Jump to content
Annons

hate it or love it...


clabbe

Recommended Posts

Om jag slarvar bort min skiva med cubase så behöver jag inte köpa en ny för 8000:- utan ringer till MI7 och får en ny skickad till mig (för tillverkningskostnadspris o frakt).

Så då måste det vara rätten att använda programmet jag betalar för!

Nej nej!

Du betalar för licensen som ligger på dongeln!

Slarvar du bort den så får du köpa en ny för 8000:- och se till att ditt försäkringsbolag tar smällen.

Du får inte modifiera (cracka) en programvara bara för att du köpt den.

/Pär

Jar har inte skrivit någonstans om att slarva bort dongeln!

Däremot att slarva bort skivan med installation på, vet folk som fått en ny skiva när de slarvat bort denne!

Jag anser fortfarande att det är rätten att använda programmet/musiken jag betalar för och tror även jag skulle vunnit i en rättegång!

Tex så äger jag Komplete3 men om någon spelar in hos mig och använder dessa program så har denne inte rätt att släppa detta för allmänheten, så det måste betyda att det är rätten att använda programmet som menas och inte att man betalat för att få äga skivan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag anser fortfarande att det är rätten att använda programmet jag betalar för och tror även jag skulle vunnit i en rättegång!

ja installerad på en dator i taget med dongle ansluten

Upprepar!!!!!

Jag är övertygad om att i en rättegång så hade fallet blivit nerlagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nästan lust att tanka hem en fulCubase SE3 och installera i min musikburk OCH plocka bort dongeln och sedan polissanmäla mig själv för att se om målet hade lagts ner eller om jag hade vunnit eller förlorat!

Kunde varit en kul och intressant sak för att driva (tvinga) utvecklingen en smula framåt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nästan lust att tanka hem en fulCubase SE3 och installera i min musikburk OCH plocka bort dongeln och sedan polissanmäla mig själv för att se om målet hade lagts ner eller om jag hade vunnit eller förlorat!

Men Fredde... Du kan väl inte begå ett brott för att se om du kan åka dit för ett annat... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nästan lust att tanka hem en fulCubase SE3 och installera i min musikburk OCH plocka bort dongeln och sedan polissanmäla mig själv för att se om målet hade lagts ner eller om jag hade vunnit eller förlorat!

Men Fredde... Du kan väl inte begå ett brott för att se om du kan åka dit för ett annat... 🙂

Menar du att det är ett brott att använda sig av ett program som Cubase 😄😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser fortfarande att det är rätten att använda programmet/musiken jag betalar för och tror även jag skulle vunnit i en rättegång!

Ja, rätt att använda programmet i enlighet med eventuella licensavtal och gällande rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser fortfarande att det är rätten att använda programmet jag betalar för och tror även jag skulle vunnit i en rättegång!

ja installerad på en dator i taget med dongle ansluten

Upprepar!!!!!

Jag är övertygad om att i en rättegång så hade fallet blivit nerlagt!

motivera gärna varför - förutom att rätten kanske anser det som ett petitessbrott å inte har tid med dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser fortfarande att det är rätten att använda programmet/musiken jag betalar för och tror även jag skulle vunnit i en rättegång!

Ja, rätt att använda programmet i enlighet med eventuella licensavtal och gällande rätt.

Å, fast kanske är det lite just det han menar att hans eventuella licensavtal och gällande rätt säger... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser fortfarande att det är rätten att använda programmet jag betalar för och tror även jag skulle vunnit i en rättegång!

ja installerad på en dator i taget med dongle ansluten

Upprepar!!!!!

Jag är övertygad om att i en rättegång så hade fallet blivit nerlagt!

motivera gärna varför - förutom att rätten kanske anser det som ett petitessbrott å inte har tid med dig

Jag anser att om jag betalar för att använda ett program så skall jag kunna hämta hem programmet på det sätt som passar mig.

Sedan om det behövs ett rättsfall för att bevisa att jag har rätt och programtillverkare har fel är en annan historia.

Är fortfarande helt övertygad om att tillverkare, domare etc.. inte bryr sig ett skit om hur och var jag hämtar mina filer så länge jag har betalat tillverkaren för rätten att använda "mina" köpta program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser fortfarande att det är rätten att använda programmet/musiken jag betalar för och tror även jag skulle vunnit i en rättegång!
Ja, rätt att använda programmet i enlighet med eventuella licensavtal och gällande rätt.

Å, fast kanske är det lite just det han menar att hans eventuella licensavtal och gällande rätt säger... 😄

Öh, va?

Oj, förlåt! Vad jag försökte säga var följande: när han (Fredrik) säger att han anser "att det är rätten att använda programmet/musiken [han] betalar för", så är det så han kanske tolkar (sina) eventuella licensavtal samt gällande rätt. Du utgick ifrån att han inte nödvändigtvis förstod det själv.

Jag kan vara rätt så otydlig ibland... sorry!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, förlåt! Vad jag försökte säga var följande: när han (Fredrik) säger att han anser "att det är rätten att använda programmet/musiken [han] betalar för", så är det så han kanske tolkar (sina) eventuella licensavtal samt gällande rätt. Du utgick ifrån att han inte nödvändigtvis förstod det själv.

Jag kan vara rätt så otydlig ibland... sorry!

Ja, det är det man betalar för men den rätten är ju inte oinskränkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...