Jump to content
Annons

Inspelning med Elgura, 4 till 1st Groupchannel?


SoloNo1

Recommended Posts

Hej!

Något jag funderat lite över är hur många spelar in sina elguror?

Är det någon skillnad på att spela in 4st rena gitarrer panorerade, och sedan skicka dom till en groupchannel där Revalver finns som insert än att använda revalver som insert på varje kanal?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Borde man väl kunna göra, förutsatt att din groupchannel är stereo. Antar att det är för att spara datorkraft men är lite osäker på vilket inspelningsprogram du använder. I Cubase brukar jag mata på en ampsim på varje kanal och sedan använda den mäktiga Freeze-funktionen. Fördelen är att man då kan ha lite olika ljud på dubbarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

har du testat att koppla in flera gitarrer till samma stärkare? med dist så låter det inge vidare alltså... kan tänka mig det blir samma fula fenomen om du lägger en förstärkarplugg med dist på flera gitarrer samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Om du är helt säker på ditt ljud så räcker det ha Revalver, eller vilken man nu använder, på kanalen du spelar in och när du är nöjd bouncar den. Sparar ju även cpu med det. Ska man dubba är det bra ha några lite olika ljud och inte enbart köra med samma inställning på ampsimen. Själv kör jag med två olika lite mörkare på de som ska ligga i högra kanalen och ite ljusare som ligger till vänster i mixen. Dubbar varje ljud två gånger. Men prova vad du gillar bäst själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...