Jump to content
Annons

Nya vst pluggins ute i marknaden?


Jonathanhitochdit

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Hej!

ska få en ny dator nu och köpa nya vst pluggins till den.

Har ni hört någon grym synth eller vst ljudbank som har kommit ut?

Den jag känner till just nu är NEXUS 2 som ser grym ut och intressant nu.

När det gäller vstsyntar beror det väl på vilken sorts musik du är intresserad av att göra vad som kan vara av intresse. Omnisphere är väl höstens stora släpp när det gäller vstsyntar. Kolla in den om den kan vara något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att när man vill ha naturliga riktiga trummor och stråkar och körer mm så kostar det en del pengar men när man tex behöver för hip hop och synt musik mm så verkar det finnas gott om gratis trum loopar för det + även gratis vst syntar så varför ska man spendera på en omnisphere tex ?

Det enda jag inte sett ännu är en vst som kan ta vilket ljud ,trumma eller annat ljud, och göra en arpeggio sequence av det,alltså en VST ARPEGGIO plugin för alla musikprogram oavsett DAW 😆

Redigerat av kvd669o
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

det finnas gott om gratis trum loopar för det + även gratis vst syntar så varför ska man spendera på en omnisphere tex ?

Har du hört eller testat någon gratis som kommer upp i den klassen? Finns inga gratis i den kalibern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som använder omnisphere synten idag alltså är den inte svår jobbad ? ja menar ju mer som finns på en synt desto mer rörigt brukar det bli.

Rörigt är ordet jag tänke på och även för konstiga ljud som man inte kan använda i en vanlig låt + att den slukar en himla massa cpu kraft åtminstone då jag pröva synten i en musik affär i stockholm och dom hade då en väldigt kraftig dator med mycket cpu och ram.

Överbevisa mig gärna om jag har helt fel. Dessutom valde jag jag program/plugin som ger naturliga ljud över denna synt eftersom jag gör mest

typ david foster produktioner och han brukar tex inte använda ett brinnande piano/burning piano i sina låtar precis,som ju då är ett ljud som finns i omnisphere 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att Omnisphere kräver lite av datorn och kanske inte blir en optimal plugg om man tänkt sig köra olika ljud från olika VSTi's..

Att ta med i beräkningen kanske..

Håller med fullständigt för det var det första som slog mig när jag bara testa lite enklare grejer på 4sounds i stockholm starka dator och omnisphere då rörde sig cpu ganska mycket och sa det till en snubbe som testa samtidigt med mig men han var allt för insnöad av att köpa den så jag antar han inte brydde sig om cpu utsugning 😆 studio tidning har gett bra betyg åt omnisphere men även dom påpekat detta med cpu

Link to comment
Dela på andra sajter

Stylus RMX är nog den mest CPU krävande sak jag provat, och Omnisphere beskrivs ju som en Atmosphere RMX.

Fast flera gånger kraftigare dessutom

harmoni och melodi är så mycket viktigare än själva ljudet,alltså det ska inte spraka och brusa men jag menar ett naturligt ljud i harmoni och bra melodi är viktigare för själen än ett brinnande piano ljud 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...