Jump to content
Annons

[Löst] Hörlursport fram på moderkort/chassi


Tracer

Recommended Posts

Jag har nyligen inhandlat mig en ny dator.

Moderkortet (ett Asus P5Q Deluxe) har ett internt 7.1-ljudkort och chassit (ett

Lian Li PC-V1100 Plus II) har två st ljudportar (en in och en ut) på framsidan som jag kopplade ihop med moderkortet. I datorn sitter även ett EMU 0404 Pci ljudkort.

Nu till min fråga. Går det att sammankoppla EMU-kortet med främre portarna på nåt smidigt vis? För t.ex. hörlurar och liknande.

/ Fredrik

Edit: La till lite länkar...

Redigerat av Tracer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Nej jag tror inte det finns någon smidigt sätt.

Möjligen om Emu kortet har någon analog koppling ala Creative korten från hedenhös.

Då skulle du kunna trycka in Emu kortet på ditt moderkort och få lyssning via portarna i ditt chassi.

Alternativt att du helt enkelt drar en kabel bakifrån ditt Emukort till uttagen i chassit, inte precis snyggt och ingen hörlursförstärkning blir det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag tror inte det finns någon smidigt sätt.

Möjligen om Emu kortet har någon analog koppling ala Creative korten från hedenhös.

Då skulle du kunna trycka in Emu kortet på ditt moderkort och få lyssning via portarna i ditt chassi.

Alternativt att du helt enkelt drar en kabel bakifrån ditt Emukort till uttagen i chassit, inte precis snyggt och ingen hörlursförstärkning blir det heller.

Hmm, vet inte om det finns nån analog koppling, men är tveksam faktiskt.. EMU kortet har bara en utgång och den har jag slängt in i mixerbordet.. Skulle väl isåfall vara att jag drar en sladd från "Controlroom"-utgången på mixerbordet till LINE in på det interna ljudkortet då kanske.. Skulle det funka tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jao, får väl köra på det istället.. Synd egentligen, det var en av anledningarna till att jag köpte chassit..

borde kollat upp innan ifall det var möjligt att koppla ihop.. men men, man lär så länge man lever 🙂

tack för svaren iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hittade en lösning... kopplade från EMU till mixerbordet (MB), från MB-CTRL RM till Linjeingången på det interna ljudkortet.. Nu får jag ut ljud från hörlursutgångenpå framsidan, och det verkar inte vara nån latency.. plus att jag fick separat volymkontroll för de andra hörlurarna 😉

Smidigt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Hittade en lösning... kopplade från EMU till mixerbordet (MB), från MB-CTRL RM till Linjeingången på det interna ljudkortet.. Nu får jag ut ljud från hörlursutgångenpå framsidan, och det verkar inte vara nån latency.. plus att jag fick separat volymkontroll för de andra hörlurarna 😉

Smidigt 😲

Latency u will have.

Spela in samtidigt som du lyssnar via datornsljudkort...

Men skall du lyssna samtidigt som någon annan spelar in så spelar det mindre roll.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...