Jump to content
Annons

JAM's fruktansvärda hemsida.


FlyRider

Recommended Posts

Glaskatten (oregistrerad)
Jag bara väntar och hoppas att Thomann ska öppna en butik här snart. Spelar ingen roll om det så skulle ta mig en timmes resväg dit och en hem. Det vore det värt. Kanske vi ska gå ihop och kräva det av dem och se vad som händer?

Kan du tyska? Risken att Thomann skulle öppna en affär i Sverige är nog minimal, de vill tjäna pengar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 142
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det är allt för taskig attityd redan i allt för många butiker och det behövs verkligen inte mera av den sorten.

Jo, fast ännu mer så behövs humor, världen är full av humorbefriade människor, förvånansvärt många av dessa är prettomusiker....

jävligt trueeee!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Risken att Thomann skulle öppna en affär i Sverige är nog minimal, de vill tjäna pengar....

Risken? Jag ser det som en chans!

Se det mer som no chance...

Tänk på att Thomann tjänar stora pengar på sina stordriftsfördelar i liten skala skulle de förlora pengar liksom de flesta butiker gör idag...

Se kan man fråga sig varför inte Thomann är billigare än vad de är idag, för egentligen så är de ofta inte billigare än betydligt mindre konkurrenter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomanns sida är ju outstanding, men då har dom förmodlingen lagt sjukt mkt pengar på siten också.

Thomanns sida är ju faktiskt riktigt tråkigt designad och ganska dålig sett till deras resurser. Nej tacka vet jag Musicstore´s och Musikproduktives för att inte tala om Musicians friend...

Alltså, strunt samma om den inte är jättesnygg. Funktionalitet är det viktigaste. Jam's är varken funktionell eller snygg. Thommans är i alla fall funktionell

På vilket sätt? Jag tycker Thomanns sidor är rätt grötiga och fyllda med tysksvengelska...

Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna...

Jag ser inte nån större skillnad på Thomann och de sidor du räknade upp. De verkar vara ungefär lika bra/dåliga. Tycker de verkar ha samma "grötighetsgrad" också. Men jag har iofs inte tittat ingående på dem, bara bläddrat runt lite på varje för att få ett helhetsintryck, nu när du skrev om dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken att Thomann skulle öppna en affär i Sverige är nog minimal, de vill tjäna pengar....

Risken? Jag ser det som en chans!

Tänk ifall Thomann konkurrerar ut alla kedjor här i Sverige. Då kan vi nog vänta oss en liten(stor) prisökning hos dem. Har man inga konkurrenter så behöver man inte vara billig heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte handla på Jam mer. En annan gång när jag skulle köpa en Korg Padkontrol, så verkade det mest som att jag kom in i butiken och störde personalen. En snubbe satt i kassan och orkade knappt lyfta blicken från tidningen han kollade i.

Det är väl inte så konstigt. Han läste ju Studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bara väntar och hoppas att Thomann ska öppna en butik här snart. Spelar ingen roll om det så skulle ta mig en timmes resväg dit och en hem. Det vore det värt. Kanske vi ska gå ihop och kräva det av dem och se vad som händer?

Kan du tyska? Risken att Thomann skulle öppna en affär i Sverige är nog minimal, de vill tjäna pengar....

Thomann har en bunt svenska medarbetare och ett ännu större pack med engelsktalande, jag tror nog vi kan klara av att skicka ett mail till dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag bara väntar och hoppas att Thomann ska öppna en butik här snart. Spelar ingen roll om det så skulle ta mig en timmes resväg dit och en hem. Det vore det värt. Kanske vi ska gå ihop och kräva det av dem och se vad som händer?

Kan du tyska? Risken att Thomann skulle öppna en affär i Sverige är nog minimal, de vill tjäna pengar....

Thomann har en bunt svenska medarbetare

En bunt? Snarare 1 och en halv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag ser inte nån större skillnad på Thomann och de sidor du räknade upp. De verkar vara ungefär lika bra/dåliga. Tycker de verkar ha samma "grötighetsgrad" också. Men jag har iofs inte tittat ingående på dem, bara bläddrat runt lite på varje för att få ett helhetsintryck, nu när du skrev om dem.

Thomann leder nog grötligan, fast de har ju iofs väldigt mycket på sin site varav mycket snurrar.....

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, snacka om urartning, hemsidor kan alltid vara bättre, handlar bara om att användargränsnittet ska passa just DIG,

och nu kanske gänget Antoni tycker om just detta ogästvänliga användargränsnitt.

Enligt min mening så har ja inte stött på så mycket problem från jam, bara fått lite rabatter!

kan hålla med om att det tar tid att få saker, har inte upplevt det själv då ja fått bra service, med snabba leveranstider, men några vänner har beställt saker för veckor sedan

och inte hört ett pip från dom. Men! Det händer ibland i alla kedjor, och att jam har egenimport kan man absolut inte klaga på då priset sjunker, inte kvalitén.

JAG har då rakt inte haft några som helst problem med de JJLabs prylar ja har köpt eller lånat.

Jam håller ett relativt bra pris, men Thomann är väll den "lilla" farliga jätten som tar över så småningom....

Dessutom så undrar jag, eftersom jag hörde att Musik Börsen var sålt och numera Norskt, om nu Jam är största Sverige ägda musikkedjan, eller om 4-sound ligger bra till?

Luthman, och därigenom också 4-soundbutikerna, ingår numera i samma företag som musikbörsen...det är väl härligt med Oligopol!!!???

Link to comment
Dela på andra sajter

Luthman, och därigenom också 4-soundbutikerna, ingår numera i samma företag som musikbörsen...det är väl härligt med Oligopol!!!???

Isåfall är väll Jam Sveriges största Sverigeägda kedja?

Norge kommer köpa hela sverige så småningom........ BAH!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk ifall Thomann konkurrerar ut alla kedjor här i Sverige. Då kan vi nog vänta oss en liten(stor) prisökning hos dem. Har man inga konkurrenter så behöver man inte vara billig heller.

De har ju fortfarande konkurrenter inom internethandeln, så de kan nog inte höja sina priser nämnvärt innan folk går någon annanstans.

Nackdelen med internetbutiker är ju att folk sätter mindre sentimentalt värde i dem och har därför lättare att byta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte nån större skillnad på Thomann och de sidor du räknade upp. De verkar vara ungefär lika bra/dåliga. Tycker de verkar ha samma "grötighetsgrad" också. Men jag har iofs inte tittat ingående på dem, bara bläddrat runt lite på varje för att få ett helhetsintryck, nu när du skrev om dem.

Thomann leder nog grötligan, fast de har ju iofs väldigt mycket på sin site varav mycket snurrar.....

Men de har, till skillnad från många andra, åtminstone en sökfunktion som fungerar. Väldigt bra dessutom, möjligtvis nån enstaka gång att man fått söka om.

Jam och Musikbörsens hemsidor är ju katastrofala på olika sätt, även om båda har en jäkligt låg snittnivå.. Musikbörsen saknar bilder på en sådär 90 % av sina produkter och man får ofta leta omkring bra länge för att hitta det man letar efter. Jam måste ju vara sponsrade av något företag som byter ut deras scrollknappar stup i kvarten, tyvärr har de inte tänkt på att kunden får byta ut sin mus själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna...

För de som inte visste det så har Jam visst en jättebra hemsida - det finns ju några unika instrument på den.

Jag menar textsnittet och smidigheten osv. spelar ingen roll, det är innehållet och endast innehållet som räknas.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte nån större skillnad på Thomann och de sidor du räknade upp. De verkar vara ungefär lika bra/dåliga. Tycker de verkar ha samma "grötighetsgrad" också. Men jag har iofs inte tittat ingående på dem, bara bläddrat runt lite på varje för att få ett helhetsintryck, nu när du skrev om dem.

Thomann leder nog grötligan, fast de har ju iofs väldigt mycket på sin site varav mycket snurrar.....

Men de har, till skillnad från många andra, åtminstone en sökfunktion som fungerar. Väldigt bra dessutom, möjligtvis nån enstaka gång att man fått söka om.

Indeed

Link to comment
Dela på andra sajter

Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna...

För de som inte visste det så har Jam visst en jättebra hemsida - det finns ju några unika instrument på den.

Jag menar textsnittet och smidigheten osv. spelar ingen roll, det är innehållet och endast innehållet som räknas.

😏

Det är ju lite utseende och användarvänlighet som vi diskuterar nu, inte deras sortiment.. Utbudet är ju grymt, problemet är att det tar sån jäkla tid att märka det eftersom det tar en halvtimme att scrolla ner för varje mer eller ännu mer dåligt organiserad sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna...

För de som inte visste det så har Jam visst en jättebra hemsida - det finns ju några unika instrument på den.

Jag menar textsnittet och smidigheten osv. spelar ingen roll, det är innehållet och endast innehållet som räknas.

😏

Det är ju lite utseende och användarvänlighet som vi diskuterar nu, inte deras sortiment.. Utbudet är ju grymt, problemet är att det tar sån jäkla tid att märka det eftersom det tar en halvtimme att scrolla ner för varje mer eller ännu mer dåligt organiserad sida.

Precis

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag ser inte nån större skillnad på Thomann och de sidor du räknade upp. De verkar vara ungefär lika bra/dåliga. Tycker de verkar ha samma "grötighetsgrad" också. Men jag har iofs inte tittat ingående på dem, bara bläddrat runt lite på varje för att få ett helhetsintryck, nu när du skrev om dem.

Thomann leder nog grötligan, fast de har ju iofs väldigt mycket på sin site varav mycket snurrar.....

Men de har, till skillnad från många andra, åtminstone en sökfunktion som fungerar. Väldigt bra dessutom, möjligtvis nån enstaka gång att man fått söka om.

Jam och Musikbörsens hemsidor är ju katastrofala på olika sätt, även om båda har en jäkligt låg snittnivå.. Musikbörsen saknar bilder på en sådär 90 % av sina produkter och man får ofta leta omkring bra länge för att hitta det man letar efter. Jam måste ju vara sponsrade av något företag som byter ut deras scrollknappar stup i kvarten, tyvärr har de inte tänkt på att kunden får byta ut sin mus själv.

Ja det där är något att som man retar sig på på musikbörsen att så otroligt mycket saknar bild. Varför har man med dem överhuvudtaget om man inte ens kan fixa bilder? Hur svårt är det? Eller är det av ren snålhet att inte göra det? Tror nog det senare och ett ointresse för kunder med. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Luthman, och därigenom också 4-soundbutikerna, ingår numera i samma företag som musikbörsen...det är väl härligt med Oligopol!!!???

Isåfall är väll Jam Sveriges största Sverigeägda kedja?

Norge kommer köpa hela sverige så småningom........ BAH!

Problemet är att även Jam köper av samma leverantörer som redan äger 4sound och Musikbörsen...Egentligen borde det hela vara något för konkurrensverket att kika på. Det är helt sjukt att några av dom största leverantörerna har sånt inflytande över vad som säljs i butikerna och till vilka priser. Inte undra på att så många handlar av thomann istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna...

För de som inte visste det så har Jam visst en jättebra hemsida - det finns ju några unika instrument på den.

Ok, jag visste inte det. Jag ångrar mig. Sidan är bra, trots det dåliga upplägget, som ju egentligen bara är charmigt och den felaktiga informationen är ju bara skojig. Det är ju så mycket roligare att ringa till dem och fråga om de har några spännande, unika instrument på lager.

Bara så att alla förstår, så är det här ett så kallat ironiskt inlägg som jag brukar skriva ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Luthman, och därigenom också 4-soundbutikerna, ingår numera i samma företag som musikbörsen...det är väl härligt med Oligopol!!!???

Isåfall är väll Jam Sveriges största Sverigeägda kedja?

Norge kommer köpa hela sverige så småningom........ BAH!

Problemet är att även Jam köper av samma leverantörer som redan äger 4sound och Musikbörsen...Egentligen borde det hela vara något för konkurrensverket att kika på. Det är helt sjukt att några av dom största leverantörerna har sånt inflytande över vad som säljs i butikerna och till vilka priser. Inte undra på att så många handlar av thomann istället.

Nu har du iofs väldigt fel om sverigesituationen, men tror du inte att vad Thomann köper och hur deras priser sätts till stor del styrs av deras leverantörer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk ifall Thomann konkurrerar ut alla kedjor här i Sverige. Då kan vi nog vänta oss en liten(stor) prisökning hos dem. Har man inga konkurrenter så behöver man inte vara billig heller.

De har ju fortfarande konkurrenter inom internethandeln, så de kan nog inte höja sina priser nämnvärt innan folk går någon annanstans.

Nackdelen med internetbutiker är ju att folk sätter mindre sentimentalt värde i dem och har därför lättare att byta.

Jo det är klart. Tänkte inte på det. Men jag skrev mitt inlägg i samband med att jag läste:

Jag bara väntar och hoppas att Thomann ska öppna en butik här snart. Spelar ingen roll om det så skulle ta mig en timmes resväg dit och en hem. Det vore det värt. Kanske vi ska gå ihop och kräva det av dem och se vad som händer?
Jag tänker inte handla på Jam mer. En annan gång när jag skulle köpa en Korg Padkontrol, så verkade det mest som att jag kom in i butiken och störde personalen. En snubbe satt i kassan och orkade knappt lyfta blicken från tidningen han kollade i.

Det är väl inte så konstigt. Han läste ju Studio.

🙂

Redigerat av FlyRider
Link to comment
Dela på andra sajter

hm... säljer inte Jam Line6 Poden? får upp mystiska saker när ja söker på just "pod"...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm, ja hittar inte vad den nu ska vara bra för?

nån som vet? 😕

edit: tror jag förstår nu... eller? haha

Redigerat av Fangus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jams hemsida är givetvis inte perfekt men personligare än konkurrenternas och dessutom med mer eller mindre unika instrument man inte ser hos många av konkurrenterna...

För de som inte visste det så har Jam visst en jättebra hemsida - det finns ju några unika instrument på den.

Ok, jag visste inte det. Jag ångrar mig. Sidan är bra, trots det dåliga upplägget, som ju egentligen bara är charmigt och den felaktiga informationen är ju bara skojig. Det är ju så mycket roligare att ringa till dem och fråga om de har några spännande, unika instrument på lager.

Bara så att alla förstår, så är det här ett så kallat ironiskt inlägg som jag brukar skriva ibland.

Ja fy på sig flyrider, du borde ha kollat upp hur många unika instrument sidan har innan du kan klaga på att den är dålig! 😲😕

Jag var också ironisk för de som inte förstod det

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...