Jump to content
Annons

Stereomickens användningsområde


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Står i begrepp att skaffa en portabel inspelningsanläggning för att kunna spela in mitt eget band som är en trio med bas, trummor och gitarr, men förstås även spela in annat, kanske jazz från scen. Trummorna hade jag först tänkt spela in med Glyn Johnes omtalade metod. Men ju mer jag funderat på saken så verkar det vara bättre med en bra stereomick som Rödes NT4. Med den kan jag nog få samma sorts Bonhamsound som med Glyn Johnsmetoden som ju helt enkelt måste ge en viss dos av fasfel och krångel. Och med den metoden måste man enligt vissa här på forumet panorera ut fullt åt varje håll för att slippa fasfel, blir inte det lite väl gammaldags pingpongstereo?

Och satsar jag på en bra stereomick kan jag kanske använda den till så mycket mer än trummor?. Jag kommer nästan enbart att spela in akustiska ljud som trummor, sång, körer, pianon, osv. Vad jag läst mig till så är NT4 helt kanon till akustisk gitarr. Jag har en del mickar sen förr och kan även låna fler, men nån stereomick har varken jag eller nån av polarna.

Många gånger antar jag att det är enklare att få ett bra ljud med en stereomick än med två lösa, rätt eller fel?

Monomickar har jag några redan, både dynamiska och kondensator, men ingen stereo, ingen med nån klass på i alla fall.

Vad tror ni om att använda en NT4 ovanför trummorna även live för att få ut trummorna i PAt? När vi spelar live brukar vi oftast köra med bara kaggemick plus en(!) mono overhead, antingen SM57 eller AKG C1000S. NT4 med 12,5 millimeters membran borde väl vara mindre rundgångskänslig live än två stormembranare som NT1-A, tänker jag rätt där? Vi spelar ganska volymsvagt live så vi har oftast inget problem att få ut nog med trummor med bara en overhead.

Tror ni jag får större nytta av en stereomick än två stormembranare NT1-A?? Finns det andra alternativ till Rödes NT4 i samma prisklass? Använder ni ofta stereomickar överhuvudtaget, ni som pysslar i riktiga studios?

Här kan man höra trummor och piano inspelade med NT4:

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT4

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Damn it vilken köpångest du verkar ha GuitarNilsson. :rolleyes: Har läst en hel del av dina trådar och dina mål. Jag tror därav att du är ganska duktig på att fixa ihop ett schysst sound när ni lirar och vill fånga det på ett enkelt sätt. För en billig peng tror jag ZOOM H4 kan vara det ultimata. Krävs dock att soundet sitter redan när ni lirar. Inbyggd stereomick o allt.

Keep rockin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Damn it vilken köpångest du verkar ha GuitarNilsson. :rolleyes: Har läst en hel del av dina trådar och dina mål. Jag tror därav att du är ganska duktig på att fixa ihop ett schysst sound när ni lirar och vill fånga det på ett enkelt sätt. För en billig peng tror jag ZOOM H4 kan vara det ultimata. Krävs dock att soundet sitter redan när ni lirar. Inbyggd stereomick o allt.

Keep rockin!

Köpångest, ja helt klart, vem har inte det? Men att enbart spela in med en zoom H4 tänker jag inte göra, det blir 8 kanaler och 24-bitars ljud. NT4 kan man ju köra på ett niovolts batteri också och koppla den till en minidisc om man vill spela in i smyg eller riktigt enkelt. Rödemicken är nog bättre än de som sitter på zoomen. Köper jag en NT4 så får jag ju ungefär en zoom H4 på köpet om jag vill. Bärbar minidisc har jag redan.

Men jag är typ sugen på att höra andras erfarenhet av att spela in med stereomick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Damn it vilken köpångest du verkar ha GuitarNilsson. 😄 Har läst en hel del av dina trådar och dina mål. Jag tror därav att du är ganska duktig på att fixa ihop ett schysst sound när ni lirar och vill fånga det på ett enkelt sätt. För en billig peng tror jag ZOOM H4 kan vara det ultimata. Krävs dock att soundet sitter redan när ni lirar. Inbyggd stereomick o allt.

Keep rockin!

Ja det verkar onekligen svårt att komma fram till nåt. Liiite jobbigt med nya trådar heeela tiden inom samma fråga.

Det är inte samma fråga. Var finns de andra trådarna om hur man använder en stereomick? Och vad är forumet till för om inte att fråga? Ska man bara skryta över de dyra prylar man skaffat under tio år (som dessutom kanske någon annan person, en studioägare tex köpt) och om man inte gjort det utan är nybörjare med lite pengar ge fan i att varken skriva eller fråga nåt?

Och att spela in ett helt band med en zoom h4? Vad är det för seriöst svar? Vem fan spelar in så, låter onekligen som svammel. Tycker ni att min fråga inte är värd ett vettigt svar så låt bli att svara alls då, det finns andra på forumet som både har erfarenhet av stereomickar och vill dela med sig av den infon. Ni snackar bara skit är min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Damn it vilken köpångest du verkar ha GuitarNilsson. 😄 Har läst en hel del av dina trådar och dina mål. Jag tror därav att du är ganska duktig på att fixa ihop ett schysst sound när ni lirar och vill fånga det på ett enkelt sätt. För en billig peng tror jag ZOOM H4 kan vara det ultimata. Krävs dock att soundet sitter redan när ni lirar. Inbyggd stereomick o allt.

Keep rockin!

Ja det verkar onekligen svårt att komma fram till nåt. Liiite jobbigt med nya trådar heeela tiden inom samma fråga.

Det är inte samma fråga. Var finns de andra trådarna om hur man använder en stereomick? Och vad är forumet till för om inte att fråga? Ska man bara skryta över de dyra prylar man skaffat under tio år (som dessutom kanske någon annan person, en studioägare tex köpt) och om man inte gjort det utan är nybörjare med lite pengar ge fan i att varken skriva eller fråga nåt?

Och att spela in ett helt band med en zoom h4? Vad är det för seriöst svar? Vem fan spelar in så, låter onekligen som svammel. Tycker ni att min fråga inte är värd ett vettigt svar så låt bli att svara alls då, det finns andra på forumet som både har erfarenhet av stereomickar och vill dela med sig av den infon. Ni snackar bara skit är min åsikt.

Det var absolut inte menat som skit. Jag är nybörjare inom inspelning precis som du. Har precis som du däremot spelat en herrans massa år och har erfarenhet på det sättet. Jag tipsade om Zoomen för att jag tycker att det kan vara ett prisvärt alternativ och är lätthanterligt. Inte menat som kritik mot dig. Har inte några erfarenheter av dyra inspelningsprylar utan hankar mig fram på billiga/bra grejer. Så det var faktiskt ett tips från hjärtat utläst av dina tidigare frågor.

Ha det bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle använda en stereomick för att fånga placeringen av olika delar som frånger sig ljud i rummet. Men inte för att spela in en enskilld gitarr eller solosång.

Sång och elgitarr tänker jag spela in med monomickar... Det gör nog de flesta. Men "att fånga placeringen av olika delar som frånger sig ljud i rummet"? Det hängde jag inte riktigt med på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skämt åsido. Jag tycker ändå du ska skaffa dig 2st NT2-A så slipper du fundera mer. 😄

Skämt? Du är inte ett dugg kul, du sitter bara och skriver en massa skit.

Jag mailade Röde om det här med trumsound och deras snubbe svarade direkt att jag skulle satsa på en NT4.

Ang NT1-A och NT2-A så kunde jag lika gärna köra med N1-A om jag bara behövde cardiod pattern och klarade mig utan 8 och omni. Michael Buckley på Röde tror jag vet mer om mickar och studio än dig Analogfreak. Antagligen är han trevligare som person också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Skämt åsido. Jag tycker ändå du ska skaffa dig 2st NT2-A så slipper du fundera mer. 😄

Skämt? Du är inte ett dugg kul, du sitter bara och skriver en massa skit.

Jag mailade Röde om det här med trumsound och deras snubbe svarade direkt att jag skulle satsa på en NT4.

Ang NT1-A och NT2-A så kunde jag lika gärna köra med N1-A om jag bara behövde cardiod pattern och klarade mig utan 8 och omni. Michael Buckley på Röde tror jag vet mer om mickar och studio än dig Analogfreak. Antagligen är han trevligare som person också.

Om han nu har sagt att du ska satsa på NT-4... varför köper du inte dom då punkt och slut? Du verkar ju aldrig komma fram till nåt oavsett hur många råd och tips du får.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle använda en stereomick för att fånga placeringen av olika delar som frånger sig ljud i rummet. Men inte för att spela in en enskilld gitarr eller solosång.

Sång och elgitarr tänker jag spela in med monomickar... Det gör nog de flesta. Men "att fånga placeringen av olika delar som frånger sig ljud i rummet"? Det hängde jag inte riktigt med på...

Ljudens placering i stereobilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är forumet till för om inte att fråga?

Och att spela in ett helt band med en zoom h4? Vad är det för seriöst svar?

klart du ska fråga

en stereomick gör truminspelningen lättare för att undvika fasfel mellan just oh-mickarna, men du måste ändå kolla gentemot bastrumme å virvelmicken å ev andra mickar du använder

däremot kan du med två nt1 få samma säkra stereobild (lite krångligare uppsättning bara) men också ha möjligheten att använda dom som mono eller i en annan uppsättning än X/Y som förmodligen blir det närmaste alt till hur stereomicken funkar

att använda en H4 eller ännu hellre en H2 faktiskt är inget dumt förslag alls

H2 har två stereomickar riktade åt var sitt håll med möjlighet att spela in på fyra kanaler

ställ den mitt i rummet, samlas runt den - spela

en ganska rättvis bild borde ni då få hur ni låter

vill ni kolla hur ni funkar som band så är detta ypperligt

är ambitionen högre med inspelningen ska du nog satsa som du tänkt först

Link to comment
Dela på andra sajter

Skämt åsido. Jag tycker ändå du ska skaffa dig 2st NT2-A så slipper du fundera mer. 🙂

Skämt? Du är inte ett dugg kul, du sitter bara och skriver en massa skit.

Jag mailade Röde om det här med trumsound och deras snubbe svarade direkt att jag skulle satsa på en NT4.

Ang NT1-A och NT2-A så kunde jag lika gärna köra med N1-A om jag bara behövde cardiod pattern och klarade mig utan 8 och omni. Michael Buckley på Röde tror jag vet mer om mickar och studio än dig Analogfreak. Antagligen är han trevligare som person också.

Hej

Jag har en Röde NT4 och en Röde NT2a och jag är väldigt nöjd med båda.

NT4 låter bra och är lättarbetad. Små kondensator mikrofoner är som regel prisvärda. Jag tror att du skulle komma väldigt långt med en 1 NT4, 1 NTA 2A och kanske en AKD D112 och någon eller några sm 57or. Den dynamiska mikrofonerna är förhållandevis billiga och de kan du införskaffa undan för undan. Ett alternativ till NT4 är 2 NT5or som i princip är samma mikrofon som NT4 fast singlar.

MVH

Redigerat av Directsound
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Med 2st NT2:or för M-S upptagningar får man en stereobild som gör mest rättvisa utan utsläckningar. 🙂

(Om ni undrar så är det inte jag som rensat mina tidigare inlägg. Det är väl nån som tycker synd om herr Nilsson)

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råkade ut för en idiotgrej som gjorde att pengarna till mickköp försvann!

Jag hittade ju en beg Yamaha AW1600 digitalporta som jag efter lite prutning beställde via bussgods Trummisens brorsa jobbar på Bussgods så jag kan glutta in i paketen innan jag betalar, gjorde så även nu, där låg portan mycket riktigt. Betalade och for hem och packade upp den på riktigt.... Va fan... Då ser jag att det bara är två XLR-ingångar, det skulle ju vara åtta! Satans helvete, snart inser jag att det är en gammal modell som heter AW16G!

AW16G har mindre hårddisk, ingen USB-port, inte kompressor på varje ingång, Fantommatning bara på två kanaler, endast 16-bit. En apparat med snarlikt utseende som jag inte kan använda alls för mina syften. Skulle inte funka även om jag fått köpa den för 500 kr. Tvärlurad, nu får ni skratta om ni vill!

Jag ringde upp snubben, bra nog ilsken, fast jag höll igen. Han blev rätt knäckt, han sa att han var säker på att det var en AW1600, han hade köpt den för två år sen till deras coverband, spelat in en trumloop en gång och sen ställt undan den. Jag funderade ju om han ljög, den rätta modellen AW1600 kom ut 2005. Men han sa ändå att det bara var för mig att skicka tillbaks den och det gjorde jag i måndags. Sen var det oroligt, jag visste ju inte om han skulle lösa ut den, han kunde ju tex vara skyldig pengar åt alla håll och ha kronofogden efter sig, då skulle jag aldrig mer få se mina 5335 kr som jag lagt ut. Men igår kollade polarn på Bussgods upp sin dator, paketet var utlöst i Luleå, i och med det är jag garanterad pengarna tillbaka, jag får igen dem om två, tre bankdagar som det kallas.

Därför har jag dragit ut på köp av grejerna. Nu åker jag på att betala fullpris på en ny porta från Thomann...

Övre bilden visar annonsen som tydligt med både bild och ord beskriver en AW1600.

Bild nr 2 visar vad jag packade upp hemma och bild nr 3 en annan annons där rätt innehåll beskrivs ... Jag sparade annonsen och alla våra mail för eventuell polisanmälan, det slipper jag som tur är. Slapp även åka till Piteå där killen bor och med hot om våld hämta pengarna, det tyckte mina polare att jag skulle göra direkt, han blåser säkert folk hela tiden trodde dom.

Länken nederst visar annonsen som säljaren ändrat nu, han verkar trots allt ärlig. Men hur f-n kan man vara så ovetande om vad man säljer? Det står ju rätt så tydligt på grejerna vad det är. Det var bra nära att jag blev blåst, ni kan ju fatta hur förbannad jag blev på mig själv att jag inte lyfte lite mer på portan när jag öppnade kartongen, då hade jag direkt sett att det bara var två XLR-ingångar! Hade det inte ordnat och snubben tagit tillbaka portan hade jag aldrig berättat det här, vilken skam!

http://www.annonsdirekt.se/asp/soegning/de...nonceid=5473925

post-8284-1224749756_thumb.jpg

post-8284-1224750216_thumb.jpg

post-8284-1224750831_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Det sa jag till dig på ett tidigt stadium att den bara har 2 XLR in, men som vanligt hånade ju du bara mig. Så där kan det gå då! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Med 2st NT2:or för M-S upptagningar får man en stereobild som gör mest rättvisa utan utsläckningar. 🙂

(om ni undrar så är det inte jag som rensat mina tidigare inlägg. Det är väl nån som tycker synd om herr Nilsson)

Du har nog ögonen på dig, skriv mindre trams så är det säkert ingen som rensar heller. Du kan en massa om inspelningsteknik men i stället för att dela med dig av det lägger du ner en massa tid på att reta folk, ingen bra reklam för dig själv som ljudtekniker?...

Men du menar alltså att jag får en ännu bättre stereobild med NT2A än med stereomicken? Skulle jag använda omni, eller 8-karaktäristiken då? Ska jag kosta på mig NT2 i stället för NT1 får jag inte råd med EV kaggemicken. Är skillnaden så stor kanske jag ska köpa NT2 i alla fall och köra med min Beta58 på kaggen tills jag får råd med en EV N/D 868.

Förklara gärna mer skillnaden och fördelen med NT2A jämfört med både NT1A och NT4. Det är viktigt för mig att det blir rätt från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Med 2st NT2:or för M-S upptagningar får man en stereobild som gör mest rättvisa utan utsläckningar. 🙂

(om ni undrar så är det inte jag som rensat mina tidigare inlägg. Det är väl nån som tycker synd om herr Nilsson)

Du har nog ögonen på dig, skriv mindre trams så är det säkert ingen som rensar heller. Du kan en massa om inspelningsteknik men i stället för att dela med dig av det lägger du ner en massa tid på att reta folk, ingen bra reklam för dig själv som ljudtekniker?...

Men du menar alltså att jag får en ännu bättre stereobild med NT2A än med stereomicken? Skulle jag använda omni, eller 8-karaktäristiken då? Ska jag kosta på mig NT2 i stället för NT1 får jag inte råd med EV kaggemicken. Är skillnaden så stor kanske jag ska köpa NT2 i alla fall och köra med min Beta58 på kaggen tills jag får råd med en EV N/D 868.

Förklara gärna mer skillnaden och fördelen med NT2A jämfört med både NT1A och NT4. Det är viktigt för mig att det blir rätt från början.

Du skulle inte köpt en AW16G jag avrådde ju dig från det.

Ja med 2st NT2 så ställer du Mid-micken som cardioid och Side-micken som 8. Eftersom de båda mickarnas membran befinner sig på samma avstånd från samtliga trummor så uppstår ingen tidsskillnad och då inga utsläckningar av fasen. Det blir mer naturtroget. Den här micktekniken är väl beprövad men tyvärr underskattad då den är komplicerad att tillämpa för den oerfarne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sa jag till dig på ett tidigt stadium att den bara har 2 XLR in, men som vanligt hånade ju du bara mig. Så där kan det gå då! 🙂

AW1600 har 8 st XLR ingångar. Att köpa en AW16G var aldrig aktuellt, den är ju inte stort bättre än den porta jag redan har, jag visste inte ens att det fanns nåt som heter AW16G förrän jag packade upp kartongen. Är det nån som blivit hånad är det väl jag? Jag har faktiskt läst på utländska forum om många som tänkt lika som jag, de har gått från dataprogram till att istället använda en AW1600 pga stabiliteten bla a. Gör jag en bra inspelning kan jag skicka de obearbetade filerna till vilken superstudio som helst. Men då gäller det att ha så lite fasfel och skräp som möjligt redan från början, behöver alltså all hjälp jag kan få här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med 2st NT2:or för M-S upptagningar får man en stereobild som gör mest rättvisa utan utsläckningar. 🙂

(om ni undrar så är det inte jag som rensat mina tidigare inlägg. Det är väl nån som tycker synd om herr Nilsson)

Du har nog ögonen på dig, skriv mindre trams så är det säkert ingen som rensar heller. Du kan en massa om inspelningsteknik men i stället för att dela med dig av det lägger du ner en massa tid på att reta folk, ingen bra reklam för dig själv som ljudtekniker?...

Men du menar alltså att jag får en ännu bättre stereobild med NT2A än med stereomicken? Skulle jag använda omni, eller 8-karaktäristiken då? Ska jag kosta på mig NT2 i stället för NT1 får jag inte råd med EV kaggemicken. Är skillnaden så stor kanske jag ska köpa NT2 i alla fall och köra med min Beta58 på kaggen tills jag får råd med en EV N/D 868.

Förklara gärna mer skillnaden och fördelen med NT2A jämfört med både NT1A och NT4. Det är viktigt för mig att det blir rätt från början.

Du skulle inte köpt en AW16G jag avrådde ju dig från det.

Ja med 2st NT2 så ställer du Mid-micken som cardioid och Side-micken som 8. Eftersom de båda mickarnas membran befinner sig på samma avstånd från samtliga trummor så uppstår ingen tidsskillnad och då inga utsläckningar av fasen. Det blir mer naturtroget. Den här micktekniken är väl beprövad men tyvärr underskattad då den är komplicerad att tillämpa för den oerfarne.

Tack för den förklaringen, det låter ju klockrent. Då skulle jag teoretiskt kunna köpa en NT2A och en NT1A för att komma lite billigare undan och få råd även med kaggemicken för nästan 2300:-.

http://www.thomann.de/se/ev_nd868_ndymserie.htm

Att sätta upp mickarna så här kan väl inte vara så svårt ändå? Med lite mätningar så avstånden stämmer borde det bli galant. Samma grej kan jag använda när jag spelar in en kör.

"Du skulle inte köpt en AW16G jag avrådde ju dig från det". Jag tänkte aldrig köpa den som sagt, visste inte att det fanns en sån modell.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Det sa jag till dig på ett tidigt stadium att den bara har 2 XLR in, men som vanligt hånade ju du bara mig. Så där kan det gå då! 🙂

AW1600 har 8 st XLR ingångar. Att köpa en AW16G var aldrig aktuellt, den är ju inte stort bättre än den porta jag redan har, jag visste inte ens att det fanns nåt som heter AW16G förrän jag packade upp kartongen. Är det nån som blivit hånad är det väl jag? Jag har faktiskt läst på utländska forum om många som tänkt lika som jag, de har gått från dataprogram till att istället använda en AW1600 pga stabiliteten bla a. Gör jag en bra inspelning kan jag skicka de obearbetade filerna till vilken superstudio som helst. Men då gäller det att ha så lite fasfel och skräp som möjligt redan från början, behöver alltså all hjälp jag kan få här på forumet.

Den här då? http://www.blocket.se/vi/12716603.htm?ca=12_s

Den har iofs bara 2 XLR men de övriga är TRS, alltså balancerade ingångar som du enkelt fixar övergångar till. XLR-hona i ena änden och TRS i andra.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Eftersom du vill undvika att sätta upp så många mickar så tycker jag att stormebransmickar är att föredra eftersom de är känsligare och tar upp lägre frekvenser och ger bättre dynamik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sa jag till dig på ett tidigt stadium att den bara har 2 XLR in, men som vanligt hånade ju du bara mig. Så där kan det gå då! 🙂

AW1600 har 8 st XLR ingångar. Att köpa en AW16G var aldrig aktuellt, den är ju inte stort bättre än den porta jag redan har, jag visste inte ens att det fanns nåt som heter AW16G förrän jag packade upp kartongen. Är det nån som blivit hånad är det väl jag? Jag har faktiskt läst på utländska forum om många som tänkt lika som jag, de har gått från dataprogram till att istället använda en AW1600 pga stabiliteten bla a. Gör jag en bra inspelning kan jag skicka de obearbetade filerna till vilken superstudio som helst. Men då gäller det att ha så lite fasfel och skräp som möjligt redan från början, behöver alltså all hjälp jag kan få här på forumet.

Den här då? http://www.blocket.se/vi/12716603.htm?ca=12_s

Den har iofs bara 2 XLR men de övriga är TRS, alltså balancerade ingångar som du enkelt fixar övergångar till. XLR-hona i ena änden och TRS i andra.

Men den har väl ingen fantommatning på telejacken? Som jag fattat och läst så är AW1600 en modernare och bättre grej än den där. Den där annonsören begär samma pris för en beg som en ny AW1600 kostar hos Thomann. Jag har inte fattat vad som skulle kunna vara bättre med Yamaha AW-4416, lite svårt att hitta bra info.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du vill undvika att sätta upp så många mickar så tycker jag att stormebransmickar är att föredra eftersom de är känsligare och tar upp lägre frekvenser och ger bättre dynamik.

Kollade lite på frekvenskurvan på NT4, den dalar lite från 100 hz och nedåt. Med stormembrananare kan jag alltså räkna med mer bottensmosk från golvpukorna?

Räknade nyss ihop vad en ny AW1600, en NT1A, en NT2A och en EV N/D 868 skulle kosta hos Thomann... 15560 kr. För att gå iland med det måste jag även få min veteranbil såld. Kanske köper jag en trisslott sen idag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick precis hem en NT-4 som jag tänkte använda som OH på trummor... Skall spela in på måndag så jag kan återkomma med en snabbrecension efter det..... om jag kommer ihåg det 🙂 .... men vad jag har hört så kommer den nog funka bra :-)

Ha D

Det vore kul att höra om!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick precis hem en NT-4 som jag tänkte använda som OH på trummor... Skall spela in på måndag så jag kan återkomma med en snabbrecension efter det..... om jag kommer ihåg det 😉 .... men vad jag har hört så kommer den nog funka bra :-)

Ha D

Mickar ni även varje trumma separat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...