpeln, även om de är fysiskt attraktiva. Typ karaktärerna som franska skådespelerskan Audrey Tautou brukar gestalta. Eller poeter, emos och konstnärssjälar i största allmänhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är en bimbo helt enkelt en ytlig tjej som ser bra ut och tar för sig. Det som krånglar till det är att även omgivningens fördomar verkar kunna sätta stämpeln, typ "hon VERKAR vara ytlig, så hon är en bimbo".

Raka motsatsen borde vara en djup, blyg och fysiskt oattraktiv människa. Finns det ett namn på sådana? Kristina Lugn kanske. Fast hon är inte blyg.

Men även folk som bara är rent allmänt djupa är väldigt långt ifrån bimbostämpeln, även om de är fysiskt attraktiva. Typ karaktärerna som franska skådespelerskan Audrey Tautou brukar gestalta. Eller poeter, emos och konstnärssjälar i största allmänhet.

Personligen tycker jag att en bimbo oftast är oerhört oattraktiv..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är en bimbo helt enkelt en ytlig tjej som ser bra ut och tar för sig. Det som krånglar till det är att även omgivningens fördomar verkar kunna sätta stämpeln, typ "hon VERKAR vara ytlig, så hon är en bimbo".

Raka motsatsen borde vara en djup, blyg och fysiskt oattraktiv människa. Finns det ett namn på sådana? Kristina Lugn kanske. Fast hon är inte blyg.

Men även folk som bara är rent allmänt djupa är väldigt långt ifrån bimbostämpeln, även om de är fysiskt attraktiva. Typ karaktärerna som franska skådespelerskan Audrey Tautou brukar gestalta. Eller poeter, emos och konstnärssjälar i största allmänhet.

Personligen tycker jag att en bimbo oftast är oerhört oattraktiv..

/Daniel

jag också, men det beror mest på att de är så bitchiga för att de inte finner MIG attraktiv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...