Jump to content
Annons

6 synth pluggar och kan inte välja vilken jag ska ta ?


kvd669o

Recommended Posts

Annons

Undras om inte Nexus är den mest mångsidiga här. På så sätt får du mest bröd för cashen. Omnisphere vet ingen något direkt om än. Troligvis passar den bättre för din stil än Nexus - eftersom nexus är ganska trance-ig, men omni är förmodligen mindre mångsidig.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

ska använda dom till min Tracktion 3 project bundle daw.

Hjälp och hjälp 😉

Nexus

Vanguard

Z3ta

Pro-53

Lennar Sylenth1

omnisphere

VILKEN PASSAR BÄST TILL MIN MUSIK STIL OCH DAW 😛

Om du nu bara ska välja en enda... Jag kan nog tänka mig att dom flesta behöver ett par tre syntar för att känna sig bekväma, men ok!

Pro-53 är väldigt begränsad och kräver pillande för att funka i mix, Vanguard är diskantig och "stor" - allt låter trance i mina öron.

Z3ta och Amnisphere har jag inte testat men den senare ska vara en ny variant av Atmosphere så den lär mest handla om pads, morfande valsång och sånt.

Nexus skulle jag strunta i helt, den låter inte sällan som en lätt upphottad sniksynt från 80-talet av typ MT-32 med fula digitalartefakter, sjukt daterade och ganska oanvändbara presets dessutom vilket ju är ett problem när man snackar rom player utan större editeringsmöjligheter.

Sylenth1 är en mångsidig synt med bra inbyggda effekter. Den hade jag satsat på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undras om inte Nexus är den mest mångsidiga här. På så sätt får du mest bröd för cashen. Omnisphere vet ingen något direkt om än. Troligvis passar den bättre för din stil än Nexus - eftersom nexus är ganska trance-ig, men omni är förmodligen mindre mångsidig.

Ja du detta blir inte lätt att välja pust 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ska använda dom till min Tracktion 3 project bundle daw.

Hjälp och hjälp 🙂

Nexus

Vanguard

Z3ta

Pro-53

Lennar Sylenth1

omnisphere

VILKEN PASSAR BÄST TILL MIN MUSIK STIL OCH DAW 🙂

Om du nu bara ska välja en enda... Jag kan nog tänka mig att dom flesta behöver ett par tre syntar för att känna sig bekväma, men ok!

Pro-53 är väldigt begränsad och kräver pillande för att funka i mix, Vanguard är diskantig och "stor" - allt låter trance i mina öron.

Z3ta och Amnisphere har jag inte testat men den senare ska vara en ny variant av Atmosphere så den lär mest handla om pads, morfande valsång och sånt.

Nexus skulle jag strunta i helt, den låter inte sällan som en lätt upphottad sniksynt från 80-talet av typ MT-32 med fula digitalartefakter, sjukt daterade och ganska oanvändbara presets dessutom vilket ju är ett problem när man snackar rom player utan större editeringsmöjligheter.

Sylenth1 är en mångsidig synt med bra inbyggda effekter. Den hade jag satsat på.

Ja Sylenth1 känns väldigt bra och har ett bra pris och många har lovordat den. Jag kör nog på den och en gratis synth som heter crystal nåt sånt men sen skulle jag behöva en bra gratis multieffekt och en gratis bra trummaskin , så om nån kunde länka i denna tråd till detta så vore det kanon.

Man tackar så mycket för ditt raka bra svar DanneL 😛 tack för ditt svar också Opus99 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ingen av dom passar det du är ute efter.

Skaffa dig ett riktigt bra SAMPLE bibliotek med bra trum loopar, claps, snares, kickar och feta basljud som är anpassat för stilen du sysslar med. Så använder du dom i ditt DAW. Senaste numret av STUDIO rekommenderade och gav ett riktigt högt betyg till ett sådant bibliotek. Jag minns inte namnet dock.

Tycker både Nexus och Omnisphere är overkill för det du ska göra = bortkastade pengar då jag är rätt säker på att du inte kommer att använda ens 10% av alla ljud i dina produktioner.

Skulle jag välja någon av pluggarna hade det blivit Vanguard eller Sylenth1. Prisvärda som satan i övrigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ingen av dom passar det du är ute efter.

Skaffa dig ett riktigt bra SAMPLE bibliotek med bra trum loopar, claps, snares, kickar och feta basljud som är anpassat för stilen du sysslar med. Så använder du dom i ditt DAW. Senaste numret av STUDIO rekommenderade och gav ett riktigt högt betyg till ett sådant bibliotek. Jag minns inte namnet dock.

Menar du Zero-G Urban Ammunition kanske? Den fick 92% i betyg...

Tycker både Nexus och Omnisphere är overkill för det du ska göra = bortkastade pengar då jag är rätt säker på att du inte kommer att använda ens 10% av alla ljud i dina produktioner.

Skulle jag välja någon av pluggarna hade det blivit Vanguard eller Sylenth1. Prisvärda som satan i övrigt!

Vanguard kollade jag också på när jag ville ha en bra syntplugg - men av någon anledning så fastnade jag mer för Sylenth1. Kan inte riktigt säga varför, men ändå... 🙂

Att leta efter andra plugineffekter innan man behärskar dem som följer med DAW-programmet från början, är det ingen större mening med, utan det kan vänta tills man har lärt sig de medföljande ordentligt och känner att man inte kommer längre med dem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du Zero-G Urban Ammunition kanske? Den fick 92% i betyg...

Japp! Lyssnade igenom klippen på deras sida. Verkligen klockrena samplingar/loopar för R'n'B/Pop! Ska köpa skivan så fort jag vet om jag kan ta mig råd denna månad =P Mycket man vill ha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ingen av dom passar det du är ute efter.

Skaffa dig ett riktigt bra SAMPLE bibliotek med bra trum loopar, claps, snares, kickar och feta basljud som är anpassat för stilen du sysslar med. Så använder du dom i ditt DAW. Senaste numret av STUDIO rekommenderade och gav ett riktigt högt betyg till ett sådant bibliotek. Jag minns inte namnet dock.

Tycker både Nexus och Omnisphere är overkill för det du ska göra = bortkastade pengar då jag är rätt säker på att du inte kommer att använda ens 10% av alla ljud i dina produktioner.

Skulle jag välja någon av pluggarna hade det blivit Vanguard eller Sylenth1. Prisvärda som satan i övrigt!

Tack så mycket för svaret 😄 Jag har ju en superior drummer 2.0,så dom naturliga trummorna har jag ju. Om du kommer på vad sampling biblioteket heter så gör ett till inlägg och ge mig länk till den platsen är du snäll 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ingen av dom passar det du är ute efter.

Skaffa dig ett riktigt bra SAMPLE bibliotek med bra trum loopar, claps, snares, kickar och feta basljud som är anpassat för stilen du sysslar med. Så använder du dom i ditt DAW. Senaste numret av STUDIO rekommenderade och gav ett riktigt högt betyg till ett sådant bibliotek. Jag minns inte namnet dock.

Menar du Zero-G Urban Ammunition kanske? Den fick 92% i betyg...

Tycker både Nexus och Omnisphere är overkill för det du ska göra = bortkastade pengar då jag är rätt säker på att du inte kommer att använda ens 10% av alla ljud i dina produktioner.

Skulle jag välja någon av pluggarna hade det blivit Vanguard eller Sylenth1. Prisvärda som satan i övrigt!

Vanguard kollade jag också på när jag ville ha en bra syntplugg - men av någon anledning så fastnade jag mer för Sylenth1. Kan inte riktigt säga varför, men ändå... 😄

Att leta efter andra plugineffekter innan man behärskar dem som följer med DAW-programmet från början, är det ingen större mening med, utan det kan vänta tills man har lärt sig de medföljande ordentligt och känner att man inte kommer längre med dem...

Jag vet claes du har alldeles rätt gällande att man ska lära sig sin daw först,som jag också kommer göra nu och vi verkar ha samma smak i både mickar och vst osv. Lyssnar jag bara på sounden så gillar jag verkligen nexus 2 och sylenth 1 och dom som gör nexus hade en annan vst som hette typ quadra Sid och den lätt också bra. Nån som har länken där man kan kolla in ljuden på biblioteket: " Zero-G Urban Ammunition " ? Superior drummer 2.0 kommer jag använda i min daw oavsett vad som finns i min bundle.

Tack för svaret claes 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du Zero-G Urban Ammunition kanske? Den fick 92% i betyg...

Japp! Lyssnade igenom klippen på deras sida. Verkligen klockrena samplingar/loopar för R'n'B/Pop! Ska köpa skivan så fort jag vet om jag kan ta mig råd denna månad =P Mycket man vill ha!

Vad kostar det ?

Länka länka länka till ljudet tack 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du Zero-G Urban Ammunition kanske? Den fick 92% i betyg...

Japp! Lyssnade igenom klippen på deras sida. Verkligen klockrena samplingar/loopar för R'n'B/Pop! Ska köpa skivan så fort jag vet om jag kan ta mig råd denna månad =P Mycket man vill ha!

Vad kostar det ?

Länka länka länka till ljudet tack 😄

Zero-G' s hemsida. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du Zero-G Urban Ammunition kanske? Den fick 92% i betyg...

Japp! Lyssnade igenom klippen på deras sida. Verkligen klockrena samplingar/loopar för R'n'B/Pop! Ska köpa skivan så fort jag vet om jag kan ta mig råd denna månad =P Mycket man vill ha!

Vad kostar det ?

Länka länka länka till ljudet tack 😄

Zero-G' s hemsida. 🙂

Tack så mycket snacka om proffs kvalite på dom loop skivorna och inte allt för dyra heller 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.zero-g.co.uk/

http://www.soundsonline.com/home.php

Går det och få bättre kvalite nej kan jag svara på den frågan angående loopar.

Gillar mina loopar i min gamla sequel program men här snackar vi proffs ligan 😆

Mm låter så ruskigt fett!

http://www.soundstore.se/detail.php?getproduct=214030 Där har du svensk återförsäljare 995:-

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.zero-g.co.uk/

http://www.soundsonline.com/home.php

Går det och få bättre kvalite nej kan jag svara på den frågan angående loopar.

Gillar mina loopar i min gamla sequel program men här snackar vi proffs ligan 🙂

Mm låter så ruskigt fett!

http://www.soundstore.se/detail.php?getproduct=214030 Där har du svensk återförsäljare 995:-

http://www.musikbörsen.se/frameset.aspx?ar...202694&fm=1 ( Musikbörsen säljer också)

soundstore är grossist företag men man kan regga sig där och beställa men ordern skickas till anslutna musik affärer och den affär som ligger närmast dig och dom ser ordern som en bindande order och skickar din beställning till dig som om du hade köpt det direkt från dom tex direkt från musikbörsen til exempel 😛

soundstore är ju bra att beställa från om man är osäker på eller ser att musikaffären online eller i butik inte har varan inne,annars måste affären beställa från grossist och meddela dig osv osv 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...